Indien ar en avsjalpningsplats!


Advertisement
India's flag
Asia » India » Tamil Nadu » Chennai
October 15th 2008
Published: October 15th 2008
Edit Blog Post

Maracas och kastanjetter!

Hej! Igar lamnade vi Varklala for att ta natt taget till Chennai. Det tog about 15h att komma hit till Chennai, och vi sov faktiskt riktigt gott pa taget. Vi hade inte bokat nat boende har men en rickshaw chaffis korde oss till ett hotell som kostade 600 rn, nastan 10 euro (lite overpriced men vi stannar ju bara en natt.) Indien ar sa satans skitigt, det finns ingen respekt for att halla nagot rent utan allt slangs ut i naturen. Exempel: Julia skulle kasta en tom matforpackning i roskisen pa taget men det var lite full sa hon fick kampa lite, da tog en indier i forpackningen och bara kastade ut den fran taget... Overallt finns drivor med skit, och detta bor folk och djur i... Idag sag vi 3-4 doda kor i en acklig pol av avfall och avforing.

Chennai blir den andra stora staden vi ser i Indien (fjarde storst) och den paminner till utseende om Mumbai. Indiska stader ar inte speciellt snygga, det saknar en stadskarna och arkitekturen ser ut som om jag skulle ha skisat upp en stad da jag ar javligt kissnodig. Men som tur flyger vi till Andamanerna imorgon pa morgonen. Idag skall vi forsoka hitta snorklingsutrustning som vi kan ta med oss, men d lite som att hitta en nal i en hostack..

Nu har jag dissat Indien ganska mycket men jag tycker for det inte illa om landet! Kerala var en fantastiskt trevlig plats och manga manniskor ar glada och hjalpsamma, men det ar ju det nar det ar som hemma fast annorlunda..


Ha d gott! Jag hor av mig fran Andamanerna



Dr. Andaman

Advertisement



Tot: 0.059s; Tpl: 0.009s; cc: 10; qc: 45; dbt: 0.0328s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb