Bailando Bailando!

October 16th 2008
Published: October 16th 2008

Halloj!
Antligen har vi kommit till Andamanerna och narmare bestamt Port Blair. Resan gick dock inte riktigt som vi planerat..
Da vi kom till flygplatsen fick vi veta att flyget var cancelled... Detta for att Jet Airways har sparkat typ 1000 pers igar... Naval vi, och tva britter lyckades i sista stund pressa med oss pa ett annat flyg for ett annat bolag, vilket kostade oss ca. 100 euro extra, men vi borde fa tillbaka pengarna av Jet airways. Efter sakert 22 sakerhetskontroller och lappifyllanden kom vi oss ombord. Val pa planet var d kaos, Indierna sprang fram och tillbaka genom kabinen trots att lampan for sakerhetsbaltet var tand, De talade i telefoner i luften och flygvardinnorna beslagtog ett flertal av lurarna, t.o.m. kapten uppmanade alla till att stanga av telefonen. De sprang av och an, av och an, likt barn pa en skolutfard. Vi landade tryggt och fiunt och akte till boendet som visade sig vara en riktig dump, 600 spann for nagot som sag varre ut an min ungkarlslagenhet... ICKE! Nu bor vi pa ett billigare stalle, men desto battre! Imorgon aker vi till Havelock Island , med bat.. obviously...

Ha d gott!

Dr. Port Blair

Tot: 0.076s; Tpl: 0.009s; cc: 11; qc: 48; dbt: 0.0397s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb