57.den - presun do maubisse


Advertisement
East Timor's flag
Asia » East Timor
March 26th 2018
Published: March 28th 2018
Edit Blog Post

Budik som mal na 6.10 ale moj vnutorny ma zobudil uz o 20.min skor.

Ako som si cistil zuby, pozeram na nastenne hodiny a tam o hodinu viac ako na mojom mobile.

Lucim sa s domacimi, 14.4. sa vidime.

Na hlavnej ceste mam odchytit mikrolet c 4 alebo 7, oba stoja na bus terminali taibesy.

Po chvile cakania prichadza 7cka, totalne narvana skolakmi. Cakam dalej, prichadza 4ka. Pytam sa vodica ale vobec mi nerozumi.

Blizime sa k miestu kde by podla lp mal byt terminal ale nic mi ho tu nepripomina, na mapy.cz je znaceny nieco viac juznejsie.

Vyskakujem tu ale po terminale ani stopy.

No nist skusim stopa, majitel daterra vravil, ze to je v pohode.

Pomalicky stupam do mierneho kopca na koniec mesta.

Prve auto nezastavuje, hned za nim ide angunna ( miestna doprava, mensi nakladiak, ktory na otvorenej korbe vozi ludi, niekedy je korba zaplachtovana).

Tak ho stopujem a uz sa splham na plnu korbu. Po stranach su lavicky, nastastie nie drevenne. Sedim len na pol zadku.

Podla bangladesana tento stroj mal vyrazat z terminalu okolo 7.30 alebo skor alebo neskor. Ja som ho zastavil o 8.15(normalny cas, nie moj posunuty) uz ako opustal mesto.

No ale ten cas som si fakt neni isty, bo ako som isol mikroletom jeden clovek mal na mobile o hodinu vac a jedna baba na rucickovych hodinach tez o hodinu vac. 3x to nemoze byt nahoda. Budem muset zistit aky je tu skutocne cas. Aj cs z kupangu mala na mobile o hodinu viac ale to vraj schvalne.

Prva hodina a pol ako keby sme isli tankodromom (staci sa ist previest na koleno, presne taka a miestami aj horsia cesta). Hned za mestom asi 10m chybajucej vozovky, takze sup do jamy a potom nazad.

Dalej stupanie po krateroch, jamach, vymoloch. Do toho prach z polnej cesty.

Vedla mna stalo male dievcatko, furt chrachalo na podlahu, som cakal kedy mi opluje batoh.

Jej tatko si este aj zapalil, tak vsetok dym na otvorenej korbe na mna.

Pocas cesty ludia vystupovali, nastupovali v uplnych prdelach. Proste len dom pri ceste a to bolo vsetko.

Znicoho nic nabiehame na fungel novu cestu, uplna parada.

Skoda, ze nevydrzala az do cielovej destinacie maubisse.

Avsak tu cestu buduju, davam tomu par mesiacov a bude to hotove. Pod palcom to tu maju australcania.

Keby to maju pod palcom nasi politici tak by mozno o 5 rokov otvorili slavnostne prvych 5km.

V mestecku aielu sme svedkom hadky dvoch muzov, jeden starsi, jeden mladsi (asi majitel bema). Dotahovali sa o neake vrece. No ono to vyzeralo, ze presviedcaju okolostojacich kto ma pravdu. Porota dala za pravdu mladsiemu.

Nechavam sa vyhodit v maubisse pri kostole. Oproti je vytipovane ubytko caffe maubisse. Podla lp z 2011 cena 10usd, bohuzial to uz neplati a cena je 15 usd vratane ubytka.

Majitel ang nehovori, iba lokalnou recou a portugalsky. Nastasti tu dlhodobo byva australcanka. Vravi, ze je to tu v okoli najlacnejsie, dava mi par tipov.

Vyliezt na kopec za ubytkom, odkial je fajn vyhlad, dalsi fajn vyhlad je z pousada maubise ale to je zatvorene. V blizkom okoli sa chystaju spristupnit jaskynu kde sa skryvali domaci pred rebelmi, bohuzial este je to zatvorene.

V hatu builico mi odporuca ubytovat sa u antonia, miestny chalan ale nevedela mi dat presnu lokaciu. Uvidim zajtra.

Po ubytku najskor prieskum mini dedinky.

Zastavka v kostole oproti, fakt dost velky ale dnu velmi skromna vyzdoba.

Pomalicky klesam do dediny, idem len tak bez mapy. Vsetci ma zdravia arde, tak odpovedam.

Dedinka je v udoli obkolesena horami. Fajn prostredie.

Slapem na pousada maubise, fajn vyhlad na celu dedinu, i ked priamo do objektu sa dostat nedalo, rekonstuuju ho.

Mini trh na ktorom prevlada predaj fazule. Reku kupim si neake ovocie ale nic, iba banany ale tie sa mi moc nepacili.

Na namesticku navstevujem restiku sara. Ryza, vysmazane kura a trochu nudiel. Posilneny som odhodlany vyslapat na kopec za ubytkom.

Ha, lenze ma chytia srania a potom unava.

Nakonec zalamujem a budim sa az o dve hodiny na spev z blizkeho kostola a na dazd.

Tak len lezanie v posteli a pocuvanie spevu. Mladeznici nacvicuju pesnicky na velku noc. Ako fakt pekne spievali.

Nieco okolo 18.00 dazd ustava (to som este nevedel, ze mi idu hodiny pozadu).

Cesta same bahno, restika je este otvorena. Najskor si objedanavam ryzu s porkom a k tomu este fazulu.

Ked mi to priniesli bol som v mini soku. Bola to fazulovo kukuricna polievka. Ledvaj som to do seba natlacil a to ma este cakal druhy chod. Ten som cely nezedol.

Do restiky dosla australcanka kate. Tu jej ponukali ubytko za 25usd, tak reku pod se mnu, ja mam lacnejsie. Po kuknuti izby a zhodnoteny, ze to za tolko penez nestoji ide se mnu.

Vonku tma, celovka ani s novymi baterkami moc nesvieti (objednane z aliexpresu za 1€). Katie zapina mobil.

Na ubytku problem, vsetko zamknute a domaci nikde. Nastasti po par minutach sa objavuje.

Australcanka s rovnakymi vlasmi ako ja, je tu na dva tyzdne. Priletela z darwinu (hodina letu).

Tyzden bola na ostrove atuaro. Dorm sa tam da zohnat za 12usd ale ona byvala za 45usd (vratane, ranajok,obeda, vecere)

V maubisse sa zdrzi asi dve noci, zajtra si spravi daytrip na mt.ramelau. Zrejme si najme vodica.

Lp ma rovnake vydanie ako ja (2011) ale v kniznej podobe.

Sprcha sa nekona, voda je extra ladova. Naviac v kupelke neni ziarovka.

Na noc sa zakrivam dost hrubou dekou.

Ono keby je tu za ubytko nizsia cena, resp normalna kupelka zdrim sa tu i ja o noc dlhsie. Fajn ospala dedinka.

Naklady :

Mikrolet c.4 : 0.25usd
Angunna dili - maubisse : 3usd
Grilovane stehno, grilovany kusek kurata : 0.75usd
Ryza, vysmaz.kura, zelenona, nudle : 1.75usd
Kukuricna polievka , ryza, pork : 3.5usd (2+1.5)


Advertisement



Tot: 0.093s; Tpl: 0.01s; cc: 7; qc: 32; dbt: 0.0647s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb