10.den - hua shan,xian


Advertisement
China's flag
Asia » China » Shanxi
September 16th 2012
Published: March 19th 2013
Edit Blog Post

V noci som sa stale budil.Jeden cinan furt vypraval zo sna.Stuple do usi som zas nemohol najst.Hned po budiku som sa spakoval a siel s 3 cinanmi pozerat na vychod slnka.V izbe bolo dost zima a hlavne vlhko.Ponozky mi neuschli.Od vychodu slnka som cakal viac,nic moc to nebolo.

Po rozlucke s cinanmi som sa vybral na vychodny vrchol.Sem viedli obavane nebeske schody ale nastastie vedla bol vybudovany obchvat pre menej odvaznych.Ak by som nemal velky batoh tak by som to vyliezol ale radsej som nechel riskovat.Na vrchole zas kopa ludi.Uz ma to sere.Z vrchola som sa spustil skratkou.Velmi klzkou,ale dole boli cinania a ti mi pomohli resp ma zachytili. Ostaval mi vyliezt uz len zapadny a juzny vrchol.Hned bolo jasne,ze to zmaknem za den,aspon tu nemusim platit dalsie ubohe ubytko.Hotel tu stoji 300rmb,co je pre mna dost vela.

Pri zapadnom vrchole je aj super cesticka kde sa treba istit lanom.To by som ale nesiel ani keby nemam batoh,vzeralo to dost hrozostrasne a hlavne to bolo plne zasranych cinanov,co do kazdeho strkali.Zas ma zacina bolet noha.Boli ma prave koleno.Po dobre znacenej ceste vo vlaciku cinskych turistov zdolavam aj juzny vrchol.

Inak na vychod slnka cakalo aj dost ludi vonku v stanoch.Ostava uz len cesta dole.Spociatku sa ide dobre,nikde nikoho.Pri obcerstveny ma sleduje vzdy vela cinanov asi este nevideli pit vodu z tavieho hrbu.Schody,schody a zas len schody,nic ine.od lanovky by ich malo byt uz len 4000.Podla planu tu ma byt nenapadna odpocka,ale nechcem sa trepat zas po tej istej trase a odbocujem smer vojenske schody.To vedie tiez az dole.na trase su odpocivadla,takze je kde si odychnut a potom zas klesanie a schody.Posledne schody uz nevladzem zdolat,noha ma strasne boli ale pozovanie pre cinanov zvladam.

Bus ide do dediny kazdu chvilu,cena 20rmb.Nevsimol som si,ze by pri tomto zostupe kontrolovali listky,tak sa mozno da tadeto dostat na horu zadarmo.Po zastaveny na parkovisku nas hned obkolesuju nadhanaci do busu,cena do xian 46rmb ale odchadza az ked sa naplni,ako pozeram v buse su traja ludia a kapacita 40.Serem na nich a idem dalej do dediny na klasicke zastavky.Tu s pomocou miestnych nachadzam bus,platim 36rmb a ide sa do xian.

Po dorazeny do xian kontaktujem ellu,Neni doma,dojde az v noci.Nasadzujem na usi mp3 a len tak sa tulam mestom.Ocitam sa v parku,vstup je zadarmo.dalej pokracujem ulickami az sa dostavam do moslimskej stvrti.Vsade same stanky so vsetkym moznym.Idem jest.Objednavam podla susedneho stola.je toho hodne,nudle s krumplami,zeleninou a maso za 15rmb.je to moc stiplave,uz nevladzem,asi 1/4 tam nechavam.

Opat bludim mestom,vsade su cinske zastavy.Zistujem,ze chodim dokolecka.Zrazu sa oproti mne rozbieha velky dav,kricia na mna nech utekam.Skovavam sa za zastavku.dav sa skludnil.Vdialke vidim policiu a vojakov ako vytlacaju ludi z namestia do uliciek.Idem blizsie a cakam co bude,nic sa nedeje.Idem hladat moj bus.Zas mam stastie na cloveka.Vie perfektne po anglicky.Dozvedam sa,ze cela ulica je uzavreta a neda sa dostat na druhu stranu,tam byvam,za barikadami.uzavierka ma zhruba 5km.

Mohamed ma prevadza mestom az k mojmu busu.Jeho snom je portoriko,studuje na vyske.Furt nevie pochopit ,ze slovensko neni juhoslavia a cuduje sa ,ze sa u nas rozprava po slovensky a nie po anglicky.Bavime sa o vselicom,teda vacsinu rozprava on,je futbalovy fanusik.Chcem ma obrat o sal.Ked pridem domov musim mu volaky poslat.Prvy cinan co nadava na vladu.

Armada a policia bola na namesti kvoli konfliktu s japonskom o volaky ostrov.ked som bol na hua shan,tak sa v meste rabovalo,rozbijali sa japonske auta,obchody,proste vsetko co malo nieco spolocne s japonskom.Inak ella aj fidel vraveli,ze mozno bude vojna.

K elle prichadzam okolo 19/30 este neni doma.nema sa ako dostat domov,bo nechodia vsetky busy,kvoli uzavierkam v meste.Prichadza az o 23/00.Konecne,tesim sa na sprchu.problem,neni tepla voda az za hodinu.No nic umyvam aspon nohy a idem spat.kazasi su prec,vypili mi pivo.Teraz je tu ellina priatelka,bola si v meste pozicat svadobne saty,bo dalsi vikend sa vydava

naklady

bus od lanovky do dediny - 20rmb
bus hua shan xian - 36rmb
jedlo v moslimskej stvrti - 15 rmb
bus 608 - 1rmb

fotky

http://min.us/mbaVWV6yLNZIUh
http://min.us/mbwMjE9g5BCwNt

Advertisement



Tot: 0.053s; Tpl: 0.008s; cc: 11; qc: 28; dbt: 0.0189s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb