11.den - Xian , terakotova armada


Advertisement
China's flag
Asia » China » Shaanxi
September 17th 2012
Published: March 19th 2013
Edit Blog Post

Vstavam uz o 7/00.V plane je terakotova armada.Elle nejde do hlavy ako mozem tak skoro vstavat.Kupujem si placku s vajcom a oblohou za 3rmb.Akurat dojedam a prichadza 608-cka.Hned ako vystupim idem na zeleny bus 915 smer armada.Akurat ho stiham,ale i tak chodia kazdu chvilu,cena 8 rmb,neviem ci ma o 1rmb nenatiahli,bo mal stat 7rmb podla LP.

Sprievodca mi hovori kde mam vystupit.Je to tu obrovsky komplex ale vsetko dobre znacene.Len predaj listko a vstup su od seba dost daleko.Predaj je smerom doprava a vstup dolava v smere prichodu do umelo vybudovaneho centra.Pri listkoch je kopec uniformovanych ludi co radia,mne radi nech idem do okienka c2,tam predavaju studenstske listky za 75rmb,v ostatnych predavaju za plnu sumu 150rmb.Konecne kupujem suveniry,magnetku z 20rmb davam na 5rmb,dalsie z 10rmb na 5rmb .Pri vstupe sa treba preukazat studenstkym preukazom,ha zas som ich dostal.

Su tu 4 pavilony a jedno kino.Hlavny pavilon je uprostred,tu su vojaci,v ostatnych su len predmety resp ukazky vykopavok.V kine ide historicky film,ma 360 stupnov,je to paradadne.Z armady som sklamany,cakal som viac.Do mesta idem zas na 915,ta zastavuje na hlavnej ceste.Davam 7rmb ,no chcu po mne este 1rmb,tak sa asi zvysila cena.

Navstevujem fut.stadion ale vojak ma tam nepusta.maju tam hlavne stanoviste,vsade same stany a bojova technika. Fotak sa mi vybil uz v terakotovej armade.sakra.uplne nahovno to ukazuje stav baterie a ani na fotenie panorami som neprisiel,mozno to ani taku funkciu nema.v meste som omrkol drumm tower, great mosquete.Pofotil som to len z vonku.No pofotil uvidime co dokaze mobil.Zas som bol v moslimskej stvrti,kupil som si dve jednohubky,spiralove maso na spajdli za 3rmb a velmi dobre plnene cestovyny 5ks/5rmb.V jednom bolo maso,fajnove,v dalsich dvoch neaka trava,tiez fajn a v poslednych dvoch volaky humus.Odtialto som sa pobral pozriet juznu branu.

Zajtra by som chcel ist na hradby. Pod hradbami je pekny park.Su tu same stroje na cvicenie.Skoro vsetko je obsadene.na kazdej krizovatke je este stale vela policajtov ale su v autach alebo sedia na lavickach.

Konecne sa mi usiel flek na 608 na vrchnom podlazi,je to doublebus. Hradby aj cele okolie je v noci nadherne osvietene.Po prichode domov davam teplu sprchu,konecne.Citam knihu.V noci ma zobudi smska z mbanky,mam zablokovany pristup k intertnet bankingu.Miriam asi 4x zle zadala heslo.Hadam sa budu dat peniaze vyberat z bankomatu.Tie si vyberiem az v guline.

naklady

ranajky,placka s vajcom - 3rmb
bus 608 na stanicu - 1rmb
bus 915 na terakotovu armadau - 8rmb
voda 0.5l - 1rmb
studentsky listok na armadu - 75rmb
magnetky 3ks - 15rmb
bus 915 do xian - 8rmb
spirala masa na spajdle - 3rmb
plnene cestoviny - 5rmb
bus 608 - 1rmb

fotky

http://min.us/mbwMjE9g5BCwNt

Advertisement



Tot: 0.808s; Tpl: 0.009s; cc: 6; qc: 45; dbt: 0.5435s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb