74.den - atauro island, potapanie


Advertisement
East Timor's flag
Asia » East Timor » Atauro Island
April 12th 2018
Published: April 14th 2018
Edit Blog Post

V noci som sa zobudil na zimu z fanu, ktory som musel vypat.

Na ranajky cokomini tycinka a balik keksov.

Cesta mi do dive resortu trvala trochu zrychlenym krokom 40min.

Tu uz namontovane jackety na flasiach, nachystane plutvy a okuliare.

V restike mile prekvapko, potapat ide so mnou cech, ktory v 70tom emigroval do usa. Je tu aj so zenou, zrejme usli spolu.

Ma uz precestovanych neuvertelnych 128 krajin.

Bol tu v tovarni na kavu. 80 percent z urody ide vsetko na export. Pestuju tu dva druhy, arabicu 80percent a este jeden druh. Na export ide samozrejme lepsia arabica.

Tiez si vsimol, ze su tu len zvacsa samy mladi ludia (do 25rokov). Nic nerobia len vysedavaju a zabijaju cas. Odhaduje to za neakych par rokov na dalsiu revoluciiu. Bo fakt tu nic neni a co budu robit nastrocny o par rokov, no predsa protestovat nech im daju pracu.

Po opustany restiky som zacul ahoj, tak slovaci alebo cesi? Starsi slovensky par.

Briefing uplne ubohy, navlecenie sa do kratkeho neoprenu a smer mini lodicka. Dokonca mensia ako na maumere.

Posadku tvoria dvaja poskoci, divemaster bryaen, 3 snorchlistky (jedna frajerka divemastera, anglanka a australcanka), 4 potapaci (ja, starsi amik a emigrant cech a asi 40 rocny svajciar).

Americkycech ma prenajaty domcek na bali na 2 mesiace. Ako som spominal dost cestuje.

Spominal na studentske casi ako chodili v zime bivakovat do tatier, ma prechodene bulharske, rumunske hory, deltu dunaja, ta bola vraj neskutocna len kopa komarov.

V lete planuje navrat do europy a chce si spravit mensi vychodoeuropsky okruh, vratane albanska, macedonska, moldavska a slovenska.

V prahe ma dceru.

Svajciar, moj buddy, je prvy krat sam ako backpacker na mesacnej ceste. Odtialto ide este na flores. Prakticky je na tomto ostrove uz druhy tyzden, byva u baryho. Tam je to furt plne. Byval i tu ale iba pokial maly volne, potom sa musel presunut dalej. Vravi, ze u baryho je to lepsie. Mensi bungalov ale pri fajn plazi. Tu treba ist asi neakych 100m k lepsemu miestu. Neskor co mi povedali slovaci, ho na mesacnu dovolenku poslali z prace, udajne prepracovanost.

Prichadzame k juznemu cipu ostrova. Nasadenie jacketov, kontrola pristrojov, okuliare a kotrmelcom z lodi do vody.

Pochvili nas nasleduju aj snorchlistky (ang+aus = dnes budem mat nocne mory).

Plavame popri vulkanickemu utesu. Oblast Britty Rala. Korali paradne, ryb pomenej a nie moc velke. Niektore druhy vidim prvy krat ine uz xty krat.

Jednej skupinke klesol vzduch na 50. Ti sa vynaraju, ja mam este 80, chvilu sme este s amikom a divemasterom dole. No i tak uz na 70 sa vynaram. Uplne sklamanie, v indonezii sme isli na bezpecnostnu prestavku v 50.

Vo vode davam dole opasok, plutvy, jacket, to vsetko poskoci vytahuju.

Amika nechavame vo vode a ideme vyzdvihnut na skalu odpocivajce tulene.

Anglanka doletela na bali na svatbu kamosky/a (v ang nevim rozoznat pohlavie ked povedia friend). Sem si odskocila na tyzden a prakticky cely je na tomto ostrove. Chcela ist aj do maubisse ale nikto jej nevedel poradit ako sa tam dostat.

Medzi ponormi, free voda a oprazane kesu. Tie sme so svajciarom zjedli skoro samy. Este bola aj mini zemla s arasidovou natierkou.

Druhy ponor pred dive centrom (500m, tazko povedat). Oblast Watu I.

Tu uz nebol utes posiaty koralmi ale dno. Jednoznacne viac ryb, cele hufy, korali velmi pekne. Ryby aj trochu vacsie.

Opat sa vynaram na 70. Ha, zacal ma bolet opat zub, nie ten kde mi chyba kusok plomby ale iny. Kurva mam to smolu.

Po vylodeni bereme vsetok material rucne az do potapacskej kolnicky. Sami odstrojujeme jacket od flase. Ako za tie prachy by mali robit vsetko oni, nuz ale timorleste.

Toto dive centrum predoslim trom nesiaha ani po clenky. Divemaster ani po ponoroch nespravil ziadny suhrn, nist.

Sadam si na obed, reku je v cene ako inde. No neskor po prineseny uctu som nemilo prekvapeny, za obed si este vypytali 6usd.

Po obede prichadzaju do restiky slovaci zo ziaru nad hronom. Ziadnych milanostov z okolia nepoznali.

Do dochodku maju 2 roky. Za rok chodia zvacsa 2x na dovolenku, tetula 3x (s dceru a vnucku).

Ang nevedia (iba rus a nem). Nechapu ako sa slovaci mozu bat cestovat na vlastnu past.

Do timoru dosli na dva tyzdne ale len tento ostrov a dili. Tak ako vacsina turistov, ti odvaznejsi daju aj mt.ramaleu a cvoci aj vychod.

Ich let do kl z bud meskal viac ako 5 hod, leteli s turkisch, dali im free jedlo, hotel. No i tak museli kupit nove letenky do denpasaru a dili. Bo to nemali na jednej letenke a povodne im prepadli.

Konecne po dlhom case opat precvicena slovencina a musim povedat, ze niektore casto pouzivane ang slova som pouzival aj v rozhovore.

Neskor presun na terasu ich bungalovu, pohostili ma jagermeisterom a darovali mi par susenych bananov.

Ako klobuk dole pred nimi, ze si v takom veku vybrali timor leste aj ked su prakticky len na jednom ostrove a dili

Na spiatocnej ceste maju zastavky na bali a v kl.

Zrejme v sobotu s nimi pojdem na trajekte do dili. Len si musim ist kupit listok uz zajtra, bo v sobotu sa nepredavaju. Co je uplne nahlavu aby sa v den plavby nepredavali.

Panko si v minulosti zlomil nohu pri lezeni po skalach. Doktor mu na to neprisiel, dosli na to az pri rehabilitacii ked mu dali sadru (mysleli, ze to je natahnute abo co). Tak mu ju museli opat zlomit, bo uz mu to zacalo zrastat, cul ju mam o par stupnov vychylenu.

Majitel tohto rezortu je nemec, zije tu s kenankov. Hehe nemec a cirna huba, hitler sa musi v hrobe obracat.

Ta isla na dnesny trajekt do dili. Nemec ma ale do jej navratu o zabavu postarane. Prave testuje novucickeho drona.

Stavaju tu dalsi bungalov ale podla slovakov slimacim tempom, za den pribili asi len 4 male dosky.

Po velmi prijemnom pokeci so slovakmi presun na plaz pred baryho.

Tu stretnutie so svajciarom, ten ide zajtra na vychodnu stranu ostrova na 3dni. Byvat bude cez airbnh. To ma vobec nenapadlo, ze tu funguje.

Hodinka ubehla velmi rychlo. Som musel zaspat, inak si to neviem vysvetlit.

Opat pesi hodinovy presun. Sprcha, citanie offline stranok.

Kukam na hodiny 18.45. Vecera uz meska skoro hodinu, tak zbieham dole, z oproti domu vybieha domaca, nech este chvilku vydrzim.

Tentoraz opat ryza, trochu menej zeleniny, dve ryby (iny druh), opekane zemaky a nudle. Urcite by som skor dal za toto 6dolacov ako za dnesny obed.

Nevim ci ma sledovali ale hned ako som dojedol nabehla dnu dcera ci som sfinisoval.

Zistujem ferry v sobotu, ide o 14.00 a vraj listok kupim aj v sobotu. Tak cul nevim co spravit. Zajtra sa mi totiz zas do pristavu srat nechce. Musim si to este u niekoho overit, bo je aj dost pravdepodobne, ze mi dcera nerozumela ohladne listku.

Na plaz som uz nesiel, presiel sa kusok po ulici a na balkone spisoval zapis.

Vodu na ubytku mi chcu predat za dolar, checknem este kiosk. Chcel som si dat na noc nieco chladene ale nic nemali. Nebol prud, tak nechladilo.

Vodu som si dnes free docapoval v dive centre. No ale zajtra uz musim kupit. Jaj co by som dal za take chladene pivko. V dili si supnem asi hned tri.

Naklady :

Potapanie atauro dive resort, 2 ponory : 112usd (juzny 60, pri ubytku 50, reef poplatok 2)
Obed v atauro dive resort : 6usd


Advertisement



Tot: 0.068s; Tpl: 0.011s; cc: 9; qc: 29; dbt: 0.0425s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb