Laatste dagje Lijiang en Kaili

China's flag
Asia » China » Guizhou » Kaili
September 28th 2007
Published: September 28th 2007

Toch nog een computer gevonden in Kaili waar we nu zitten. We zitten in een ruimte met wel 60 Chinesen die allemaal met een computer zitten te spelen. Kosten Euro 0,20 per uur.

Maar eerst nog even Lijiang afmaken. Op de avond van onze eerste dag in dit oude plaatsje hebben we weer heerlijke dumpling gegeten. Maar we maken jullie allemaal te lekker met het Chinese voedsel dus daarover vertellen we nu niets.

Eergisteren hebben we in de vallei rondom Lijiang een fietstocht gemaakt en een van de leukste dorpjes in de omgeving bezocht: Baisha. Dit was voorheen de voormalige hoofdstad van het koninkrijkje. Het dorp is het bezichtigen waard. Het is heel anders dan Lijiang, veel meer een boerendorp met mooie straatjes en eenvoudigere huizen. Hier werden we verrast door een optreden van een Naxi orkest. De muzikanten zaten allemaal in trans kattengejank te produceren.

Van Lijiang vlogen we op 27 september naar Guiyang, via Kunming en zijn per auto naar onze volgende stop in Kaili gereden. Het was zo'n 5 uur rijden. Deze auto (met chauffeur Han ... en gids George) staan ons ter beschikking tot we in Yangshuo zijn. We gaan nu echt de binnenlanden in. Slechte wegen, geen wegaanduidingen, geen engels.

Kaili zelf is een stoffig stadje dat weinig te bieden heeft. Toch wilden we hier een dagje blijven na de reisdag van gisteren. Vanochtend voor het eerst echt Chinees ontbeten. Met noedels in een hete soep: lekker pittig. Met z'n vieren waren we Euro 0,80 kwijt.

Vandaag zijn we van Kaili naar Taijing gereden. Een prachtige route door bergen, rijstvelden en kleine dorpjes waar met name het Miao volk woont. Prachtige dorpjes van houten huizen. Wel armoedig. De tegenstellingen met de stad zijn groot. Maar we vragen ons af wie er gelukkiger zijn. De boeren of de stadsmensen. Wie zal het zeggen.

Van Kaili gaat de reis morgen verder naar Rongjiang.

We hebben vandaag in een redelijke provinciestad bijna een uur gezocht naar een internet mogelijkheid. Of we de komende dagen wat zullen vinden is de vraag.

Dus voorlopig: tot een stukkie later.
Groet,John en Frank

Tot: 0.115s; Tpl: 0.01s; cc: 12; qc: 56; dbt: 0.0847s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb