Forklædet som indere - et døgn i chennai.-Katrine og Kristine.

India's flag
Asia » India » Tamil Nadu » Tiruvannamalai
July 6th 2008
Published: July 6th 2008

Forklædet som indere - et døgn i chennai.

Vi var blevet inviteret til bryllup hos en af doktorerne herude torsdag den 3 og fredag den 4 juli. Med store forventninger og de 2 obligatoriske tøjsæt - tujda og sarria dog vi op imod Chennai. Busturen som varede 5 timer blev tilbragt på bedste indisk vis med bollywood film og dødskørelse.
Torsdag aften skulle vi til reception og det først der skete var at vi blev kørt til et hotel hvor brudgommen hilste på os og de første mange billeder blev taget.
Derefter gik turen til et andet overdådigt hotel hvor receptionen skulle holdes. Der hilste vi på bruden og hendes familie. Vi gik op i et festpyntet lokale hvor der blev byttet blomsterkranse, holdt taler, lavet en fyldig introduktion til alle gæsterne og givet gaver i massevis - og igen selvfølgelig blev der taget billeder.
Fredag morgen stod vi op klokken 4, da de indiske bryllupper ligger tidligt om morgen 5.30-7.30.(hvis det går efter planen). Vi tog vores flotte sarria på, og var ellers klar til bryllup.
Vi ankom til templet klokken 7 (efter at have ventede i halvanden time), og sermoninen var klar til at gå i gang. Det blev et bryllup med blomsterkranse, indisk folkemusik, røgelse i massevis, velsignelser og ritualer bruden og brudgommen skulle gøre sammen. Det blev meget højtideligt, og vi syntes slet ikke brudeparret så glade ud, hvilket måske kan skyldtes de mange ritualer der skulle gøres plus at der næsten blev taget billeder af hver bevægelse de lavede - lidt anstrengt når man skal smile på alle billederne.

Efter brylluppet spiste vi en meget sød indisk morgenmad og derefter var det tid til shopping i vores sarria - en udfordring i sig selv. Vi gik hen til det største shopping centret jeg længe har set og så var der ellers 3 etager med tujdas, sarria og en masse stof. Eftersom som Katrine og jeg vækker en del opmærksomhed i det indiske landskab, skulle der selvfølgelig lige tages billeder af os inden shoppede vi amok i tujdas stof.

Men chennai brød også andre ting - fattigdommen…

Vores kontaktperson Nancy fortalt os at Chennai var den civiliseret del af Indien, men det var på igen måde den oplevelse vi fik af byen. Noget af det første vi så var små slumkvartes byer som lå nær de store veje der førte mod Chennai. Vi så store nybygget huse hvis nabo var et lille skur lavet af plastik eller hvad de nu lige kunne finde. Den store kontrast slog rigtig igennem da vi inde i byens midte så store BMW kører rundt mens andre gik og tikkede. Da vi kørt længere ind i byen så vi tynde fattige Inder dykke ned i klorakne for at flytte det er bloker for de rigs lort, og da de kom op igen havde vi mistede appetitten. Det de fiskede op blev smidt på fortovet sammen med alt det skral der flyder og bilos gjorde at der ikke lige frem dufter af violer.
Det virkede i højre grad som om at de fattige blev udnyttet i højre grad fordi de får så lidt betaling for hårdt arbejd fx en mand slæber 5 store kufferter hen til et hotel og får kun 20 rs hvilket svare til 2.50 k, r.
De sidste døgn har været spænende, hektisk og frem for alt oplevelsesrigt - og vi glæder til de mere rolige forhold i Sandapetti.

Tot: 0.14s; Tpl: 0.01s; cc: 9; qc: 49; dbt: 0.0526s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb