8.den - Xian,muzeum,pagoda


Advertisement
China's flag
Asia » China » Shanxi
September 14th 2012
Published: March 19th 2013
Edit Blog Post

Sprievodca mi berie kartu a vracia listok,uz sa blizi xian. Pri vystupe zo stanice sa zasa treba preukazt listkom. Vonku je totalny chaos. Horsie nez peking,kde bol relativne klud.

Hladam bus c.608 co ma ma doviest k novemu cs. Nedari sa,na tabuli je akurat pri mojom buse volaka poznamka. Odchytavam cinana,moc anglicky nevie ale ochotne pomaha.Asi po 15 minutach chodenia hore dole mi nachadza moj bus.Je hned napravo po vychode zo stanice. Nastupujem,soferovi ukazujem adresu,platim 1 rmb.Po dlhsej dobe sa pytam spolucestujucich ci uz mam vystupit,este nie,zas sa pytam a uz ano.Tak vystupujem ale zle,musim ist este dobrych 20 minut k ubytku.To nachadzam az na 3x s papierikom v ruke.Vsade mi pomahaju ochotny cinania.Jedny ma beru az priamo pred dvere mojho cs. Je doma,jej anglictina je taka ako moja ale dohovorime sa.Vari mi jedlo.Taku polievku v ktorej plavalo neake biele cudo plnene makom.Bolo to super.

Idem pozriet shanxi muzeum,vstup je zdarma..Ale este pred tym ideme spolu na nakup do blizkeho supermarketu.Treba nakupit zasoby na zajtra,to sa chystam, na horu hua shan.Bus do muzea c.400 nachadzam bezproblemov ale mam problem s vystupenim,vystupujem o zastavku neskor. Vstup do muzea ja zdarma,len sa treba preukazat pasom a vyplnit tlacivo,meno,cislo pasu a narodnost.Muzeum mam prejdene za hodinu.Volam Elle,ma este pracu,tak idem k pagode sam.Kupujem si dalsie neake jedlo za 4rmb,je to mix kapusty a syra,velmi dobre.

Okolie pagody opravuju ale i tak je famozna.Okolo je super park s jazierkami a roznymi sochami.Pred pagodou je spievajuca fontana.Vola mi Ella,ze nepride.Zabudla,ze maju dojst dalsi couchsurferi.Cakam kym sa zotmie a kocham sa nadhernym nasvietenim pagody a okolia.

Po jedle idem na bus a smer domov.Prvy a druhy bus su totalne napraskane,dosavam sa az do tretieho. Je napraskany este viac nez pekingske metro.Uplne sardinky su tu,nastasite som chytil super miesto,sedim a nikto ma netlaci.Pytam sa s papierikom ci uz mam vystupit,este nie,potom mi niekto poklepe na plece,ze uz ano.V noci som zastavku vobec nespoznaval.

Po prichode domov mi otvara ella a zoznamuje ma s couchsurfermi.Su to dvaja kazasi,cestuju stopom az do malajzie,mozno ich stretnem niekde po ceste este.Dostavam od nich darceky ,ja im davam swc ,konecne niekto kto pozna geocaching. Zoznamenie zapijame hruskou. Starsiemu zachutila a preto sa vypravujeme do supermarketu na nakup vodky a piva.ella zatial chysta veceru.Vodka je totalny humus ale co by sme chceli za 24rmb.Ja to nepijem,ale starsi kazach je rozjareny,elle sa to nepaci a tak mu beriem flasu.Ideme spat,budik je nastaveny na 6/00. Mladsi kazach nepije alkohol.

naklady

bus 608 v xian - 1rmb
bus c400 - 1rmb
nakup v supermarkete - 110.5 rmb
voda 0.5l v stanku - 1.5rmb
jedlo syrovokapustova dobrota - 4rmb
jedlo v restike - 16rmb
bus 400 - 1rmb
supermarket prispevok na chlast - 10rmb

fotky
http://min.us/mbwMjE9g5BCwNt

video


Advertisement



Tot: 0.071s; Tpl: 0.008s; cc: 11; qc: 27; dbt: 0.0327s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb