160.den - presun kutaisi


Advertisement
Georgia's flag
Asia » Georgia
July 20th 2019
Published: July 21st 2019
Edit Blog Post

Noc v pohodicke, som cakal, ze bude zima ale nebolo aj ked som spal bez treniek.

Smer depresivne mesto, v pekarni kupeny velky cerstvy este teply chleba, polka do seba hodena na lavicke pri rieke.

Stop veru bez sance, bo vsade mesto a stupanie do kopca.

Spravene este fotky nefunkcnej stanici lanovky, nakuknutie do maleho ovozel trhu a stupanie k prvemu cinziaku. Reku bude odtial vyhlad na mesto, nebol.

Cestou som uz chcel nastupit do marsutky, no ta behla do jamy a hned defekt.

Nuz pri cinziaku cakam asi 20.min na povoz k odbocke ku kostolíku katahki.

Marsutka smer batumi ale v pohode ma zobrala.

Cesta rozdrbana od kamionov. Vyhlady by boli aj pekne no pod mrakom.

Vyskakujem kusok za odbockou, bo vodic nestihol dobrzdit.

Za mierneho mrholenia si to valim ku kostoliku postavenom na opustnej vysokej skale.

Cesta polnacka, z jednej strany luky, z druhej pekne skaly.

Bolo tu znacenie i pre lezcov.

Na jednom placku odstavene dva terenaky, co mali na streche rozprestrene stany.

Klesanie, tu stavenisko a hore do kopca uz ku kostoliku na stracej nozke.

Buduju sa tu schody hore brehom a je tu vystavba novych kostolnych budov.

Inak kostolik z blizka nic moc, z dialky to ma vacsi efekt.

Hore sa ide po rebriku ale je to uzavrene, tak vystup sa nekonal.

Inak to muselo dat dobru namahu postavit kostol na skale kam sa da len vysplhat, ziadna ina cesta tam neni.

Chleba uz nebol az taky chutny ako za tepla, tak spakovanie sa a smer hlavna cesta.

Oproti mne cinska rodinka aj s guidom.

Ti ma na prekvapenie oslovuju a vyzvedaju odkial som a tak.

Ako si tak kracam po polnacke, zrazu ma dobehne auto s cinanmi a uz ma nakladaju.

Nakonec su neni tour ako som si mylne myslel.

Vodic (gruzinec so 17roc synom) ich nabral po ceste ku kostoliku.

Ako vravi doslova mu vyskocili z lesa a zacali mavat rukami.

Tak ich zobrali.

Chceli ist od chiatury a odtial do tbilisi, no filmovy producent (sofer) ich presvedcil, ze zo zestafoni to budu mat lahsie.

Cesta uz o poznanie lepsie, novy asfalt, pekne luky posiate kravami.

Pri ceste predajcovia specialnych hribov (nie magic). Tento druh sa vyskytuje len v gruzinsku, spanielsku a francuzsku.

Moj odvoz, idu az do kutaisi, mal par hribov pod mojimi nohami, som si ich nevsimol a trocha poslapal.

Cinanov vyhadzujeme pri marsutke smer tbilisi a mi pokracujeme cez zapchate zestafoni dalej.

Vodic velmi napomocny pri hladani marsutky do tbilisi, zastavoval aut a vypytoval sa.

Zobral ma na kavu, hnusna zalivana, pumpa, kde sa ani nevystupuje z auta.

Len sa otvori nadrz, pikolik natankuje, skasiruje, jak mcdrive.

Po dialnici cesta ubehla rychlo.

Som si pripadal ak na svk, okolo same zname spzetky, tt,bb, rv, ga…

Sofer mi odporuca navstivit okatse a martvili kanon, no a este dake jaskyne v okoli kutaisi.

V kutaisi ma vyhadzuju pri centralnej bus stanici.

Da sa ist do centra aj marsutkou, kazde cislo tam ide, no ja idem pesi, si aspon kuknem okolie.

To nic moc, akurat na hlavnom tahu prekvapili palmi.

Vonku nenormalne dusno.

Za riekou hned sadam na mur kostoliku, uplne mi bolo na hovno a to som si cestou dal hned dve zmrzky z obchodu.

Prichadzam na ubytko od spodu, t.j. nie od centra, tak par podivinov, osarpane domy a stankovy smrad.

Na ubytku ako staff turci.

Fasujem 7dorm, no cez neho sa ide do dalsieho dormu.

Smer jedlo do centra.

To prijemne, park, fontana, pekne budovy a dost ludi. Po chiature sa tu opat objavuju aj nindza korytnacky ale moc ich neni.

Moc mesto skumat nejdem, bo tu planujem ostat 2noci pred odletom do vidne.

Prechadzam biely most. Za mostom sa vsetko rekonstruuje, od budov az cez ulicu.

Zapadam do plnej restiky el depo. Maju tu lahodny staropramen, po gruzinskych srackach konecne volaco poradne na jazyku.

Obsluha nestiha. Na pivo cakacka 25min aj to som ju musel 3x ohlasit. Nevim ci mi pica pri ucte nezaratala dve piva. Ono clovek ucet nevidi, len vysledny blockek a zabudol som ceny jedla co som si objednal.

Klasika saslik ale cul telaci. Fried potetos boli nakonec hranolky, na jedlo cakacka cez pol hodinu a to ma este presadili od stola.

Vela ludi jedlo nedojedlo, nevim ci bolo zle abo ho bolo moc.

Z jedla nazad do mesta. Sedenie v parku a sledovanie dvoch jebnutych starych cinaniek v basket.dresoch. ich misia bola vyfotit sa na prechode pre chodcov. Postavali pri nom a behali na nho asi polhodinu. Niektory vodici boli na nich super nasrany.

Na ubytku okolo kina. Na ubytku zistene, ze davaju xmenov, no len 3d a v gruzincine, tak nic.

Sadam von na terasu, tam jeden chlapik rozoberal rozne jazyky ake su lahke ci tazke, fakt super tema.

Neskor prichadza slovak, rus (co vyzera jak kazach) a korejec.

Slovak je tu prvu noc, nema ziadny plan, dost scestovany chalan. Rus prave dosol z vystupu na elbus. Jeho hobby je fotenie, nafotil neskutocne fotky a ked ich este prehnal rôznymi filtrami, uplna bomba

Korejec cestuje po svete, je na ceste okolo 210dni.

Chcel ist von sa bavit (sobota), ja by som aj isol ale dazd.

Pustil nam kpop, tak sme mu to hned zatrhli.

Typicky modny korejec, si kupil v istanbule dres besiktasu a fenerbahce bo sa mu luba farby. Kokot, dvaja najvacsi rivali.

Neskor sa vsetci mimo rusa vytratili, tak som zaľahol o 2230.

No spat sa nedalo. Hluk z ulice (auta), z lobby, dosla korejka tak staff sa ju skusali spracovat.

A vrchol bolo, ze na trojposchodovej (ja spim na dvoj), spal hore spolu par.

Opat toto nepochopim. Vacsinu obaja cumeli do mobilov.

Nepotesil student agenci, ked mi anulovali refund v hodnote 7€. Pici, najskor se mnu vyjebe slovaklines (zrusili akciu 1€listka na prvy nakup) a cul aj regiojet.

Nakonec asi pojdem do ba zo schwechatu s nim za 4.9€.

Povodne som tu chcel ostat este jednu noc ale nahovno ubytko. Ludi inak dost ale nesocializovali sa.

Foto

Chiatura

https://photos.app.goo.gl/pZSyinwGUT2ihBg19

Naklady

Chleba : 1l
Marsutka chiatura - katshki kostol :1l
Nanuk : 1l
Nanuk, pepsi : 2l
Vagabund hostel, 7dorm, share sprcha : 8l
Jedlo, pivo (el depo) : 20l


Advertisement



Tot: 0.329s; Tpl: 0.014s; cc: 10; qc: 27; dbt: 0.2834s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb