Phantastic Philippines, Hong Kong

Asia » Hong Kong
February 22nd 2013
Published: March 3rd 2013

Hong Kong Airport ViewHong Kong Airport ViewHong Kong Airport View

Kyllä siellä jotain kukkulaa näyttäis olevan
Vajaa kymmenen tunnin lento meni yllättävän nopeasti huolimatta kapean ahtaasta penkistä, johon ei pystyny taittumaan oikein mitenkään hyvään torkkumisasentoon (ehkä siihen vaikutti jotenkin se, että olin etukäteen luullut lennon kestävän 11 tuntia - ei ollu oikein nämä vyöhykkeet hallussa). Noin muuten tuntuu toi Finnairin catering köyhtyneen vanhoilta ajoilta jonkin verran - se, mitä tarjotaan, on aika lailla perustasoa, mutta sitä on nykyään paljon vähemmän.

Hong Kongissa taisi olla pientä ruuhkaa ilmassa, koska alas tultiin melkoisen laajalla piruetilla - se on jotenkin jännää nähdä matkakartalta, kun etäisyys targettiin alkaakin yhtäkkiä kasvaa. Pienen pyörähdyksen jälkeen alas päästiin kuitenkin sujuvasti ja aikataulussa, ja sumuinen Hong Kong melkein näytti ensikertalaiselle vuoristoiset piirteensä pilvenpiirtäjien takana. Kentän läpikävelyn aikana ehti hyvin tarkistaa skottiviskitarjonnan vastaisen varalle. Hong Kong pistikin ennätykset reippaasti uusiksi; täällä olis tarjolla leka 55v. Macallania kohtuulliseen 284,000 HKD:n hintaan (=melko tarkalleen 28400 euroa).

Kaupat skoutattuani ajelin viereiseen lentokenttähotelliin (Marriottiin) tsekkaamaan mailit ja duunaamaan powerpointtia (koska siis tämähän oli ihan normaali työpäivä) ja illalla poikkesin hotellin grillibaarissa tankkaamassa. Hong Kongin keskustaan lähtemiseen ei riittänyt virtaa eikä mielenkiintoa etenkään kun jatkolento lähti seuraavana aamuna yhdeksältä, mutta sen verran kävin illallisen jälkeen ulkoilemassa, että kiersin hotellin vieressä olevan golfkentän. Kyseessä ei selkeästikään ollut 18 reiän rata,
Marriott's Grill BarMarriott's Grill BarMarriott's Grill Bar

Grillibaarin penkin peilireunus säikyttelee varomattomia asiakkaita
koska jaloitteluun meni vain reilu vartti. Ympäröivä satamamaisema oli jotenkin luonnoton, koska kuu paistoi melkein suoraan zeniitistä ja loi vahvasti sellaisen vaikutelman, että nyt ollaan todellakin jossain muualla.

Golf Course EntranceGolf Course Entrance
Golf Course Entrance

9 eaglee on yhtä paljon kuin 18 birdiee.
MaseratiMaserati
Maserati

Ainoa auto koko golfkentän parkkipaikalla. Meanwhile, in Las Vegas: http://www.dailymail.co.uk/news/article-2282657/Las-Vegas-shooting-Rapper-Kenny-Clutch-bragged-keeping-gun-Maserati-killed.html

Tot: 0.081s; Tpl: 0.01s; cc: 9; qc: 23; dbt: 0.0435s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb