167.den - Jaipur


Advertisement
India's flag
Asia » India » Rajasthan » Jaipur
February 20th 2013
Published: June 10th 2013
Edit Blog Post

Do Jaipuru sme dorazili o 6/00,teda 12,5 hodinova cesta. Na moje prekvapenie som v buse aj dost spal bez zbytocnych budeni.

Po tom ako nas bus vyhodil pri dako hoteli som napisal CS, cislo chybne,no pekne teda. Cislo nahovno, 3 rozne adresy,no nist ostavalo mi iba si ist najst dake ubytko. Inak mal som dost velke problemy so signalom,furt mi padala mobilna siet a gps signal opat ziadna slava.

Hned ako som vystupil z busu klasicky riksovia,po neuspesnych pokusoch s gps a zisteny kde to vlastne som,som si zobral riksaka,uprednostil som moto pred cyklo, nakolko rano bola dost velka kosa a chcel som byt cim skorej v teple.

Riksak ma vysadil pri ulicke ,ktora ustila do Chamelivala marketu. Tu bolo par ubytiek, vsetko za 300rup,zjednavat nechceli,ostal mi uz len Ashiyana GH ale ten bol zavrety. No nic pobral som sa teda do mesta pokukat nieco lacnejsie. Supol som do seba mlieko,v jednom dalsom drahom ubytku ma nasmerovali na statnu bus stanicu,vraj su pri nej lacne ubytka.

Cestou zistene ceny privat busu do agry,350 rup odchod 8/30,9/30. Statne busy dnes a ani zajtra a zrejme ani pozajtra nepojdu,bo statny zamestanci strajkuju. Pri bus stanici kopa policajtov s dlhymi drevenymi obuskami nachystany na strajkujucich indov.

Po ceste ma otravovali samy riksaci,zebraci a nadhanaci do ubytiek. Vsetko drahe resp. ma nechceli ubytovat,proste povedali,ze je full i ked evidentne full nemali.

No nic,vzdal som to a vybral sa opat do Evergreen GH,kde bola izba za 300rup. Nastastie pre mna uz Ashiyana GH mal otvorene. Za 200rup som dostal dvojpostel,fan a share sprchu.

Po ubytku som isiel omrknut pamatihodnosti v meste. Mesto ma prezyvku ruzove ale mne sa skor zdalo,ze hradby a ostatok je oranzovy. Vacsinu hradieb,domov akurat nanovo premalovavali,hlavne malovanie bielych obrysov mi pripadalo dost smiesne.Ulice plne obchodikov a otravnych riksakov.

Slavne planetarium Jantar-Mantar som kukol len z vchodovych/vychodovych bran. Odmietam platit 25 nasobne vyssie vstupne ako maju domaci,stacilo raz.Z bran to aj tak niako vabivo nevyzeralo.

Do mestskeho palaca som sa nahodou dostal gratis. Hned po vchode cez branu som omrkol pokladne a na stenach videl napis caffe,tak som ho nasledoval. Pred vstupom ma zastavil securitak,ze kam sa hrnem,ukazujem na caffe,ma pustil. Kaviaren je prepojena s palacom,zrejme sa cez nu vychadza,tak som to vyuzil a nepozorovane vnikol do palaca. Slabota ale aspon som si oddychol v tieny na lavicke. Do neakych miestnosti sa nedalo dostat, bolo treba ukazovat vstupenku,tu som nemal. Zrejme este dalsie vstupne navyse oproti zakladu.

Z palaca smer blizky park Ram Niwas.

Cestou som bol druhykrat svedkom indickej agresivity. Prvu som videl v nasom buse z Jaisalmeru do Jaipuru. Jeden ind nastupil do busu,prisiel k nemu sprievodca, ind asi nemal prachy tak ho sprievodca doslova vykopal z busu. Normalne sa medzi sebu zacali mlatit v buse,trvalo to dobru stvrthodinu,nakonec ho sprievodca normlane vykopal z busu,furt do nho kopal az pokym nevypadol z vozidla. Utok v jaipure sa odohraval opat medzi sprievodcom mhd a indom. Najskor na seba nieco pokrikovali,potom sa rozbehol ind za sprievodcom,jednu mu supol. Bus zastavil sprievodca vyskocil a uz sa mlatili na ulici. POtom sa do toho zaplietol aj sofer a neaky kumpan utocnika,fakt sou.

Park uplne nahovno,ziadny tien len vyprahnuta zem obcas trava,strom,tien absolutny. Ale i tak kopa indov tu lehnila ,chrapala,po chodniku posedavali deti a cistili topanky indickym bohacom. Detska praca tu prekvita vo velkom. Do zoo sa mi nechcelo ist,odfotil som len blizke muzeum a padil nazad do ubytka,neskutocne teplo.

A zasa som sa vybral bocnymi ulickami ,klasika, bordel, hovna ,chudoba, zebraci, bezdomovci. Ti si veselo byvaju na chodniku kde maju provizorne domceky ,natiahnuta plachta a tot vsje.

Na hlavnej ulici som zamieril do mcdonaldu na zmrzku,nemali,tak som skoncil pri menu,opat tu maju ceny bez dph,obsluha opat katastrofa. Fast food im tu asi nic nevravy. Vyfasovany kecup som daroval dvom riksakom co ma otravovali. To urcite necakali,na otazku how are you dostanu do ruky kecup.

Na ubytku sa pytal dedo (majitel) ci som navstivil vsetky pamiatky,som mu pevdal,ze nemienim platit dvojite vstupne. To sa trochu rozcertil a zacal splietat o tom,ze dolar je mooc silny a rupia mooc slaba tak to je v poriadku.

Mal by som sa uz oholit a mozno dam este aj sprchu,potom v plane kupa vody a smer kfc,uz potrebujem do zaludka maso. V MCdonalde zas len veg.burgery.

Na vecer som nakoniec vybehol do restiky cez cestu. Uplne som sa prepchal.

Na vodu v sprche bolo treba cakat 10.min kym sa rozbehne,umyl som si len cierne nohy, sak india a ja byt cunak.

Majitelov syn ma zobral do svojho obchudu kde predaval rozne kamene. Tlacil mi furt kaleraby do hlavy nech si daky kupim. Nadaval na indiu ako ju nema rad a podobne sracky len aby som si nieco u nho kupil.

V penazenke mi svieti 540 rupii,v agre bezpodmienocne musim spravit vyber.

Na vecer sa opat ochladilo,v Turecku aj zmrznem.

Pred chvilou sa tu pohyboval dalsi majitelov syn,taky soplak,moc anglicky nevie, len mi nieco trepal,ze o 6/00 mam nachystany bus do agry,pri tom som nic neobjednaval.

Zajtra budicek 7/15 ,nech stihnem bus 8/30 do agry. Dohodol som si aj otravneho riksaka na zajtra, nech ma caka o 9/00 pri vychode z marketu na hlavnu ulici. Dufam,ze tam dojde,debil otravny.

Bus stanica je z ubytka cca 20.min pesi resp cyklo riksa za 10 rupii. Som zvedavy ci ozaj nepojde ten statny bus ale zrejme nie,mam to z troch roznych zdrojov,ze strajk pokracuje aj zajtra.

naklady

motoriksa - 40rup
mlieko - 14rup
jedlo v miske - 10rup
ubytko Ashiyana Gh - 200rup
stiplave chipsy - 10rup
kfc burger - 55rup
mcdonald menu - 90rup
kfc zmrzlina - 11rup
mirinda 0,3l - 18rup
butter chapati 2x - 14rup
ryza,veg.mix - 80rup
snickers - 15rup
pepsi 0,3l - 14rup
voda 2x 1l - 13rup
keksi - 10rup
keksi - 12rup

foto
http://min.us/mbo7eFqlFejhVz


Advertisement



Tot: 0.082s; Tpl: 0.009s; cc: 9; qc: 23; dbt: 0.054s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb