9.den - Hua Shan


Advertisement
China's flag
Asia » China » Shanxi
September 15th 2012
Published: March 19th 2013
Edit Blog Post

Zas spim na zemi ale teraz mam len karimatku v noci je dobra kosa.Rano idem ukazat kazachovi zastavku busu c.400,kupujem si ranajky,cesto volacim plnene za 4rmb za 4ks.V kazdom je ina plnka,vybera sa to nahodne z panvice. Ponukam kazacha ale ten je az po 18/00,neviem preco.Obaja su z anglictinou na tom lepsie ako ja ale tiez to neni nic moc.Co nevime povim po rusky/slovensky.

Nasadam na bus c608 a smer stanica.Vystupujem na konecnej ale som zmatany.Vidavam sa zlym smerom.Opat ma naviguju domaci,berem mhd za 0.5rmb.Po vystupeni nasupu nachadzam bus do hua shan.Startujeme o 9/00 v zelenom buse c.1.V buse sa ma nieco sprievodkyna pyta ale nerozumiem,davam jej peniaze.Furt volaco mele az mi vydava,cena 36rmb.Neskor zistujem od spolusediacich ,ze sa ma pytal ci chcem spiatocny.Ten by ma vysiel lacnejsie,jedna jazda za 30rmb.Jaj nemohli mi to povedat hned,cul sa to uz neda vymenit,bo sprievodkyna ostala v xian na stanici.

So spolucestujucou trocha komunikujem,zistujem ,ze je z nanningu ale nevie nic odporucit.Nakoniec ma aj naviguju k listkom,oni idu na lanovke.predomnou je 7 hodin slapania do kopca,teda slapania po nekonecnych schodoch.Kupujem 2 dnovy listok za 90rmb,keby som vedel ,ze to nik pri vychode nekontroluje kupim len jednodnovy.Pytal som si studensky ten mi dali aj ked mi nerozumeli , dosol tam cinan co vie po anglicky a ten to prelozil. Zas zabrala moja neplatna euro26.

Pri vstupe zas chcu karticku,vsetko ok,mozme stupat.Najskor je to v pohode ale potom prichadzaju nekonciacie schody este,ze su po bokoch retaze.Uz len ruckujem a nohy len taham za sebou.Po 3 hodinach som sa dostal na severny vrchol.Nadhera. Zas som movie star.Cinania sa so mnou fotia.Postupujem podla navodu z hedvabnejstezky.Zistujem,ze to nesedi,tak idem podla seba.Asi vyrobili dalsie cesticky. Inak furt tu neco stavaju a prerabaju.Zas sa napajam na trasu z HS,uz sa blizi ubytovanie,je 16/00.Ubytko je plne,pruser,cinan mi odporuca ist na vychodny vrchol.Idem, meliem z posledneho,pri strednom vrchole vidim dom.Pytam sa na ubytko,volno ale je to hruza,chcu 80rmb,som uplne vycerpany,boli ma noha,tak to berem bez zjednavania.Padam do postele.Prisli cinania,zas movie star.Cuduju sa ,ze nejdem s nima von,je len 17/00. Som k.o..Dosli dalsi cinania,zaberaju miesta povodnym.To bude sou ked dojdu povodny nazad z vychadzky.Rano chcem chytit vychod slnka,budik je na 4/00.

Pocas cesty som stretal nosicov nakladu,uplne zo spodu nosili jedlo,stavebny material.Po severny vrchol nebolo moc ludi ale potom sa robili normalne zapchy.K severnemu vrcholu ide lanovka.

Vcera sa mi rozbil fotak.Jedny ma fotili a ako mi ho podavali tak mi vypadol z ruk.Odniesol si to kryt ,ktory je na objektive,cely odpadol.Hadam sa s tym bude dat fotit ak nie,je to v hajzli.

naklady

ranajky - 4rmb
bus 608 na stanicu - 1rmb
bus na stanicu - 0.5rmb
bus na hua shan zeleny c.1 - 36rmb
vstup na hua shan,2dni studentsky - 90rmb
parok na spajdli na hore - 5rmb
ubytovanie v horskej chate - 80rmb

fotky

http://min.us/mbaVWV6yLNZIUh

Advertisement



Tot: 0.066s; Tpl: 0.007s; cc: 11; qc: 27; dbt: 0.0313s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb