168.den - Agra


Advertisement
India's flag
Asia » India » Uttar Pradesh » Agra
February 21st 2013
Published: June 12th 2013
Edit Blog Post

Nad ranom budicek kvoli zime,nahodil som mikinu a spal dalej.

Z ubytka som vypadol 7/35. Samozrejme problem,brana zavreta,recepcny nikde. Tak som si s namohou otvoril branu a siel sa najest k pojazdnemu voziku. Dal som si opat ako vcera rozdrvene pecivo v stiplavej omacke,pak smer bus.

Kedze som mal uz omrknute ceny zo vcera do agry a nikde nikto nezjednaval zobral som bus za neuveritelnych 350rup za 6 hodin jazdy. Hned po zaplateny ma dotiahli k busu a uz som padil smer agra. Bus opat semisleeper,lenze tento mal megapriestor na nohy,sedadlo pre 1,5 cloveka,parada. Malo to ale jednu chybu,batoh mi nedali do zavazadloveho priestoru ale mal som ho pred nojami, este,ze tam bola kopa miesta. Rozmyslal som,ze som listok mohol kupit priamo v buse, mozno by bol lacnejsi. Cesta klasika,same zastavky a naberanie ludi az pokym bus nepraskal.

Asi po 2 hodinach ku mne posadili starsiu zenu,ale vravim mega sedadlo,tak ziadne tlacenie. Vacsinu cesty som driemal. Popri ceste bola kopa kominov, vyrabali tu tehly. Najskor som myslel,ze su dake pomniky ale po priblizeny sa z toho vykluli kominy. Okolo bola kopa nevypalenych tehal. Tieto tehly formovali male deti. Inde som videl kruhy z mixu slamy,hliny,hovien. Neviem naco to sluzilo, mozno skridle. Cestou bus stal na mytniciach a platil mytne,dost ludi si budky aj s osadenstvom obzeralo, tak tomu bolo aj ked som isiel do Abu road. Fakt mi to pripadalo ako keby ludia este nikdy nevideli,kameri,pc,zavory a ostatne veci co su na mytniciach.

Do Agri sme dorazili po 6 hodinach.

Opat mi nechcelo naskocit gps,mapa z LP nepomohla,tak som sa vidal naslepo, resp som sledoval kam ide vacsina riksakov. Jeden ma chcel aj odviest ale za 100rup, zjednavat nechcel. Po asi 200m sa u mna zastavil dalsi riksak,ten uz dal za 50rup. Vysadit som sa nechal v polke cesty medzi zapadnu a juznu branu,bo uz zacala splietat o tom ako mi vybavi ubytko atd. Pri tom ako mi zastavil tak sa do riksi nasackoval policajt,si myslel,ze pojdeme dalej,no nist nebolo,tak si zas vystupil.

A cul mohlo zacat hladanie ubytka, Shanti lodge za 400rup,po zjednany za 350rup, ostatne lacne izby vraj full (tazko povedat,indovia su megaodrbavaci, horsi nez vietnamci). No nist tak som mu povedal,ze sa pokukam inde a vratim sa. Recepcny ako spravny obchodnik vravi,ze potom uz cena 350 nebude platit, iba 400. Ok. Naser si debil. Obehal som dalsie 4 ubytka,vsetko absurdne ceny, zjednavanie neexistovalo. Nakoniec ma zlakal maly soplak oproti Shanti lodge do Prince Gh,vravi,ze izba za 100rup. Parada az sa mi tomu verit nechcelo. Dvojpostel, fan,sprcha ale uboha. Zhodil som batoh a siel zas vypisat knihu prichodov. Zas som si adresu vymyslel, tentoraz je moja domaca adresa kvetinova 36 a som z mesta kokotov. Po vypisany davam recepcnemu (vsetko jedna rodina) 100rup, kuka na mna, ze cena je 400rup. Co ti sije opicak,sak tvoj soplavy brat hovoril 100. Vraj nevi dobre anglicky,no nist tak berem batoh a idem prec. V tom konecne recepcny zjednava a spim tu za 250 rup.

Rozhodol som sa,ze tu ostanem len noc a smer Dili,skoda,ze som nevedel skor, ze jaipur aj agra su totalne diery,som mohol ostat radsej na camel festivale v jaisalmere.

Behol som v tomto gh aj na jedlo,ryzu s rascu za 80rup,ou fakt palka. Wifi tu ma by zdarma ale akurat dnes maju poruchu. To je fakt smola,ale nie, nie ,viem ,ze to je odrb. Ziadny vypadok wifi neni.

Po jedle idem kuknut slavny Taj Mahal z opacnej strany,dnu nejdem,vstupne je sialene 750rup pre turistov,domaci za 20rup. Odchytavam riksaka,cena 250rup,vau krasna cena,dalsi uz dava len za 300rup. Nakonec jeden spustil na 150rup,ale moc nechapal,ze asi aku cestu chcem bo sa cestou zastavil pri dalsom riksakovy a ten mu prelozil moj ciel. Smer teda Mehtab bagh a potom nazad.

Ideme popri rieke,miname fort agra,prechadzame most a spinavymi ulickami, posiatimi chudobou,bordelom,hovnami dorazame k parku Mehtab bagh. Park je spoplatneny, vacsi turistov ide do nho a odtial si foti Taj mahal. Ja idem popri plote po ceste,dostavam sa az k vysusenej rieke,zastavuje ma plot,fotim Taj Mahal a idem nazad. Fakt pekna stavba ale za take peniaze dnu ani bohovy. Na konci cesticky pri plote boli rozlozeny vojaci,mali tam noramlny tabor,zrejme strazia Taj Mahal. V koryte rieky sa prehanalo stado koz s detskymi pastiermi.

Riskak ma veze nazad,nabera dalsich dvoch ludi,nechavam sa vylozit nakoniec pri fort agra. Davam mu 150 rup,nechapavo na mna kukol,volaco mrmle o 300, serem ho a padim prec. Zrejme si myslel,ze 150 je len za jednu cestu,nasrat ti.

Oproti mne ide koc tahany konom,z neho niekto vykrikuje slovakia,kukam a to argentincanka z camel safari. V tej rychlosti som jej stacil len zakyvat.

Do pevnosti resp.parku sa dostavam bocnou branou. Park je fajn,konecne nieco zelene. Pevnost je podla mna lepsia nez cely Taj mahal. Parkom som sa dostal az k vstupu do pevnosti. Tu kvanta otravnych riksakov,samozvanych sprievodcov. Jeden co ma furt otravoval mohol mat biznis ale po slovensky nevedel tak smola otrava. Vstupne do pevnosti pre nadludi za 250 rup,zver za 10 rup. Zvieracia pokladna samozrejme zasita na boku aby ju nadludia nevideli. Dnu teda nejdem,vystveral som a na hrdby ale zrazu po mne s pistalku piskaju vojaci,to sa nesmi robit.

Nazad do ubytka idem obklukou vdaka debilnemu znaceniu a hlavne otravnym riksakom co ma uplne pomotali a stratil som orientaciu. Na uliciach nic nove, kravy, bordel. Prenasleduje ma jeden riksak,dost dobru chvilu isiel vedla mna, nakonec ale dal pokoj. Najskor ma chcel povozit po meste,potom do ubytka a nakonec do super restiky. Normalne som mal uz nervi.

Neskor som sa dostal na hlavnu ulicu,sok,cisto,dokonca odpadkove kose.

Minul som kasarne a dostal sa az k parku co je pri zapadnej casti Taj Mahalu. Tu uz opat kopa otrav,riksaci,zebraci,predavajuce deti. V parku sa dalo vozit aj na tavach. Tie su tu dost oblubene,na ceste normalne tahaju vlecky s nakladom.

Taj Mahal akurat zatvrali ale i tak tu bola este kopa ludi. V blizkej ulicke po mne pokrikovali obchodnici z money exchange,tak reku ich skusim ci mi zamenia filipinske pesa. Obchod sa nekonal,bo ich chceli vidiet na vlastne oci. Keby ich nemam v kapsicke pod trickom neni problem ale takto som ich nechcel tahat z mojej skryse,ktora asi keby ma niekde prepadnu mi moc nepomoze.

Zakotvil som v blizkej drahej netke,povodna cena 50 ale zjednali na 30 rup/hod. V inych netkach co som videl net stoji po 40 rup. Nahadzal som CS v turecku, zistil fajn spravu o baliku,po 3 tyzdnoch konecne opustil indiu.

V obchodiku este kupa vody,zo 17 na 15 rup,na obale bola max.cena 15,tak sa ho pytam co to a on ,ze ok teda. Z jaipure mi zlavil z 20 (max.cena na obale) na 13,by ma zaujimalo za kolko to nakupuju. Nemali mi vidat 5 rup,tak mi dali privesok slona na kluce.

Na veceru som vybehol oproti do shanti lodge,cakal som paradny vyhlad na Taj Mahal ale ten sa nekonal. Neni v noci nasvieteny,tak som videl len obrysy. Jedlo lacnejsie a kvalitnejsie nez u mna,wifi je tu za poplatok. Mam platit 140rup,nema mi vidat z 500-ky,tak mu davam 130,ze nech da zlavu,s neochotou to bere.

500-ku nakoniec rozmienam v malom obchodiku,kde robim nakup len za 40rup. Kupujem 3x keksi a 0,3 coca colu.

V ulicke som si dal este vajcov chleba,bolo to fajn,platil som tak ako domaci len s tym rozdielom,ze oni dostali zhruba o 30%!v(MISSING)acsiu porciu.

Nakonec som v ATM vybral 8000rup,to mi bude stacit. Opat bolo treba najskor zasunut kartu,vysunut ju a az potom zacal ATM pracovat.

4000rup by som mal minut na jedlo,ubytko a prepravu,ostatne na suveniry.

V cestovke som zistoval ceny vlaku a busu do agry,vlak za 200,bus za 400 ale tazko verit odrbavacom.

Nebudem riskovat ten vlak ale pojdem klasickym statnym busom. No nic vlak teda v indii neskusim,mozno nabuduce.

Na ubytku bola cela rodina majitela,robia riadny ramus,tepla voda neni. Zeby som sa sprchoval az za tyzden v istanbule,jooo cune.

Este som si vypytal cistu plachtu ,bo sa mi zdala tato spinava. Kurva,hrozne ubytka su v tejto indii.

MP3 do usi a ide sa spat,zvedlajsej izby furt totalny ramus

naklady

vyber 8 000rup = 113,13 euro
pecivo v stiplavej omacke - 10rup
privat semisleeper bus jaipur - agra - 350rup
ubytko prince gh - 250rup
nakup - 40rup
ryza s rascu- 80rup
riksa z bus k south gate - 50rup
riksa na druhu stranu taj mahalu a k fort agra - 150rup
net 1 hod - 30rup
chicken fried rice - 120rup
butter roti 2x - 10rup
voda 1l - 15rup
sloni privesok - 5rup
vajcovy chleba - 20rup

foto
http://min.us/mbuepImJtryLdf


Advertisement



Tot: 0.07s; Tpl: 0.009s; cc: 9; qc: 23; dbt: 0.0451s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb