161.den - mestia


Advertisement
Georgia's flag
Asia » Georgia
July 21st 2019
Published: July 22nd 2019
Edit Blog Post

Noc teda dost nahovno.

Rus nademnu opustal izbu o 700. Tak som sa prebral, umyl, vyplatil vcerajsie dve piva a siel na ulicu, reku chytim marsutku na bus stanicu pri mcdonalde pri zel.stanici kutaisi 2.

Ale coto, vonku nieco po 7.15 ani nohy, mimo upratovacich ciat.

Zvacsa stare babky v kriklavych vestach s metlami v ruke.

Slapem prakticky totoznu trasu ako sem.

Prichadzam k mcdonaldu resp kusok od neho.

Tu sa pytam sofera ci mestia, mam nasadnut.

Minibus prazdny, idem k mcdonaldu asi 20m a tam pekne oficialne marsutky s nazvom i kasou kde sa kupuje listok.

Tak nazad do minibusu, berem batohy, kupujem listok v kase a po chvili je uz marsutka plna. No i tak cakame asi 15min kym vyrazime (8.15).

Jeden domaci (ten bez listka) a ostatok vsetko turisti. Cesi, polaci, cinany, nemci.

Takze marsutky odchadzaju zpoza mcdonaldu, je tam kasa a riadne oznacene minibusy. Ide ich viac, nie len jedna, vyrazaju medzi 8.00 - 10.00. lepsi je prist hned okolo 8.00.

Vonku zamracene.

Krajina okolo nic vabne, rozpadnute budovy ale cesta az po zugidini fajn.

Za tymto mesteckom povrch uz dost nahovno ale vsetko vynahradza stupanie do hor a krasne vyhlady. Ako ideme vyssie, vykuka aj slnko.

Sofer nam robi foto pauzu na vyhlade na enguri reservoir.

Aspon som si pretiahol nohy. Vyhlad pekny na krasnu modru vodu, v ktorej plavali kmene stromov.

Povrch cesty totalne nahovno, sama jama, kamene.

Ale na niektorych usekoch sa pomalicky zacina stavat nova vozovka.

Zastavka na obed ale ja si nedavam nic.

Na ranajky som mal len snickers.

Do mestie prichadzame cca po 6hod jazdy.

Tu uplny sok, mega turisticke. Cakal som rozvinuty turizmus ale nie az tolko.

Skoro vsetky domy su ubytka, restiky alebo garazove obchodiky.

Na hlavnej cihaju taxikari so 4x4povozom do okolia.

Nataca sa tu v peknych stredovekych ulickach film, tak zakaz vstupu.

Budovy na hlavnej ceste pekne upravene, stredoveky raz.

Tur.info centrum zavrete, skoda no.

Obed davam za parkom vo fastfoode, sawarma. Kuracia tak nic moc.

Prichadzam na ubytko, tu hned sok. Priatie nic moc, ako keby som tu bol na silu, kupelka je cez dvor. Nieco tu majstruju na dvore, tak hluk. Veru nahovno ubytko.

Na izbe to vyzera na 3obyvatelov.

Su tu len dve zastrcky, tak ozaj nahovno.

Po zlozeni batohu prieskum mini mestecka.

Film sa donatacal tak pofotene neake rekvizity.

Casu mam do zapadu slnka dost.

Hor sa teda na lanovku a nakopec zuruldi.

Prichadzam k pokladni (platba kartou mozna), tam vypisane working to 1630.

Je 1545. Dievocka vravi, ze lanovka funguje do 1730.

Kupujem skipas a cez turniket na lanovku, co v zime vyvaza lyziarov a snowbordistov.

Lanovka konci, pesi presun asi 200m k dalsej lanovke, tam mi chlapik vravi, ze posledna ide o 1800.

Pomalicka jazda asi celkovo po polhodine som na vrchole.

K vysielacu to uz nestiham, tak reku dam v restike pivecko a pokocham sa vyhladom.

Restika zavreta.

Ani si nestacim sadnut na terasu a uz prichadza staff z lanovky. Ta uz konci.

Nuz teda zadne 1730,1800 ale 1645.

Spravil som par fotiek a za zvuku rammstein nasadam na sedacku a uz si to valim dole.

Presun na dalsiu.

Skoda, ze som hore nemal viac casu, no i tak pekne spestrenie.

V mini marketoch zhanam neake konzervy na zajtrajsi trek ale nic ani baleny salam.

Pohladnice tu maju po 2l, udajne je tu i posta ale nevidel som ju.

Na ubytka stara cinanka s mladym gruzincom (?).

Bola v ushguli, spiatocka za 40l. Vraj genialne miesto.

Odporucila mi restiku pri konci dedinky lushun qor.

Tak tam teda idem.

Fajn plna terasa ludi. Obsluha nestihala. Mozno keby si medzi sebu rozdelili stoli bolo by to friskejsie.

Co nepotesilo bolo povinnych 10perc disko. Ono s tym nemam problem dat ked som spokojny ale aby to bolo povinne no co uz.

Pivo dobre, cinanka neklamala. Menu aj v ang ale co mi to je platne ked tym gruz.nazvom nerozumim. Najlepsie je obrazkove menu.

Vybral som si daku specialitu s rajcinami, nemali. Nuz saslik to isti, i tak som dnes moc toho nepojedol a sasliky tu byvaju velke.

Postupne sa restika zaplnila na totalku.

Bolo zaujimave sledovat dve cinanky, bez okolkov si vytiahli na stol svoje chipsy. Jedna z nich si objednala flaskove pivo, nalala do pohara a zacala ho fukat. Toto som este nezazil.

Saslik fajn, piv som dal podla uctu 4 ale neni som si isty.

Ozvala sa lenka po mesiaci a nieco. Mala vraj nieco s mobilom. Nuz ale sklamal som ju, uz mam letenku. Zacala ma trosku prehovarat a silno uvazujem, ze let z kutaisi necham prepadnut a prejdem na povodny plan.

Zajtra si to necham prejst hlavou na 10hod ture co ma caka.

Hrmenie ma popohnalo na ubytko.

No tam som nestihol prist. Prietrz mracien ma chyta pri mestskom urade, este ze sa tam dalo skovat a bola tam free wifi.

Dnes hra spartak vs sered. Tonic ma hned nasira, ze fandi seredi 😊

Na ubytku okamzite zalahinam. Necakal som taky dlhy presun.

Co som sledoval stop z mestie bude asi utopia. Zadne auta oproti, len marsutky a taxi.

Mestia zatial sklamanie, mega turisticke.

Naklady:

Voda, snickers : 2l
Marsutka kutaisi - mestia : 25l
Sawarma : 6l
3xhouse of mestia, 8dorm, sprcha cez dvor : 60l
Lanovka : 4.74€ (Karta 15l)
Nakup : 7.6l
Nakup : 1.5l
Saslik, chleba, piva (lushnu qor) : 33.5l


Advertisement



Tot: 0.528s; Tpl: 0.011s; cc: 8; qc: 50; dbt: 0.3061s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb