At rejse er at leve!

India's flag
Asia » India » Tamil Nadu » Tiruvannamalai
July 19th 2008
Published: July 19th 2008

Saa er halvanden maaned som voluntoer i Indien ved at vaere omme, og det har vaeret halvanden maaned med baade kaos og kosmos.

Kaosdelen var hovedsagligt den foerste uge i projektet. Ugen var fyldt med kommunikations problemer, nye omgivelser, engelsk der blev sat paa proeve, stoejende boern, madtilvending, hedeture og en svigtende fane. Alt sammen noget som nu er blevet til vores hverdag - en dansk/indisk hverdag der fungere.

Forventningerne var store i Danmark - og vi skal vaere aerlige at sige at ikke alle er blevet indfriet og ikke alt har vaeret lige nemt. Alligevel foeler vi begge at vi kommer hjem med bagagen fyldt af gode oplevelser, indtryk, bekendtskaber og ikke mindst minder for livet.
Vi ville aldrig vaere Indien foruden! Og vi ville aldrig opleve det samme som turist, som vi har gjort som voluntoere i Suvisespuram.

At vaere laerer i Indien har ikke altid vaeret en dans paa roser. Vi er begge blevet sat paa proeve mht. taalmodighed og evner. Det har vaeret svaert da vi blev kastet direkte ud i det, da vi ikke foelte vi havde det noedvendige materiale og tiden det tog at tilvende sig laererrollen.
MEN det har helt sikkert vaeret en oplevelse vi ikke ville vaere foruden. Timerne har vaeret fyldt af skoenne smil, glaeden ved at foele at boernene laerer noget af det vi laver med dem, og ikke mindst den energi ogde stjernestunder man faar med boernene.
Vi har laert en masse - baade om os selv og om hinanden som et team, der supplere hinanden godt. Vi har begge laert at arbejde under pres og vi har vaeret der for hinanden, naar den ene har vaeret paa dybt vand.

Vi faar travlt den sidste uge i projektet. Her skal vi baade naa at lave dansk middag til vores kontakt familie, koebe de sidste farvelgaver, lave projekt og afsluttende undervisning paa skolen, lave lejrbaal med snobroed paa boarding hjemmet, lege, hygge og nyde. Og faa alle de sidste billeder taget.

Indien og ikke mindst vores lille landsby er skoen, og vi har kun faaet mere blod paa tanden til at se resten af landet ved at vaere her.
Rejs til Indien og oplev et skoent kulturchok! Glaed Jer til vi kommer hjem og fortaeller endnu mere...

Dorthe (hjemme d. 1/8)
Louise (hjemme d. 28/8)

Tot: 0.105s; Tpl: 0.011s; cc: 9; qc: 50; dbt: 0.0439s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb