Calcutta en Varanassi


Advertisement
India's flag
Asia » India » Uttar Pradesh » Varanasi
January 28th 2008
Published: January 29th 2008
Edit Blog Post

Hallo Allemaal! Nu ben ik in Varanassi. Een paar dagen ben ik in Calcutta geweest, of Kolkata zoals het tegenwoordig heet. Ik kwam daar erg vroeg in de ochtend aan waardoor nog geen enkel hotel of guesthouse open was. Uiteindelijk vond ik een hotel dat er erg duur uitzag met een mooie tuin en vroeg of het mogelijk was om daar te ontbijten. Ik zat als eerste in de eetzaal en naarmate de tijd vorderde kwamen er steeds meer gasten die in het hotel verbleven de eetzaal binnen. Bijna allemaal engelsen van boven de 50. Ik kreeg meerdere gangen, fruit, koffie, pudding, toast en na een uurtje voelde ik me opgeblazen door al dat eten. Tijdens het eten heb ik wel veel geleerd over de mijnen in Australie en de grote vraag naar mineralen vanuit China dankzij het gezelschap dat bij mij aan tafel kwam zitten. Kortom een ontbijt dat je vantevoren niet verzint. Het was erg regenachtig de dagen dat ik in Kolkata was, voelde een beetje als in Nederland. Maar ik heb me prima vemaakt en vooral veel door de stad heen gelopen. Je kunt de Engelse invloed vanuit de Koloniale tijd nog steeds merken. En veel gebouwen stralen nog steeds die tijd uit. Gisteravond heb ik een boottocht over de Ganges gemaakt hier in Varanassi. Er gebeurd vanalles langs de rivier. Ik verblijf zelf dicht bij een verbrandingsplaats waar dag en nacht doden worden verbrand op grote open vuren langs de rivier. Af en toe moet je zorgen dat je in de smalle straatjes niet omver gelopen wordt omdat ze de lichamen verpakt in versiersels al rennend naar de rivier brengen op een soort brancard. Beide plaatsen ben ik naartoe gereist per nachttrein. Ik heb gemerkt dat het voor mij een perfecte manier van reizen is omdat ik uitstekend slaap. Mischien is het rustgevende geschommel goed voor mijn slaaporgaan ofzo. Ik val gewoon meteen in slaap als ik ga liggen en wordt van geen enkel geluid wakker. Als de trein dan aankomt op de bestemming dan voelt het alsof ik een uurtje heb gereist in plaats van 12 tot 14 uur.

Advertisement



Tot: 0.163s; Tpl: 0.01s; cc: 7; qc: 46; dbt: 0.1182s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb