73.den - presun atauro island


Advertisement
East Timor's flag
Asia » East Timor » Atauro Island
April 11th 2018
Published: April 14th 2018
Edit Blog Post

Japonec zas v noci volaco vykrikoval.

Samozrejme, ze rano ziadny vychod otvoreny nebol. Nuz teda neostavalo mi nic ine ako zobudit domacich. Najskor som buchal na zle dvere, na druhy pokus vsak uz spravny pokus.

Dve ulicky zablokovane skurvenymi stekajucimi psami. Este, ze mi ostala posledna tretia moznost.

Na promenade (nic honosne, proste chodnik pri mori) kopa rozcvicujucich sa resp uz behajucich ludi.

Podla nemky odchadzaju lodky od marinakov z pravej strany ak je clovek celom k ich budove. Ono je to take klamlive, bo ide sa z plaze od marinakov ale na nu sa treba, aspon takto skoro rano, da dostat len od parku. Prekroci sa mini stoka a uz sa len caka.

Pre istotu som sa pytal miestnych, ti mi lokaciu potvrdili a cena je 5usd, no pre turistov 10usd.

Okolo 6.00 uz zacali prichadzat lodky a z nich vystupovali pasazieri.

Nic moc sprava pre mna. Nazad sa vyraza az o 8.00. Toto vediet este chrapem. Mozno mala nemka stastie, ze lodka sla hned nazad.

Lezanie na plazi, scanie do mora.

Postupne ma oslovovali asi vsetci kapitani mini lodiciek. Mam si nastupit, no to isto.

Ani jeden vsak nesuhlasil s mojou cenou 5usd, kazdy za 10usd. Jeden bol taky vychcany, ze mi da zlavu a miesto 15 zaplatim 10. Skurveny kartel.

Presne o 8.00 zacali na prvu lodku nastupovat ludia, po vyzve kapitana som nastupil aj ja. Este hovorim lima dolar a dokonca jeden skurveny cestujuci povedal sempuluh. Vyjebana chatra. Uplne zacinaju vo mne klesat tito vychodotimorania a tak sa to dobre javilo.

Na lodke sme 6pasazieri a 2 lodnici.

Plavba zacala zaujimavo, po par metroch nam zdochol jeden z dvoch motorov. Po par minutach vsak naskocil.

Ziadne velke vlny, more kludne. Po hodine a pol vykladame prveho cestujuceho a po par minutach aj ostatok.

Ostrov zatial z mora vyzeral pekne, skaly, zelen a dedinka.

Vyjebanci ma odrbali a nejdu az do hlavnho pristavu beloi ale stojime od neho asi 8km. Kurve davam 5usd, som videl ako vsetci tolko platili. Pyta 10usd, s nevolou mu ich davam a vravim bad people. Ale nerozumel.

Hned tu caka tuktuk. Tak ho posilam za lodnikom, ze on ma moje peniaze.

Zacina slapanie vo fakt horkom slnecnom pocasi.

Cca 4km pred pristavom testujem prvy gh vila gracia. Dava mi cenu 10usd za singel s fanom a share kupelkou. Vecera za 4usd.

Rozmyslam, je to fakt 4km ale tam je najlacnejsi dorm za 15usd resp za 18 v dive centre. Ok, berem to.

Neako sme sa dohodli rukami, indonezsko portugalsky. Veceru si davam na 18.00. Ranajky za 2usd odmietam, mam tu keksi a tycinku.

Po zhodeny veci a natiahnuty sietky proti hmyzu smer atauro dive resort.

Slnko fakt pece ale nevadi, vcera som kupil v akcii za 2usd (100ml) opalovaci krem 50+, len tam je taka poznamka, whiting. Aj som volaky biely.

Som prekvapeny z ludi, dost ludi na pozdrav vobec nereaguje

Kopa skolakov v uniformach.

Po asi 40.min sa dostavam k atauro beach house. Ziadne bungalovy ale velke stany pod pristreskok. Z dialky to vyzeralo ako bungalov.

Konecne som na mieste.

Divemaster este potapa ale za 10.min by mali byt tu.

Baba ma usadza do restiky, free voda.

V kniznici ziadna cs kniha, vsetko nemecke.

Prichadzaju potapaci. Predstavenie sa, povedanie, ze sa ide na juh kde ma byt sopka. Cas 8.00 a to je vse. Este otazka ci som owd a kolko kilov potrebujem. Ziadne spisovanie resp otazka kolko mam ponorov.

Pojdeme 4+divemaster. Jedna cirna baba, jeden zrejme dost skuseny potapac so super fotakom a este jeden starsi, asi tez dost skuseny.

Este mi ukazuje dorm za 18usd vratane ranajok. Ja mam singel za 10 bez ranajok. Tak mam dojst sem tu je cena aj s ranajkami.

Co sa tyka pristredia, je to rezort, tak to tu musi byt lepsie, bungalovy tez fajn vyzeraju, restika, bar, hamnacky. Fajn miesto ale drahe. Bungalov 40usd

Odtial smer pristav.

Molo male betonove, policajti spiaci za stolom a trh uplne prazdny.

Az na konci neaka zelenina. Chcel som nieco chladene ale bez sance.

Miestny ma posielal na obed do rezortu bary.

Tak reku nieco miestne, restika linissa.

Tu vsoku, ze maju zakaznika. Ponukaju nasi ayam (kura ryza) za 3usd ale este to nemaju hotove. Zhruba za hodinku. Nic teda.

Na trhu nakonec objavujem maly jedlovy balicek, trocha ryze, kusek ryby a minimum zelenini. Aspon volaco do zaludka.

To zjedene v jednom z mnoha pristreskov so stolami a lavicami. Cez vikend to tu byva asi full. Cul sak uplne vymrete.

Po jedle idem po pieskovej plazi a kotvim v tieny pri rezorte bary.

Ten vyzera velmi luxusne a je aj dost naplneny ludmi.

Som si zabudol zobrat plachtu na lezanie, velka skoda.

More ciste, pieskove dno, velmi teple.

Ked som vystupoval 8km odtialto tak plaz aj dno boli kameniste.

Prichadza mini lod s asi 12tymi potapacmi. Vsetky vekove kategorie co byvaju v tomto luxusne vyzerajucom rezorte.

Obcas niekto vybehne z bungalovu si zaplavat, zaschnorchlovat.

So snorchlom vsak nikto dlho nieje, zrejme tu nic neni. Ja som videl len hviezdice.

Po dlhej dobe vidim konecne poradnu zensku, portugalcanka. Konecne ziadna mini zena, ktorych je tu kopa.

Po relaxe, pomaly tentoraz az hodinovy presun na ubytko.

Po kyblovej sprche ma cakala vecera. Ryza, zelenina, krumple s mrkvu a 2mensie a jedna vacsia ryba. Este voda ale ta nebola gratis, tak tu odmietam. Mam este dve svoje flase.

Veceru som ledvaj zvladol.

Berem celovku a smer plaz. Cez nenapadnu odbocku sa blizim k plazi ked ma zrazu dobehne miestny mladik.

Je jasne, ze pozorovanie hviezd na plazi nebude.

Chalan robil na cierno v kuchyni v australii, je to dost rasisticka krajina.

Chce ist do europy ale cesta je mega draha. V uk ma rodinu.

Univerzitu nechal tak, bo bola tez draha, vraj kazdeho polroka 300usd

Teraz nema ziadnu robotu ale pracuje sezonne pre velku melonovu firmu, robi oberaca. Sezona je od aprila do novembra.

Nadaval na zahranicne firmy co sem dosli, vraj slubili pracu ludom ale nic take sa nedeje.

Z plaze nazad na hlavnu cestu (polnacka) az k jeho domu.

Rozpraval ze europanky maju velke, ruzove, ciste picky, ne jak aziatky male a spinave.

Chcel ma zebrat na pizzu ale ja nazraty k prasknutiu. Bola sranda ako to vyslovil, klasicky po nasi, pica s makkcenom.

Potom uz zacal byt volaky divny, nevim ci si robil srandu abo to myslel vazne.

Hviezdnu oblohu mame u nas inu ako u vas. Kolko mate u vas slnk a mesiacov. Ale vela ludi si mysli, ze zem je plocha. Ako je mozne,ze u vas je den a u nas noc.

Nuz pobral som sa ja radsej kade lahsie.

Na ubytku na balkone sledovanie hviezd, pisanie denniku. Po blizkom strome furt volaco skakalo, tak zdekovanie sa do izby.

Dufam, ze elektrika bude celu noc,nech sa mi dobije mobil.

Byvaju tu totiz denne odstavky.

Takze s jedlom tu je problem ako vsade, kiosky su tu ale este som ich neskumal. Podla nemky tu ma stat voda dolar co je 2x ako na pevnine.

Turistiku tu na najvyssi vrchol asi nedam. Pristupova cesta je z druhej strany ostrova a ziadna verejna doprava tu neni, podla chalana co som mal s nim rozhovor. Zajtra to este musim prezistit u potapacov. Na ubytku bez sance, ang skoro nic.

Jo a chalan vravel, ze trajekt co ma chodievat v sobotu uz par mesiacov nechodi,neaka technicka porucha ale zajtra ma neaky prist. Na prepravu odporuca dragon spolocnost (rovnaka rychlolod ako na filipinach, malajzii) vraj chodi kazdy den ale neni si isty. Toto mi vraveli aj v dili na ubytku a vraj cena 10usd ale povedali mi to vecer a uz to nebolo kde overit. Podla info co mam to ma chodit od piatka do pondelka.

Zajtra po potapani zacnem citat knihu v mobile co mi preposlal markoff. Som zvedavy ake to bude, digitalnu som este ziadnu necital.

Este co ma prekvapilo pri trhu. Zelene plastove smetiaky. To som tu este nevidel, i ked v dili pri promenade boli asi tri klasicke velke smetiaky, inak nikde nic. Vsetko na zem, von z okna, sak to volado pozameta a spali.

S najvacsou pravdepodobnostou mi odisla mp3. Nefunguje tlacitko doprava. Je to dost dolezite tlacitko, bo sa nim pustaju pesnicky. Takze cul ked pustim stroj hraju mi len horkyzeslize. Este mi ostava asi 70 songov a padla klec, uz ziadna muzika.

Naklady :

Mala lod dili - atauro : 10usd
Ryza, miny ryba : 1usd


Advertisement



Tot: 0.519s; Tpl: 0.01s; cc: 5; qc: 54; dbt: 0.2841s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb