Litt lei av Beijing


Advertisement
China's flag
Asia » China » Beijing
February 15th 2006
Published: January 13th 2016
Edit Blog Post

Litt lei av Beijing



Naa baerer det til Korea. Der skal jeg finne meg selv. Liksom. Hoehoe. Jeg sa til mamma og pappa at jeg skulle dra til Korea for aa finne mine koreanske foreldre. Vi lo, alle tre. Saeaeaerlig.

I dag har jeg gaatt gjennom Beijing, bare ved aa si "E". E! Eee. Eeee! Eee. Med forskjellig tonefall. Kineserne er saa smarte. Saa de forstod alt jeg ville si. Herved anbefaler jeg alle aa laere bokstaven E. Den er virkelig hjelpsom. I morgen skal jeg bare si A. A. Aaaa. Aaa. A! Kanskje jeg kan anbefale denne bokstaven like mye. Will test it out tomorrow.

Saa. Ferje til Korea i morgen. I gaar moette jeg mine svenske og irske, amerikasnke og skotska frender paa John Bull bar. Et godt triks aa dra dit paa torsdager. Quizkveld. Snakket med min kinesieke frende, som anbefalte meg en tannlege for en uke siden. Ja, jeg har kanskje ikke nevnt det. Men en hel dag gikk med paa aa lage gom til meg. Siden jeg mistet baade det ene og det andre en dag jeg var uoppmerksom. Sykehus-Lindis for en halv uke siden. Men jeg noet mine jaoize og baoize. Eller hvordan det staves. Nydelig mat her. Bare synd de ikke har det i norska kinarestauranter. Oj. Har hengt for mye med svenske Karl Johan og Henrik. Det er det de heter. Svenskene.

I dag shoppet jeg. Ingenting, vel og merke. Men jeg shoppet. Liksom. Proevde en kinesisk kjole. Utrolig fin. Men 2000 kroner? Jeg? Bruke det paa noe utseendemessigaktig? Hmm.. Must think about that, ass. Ei kinesisk jente sa jeg var stygg i mine vanlige klaer. Men veldig pretty i den kinesiske kjolen. Saa etter alt... Kanskje det er verdt det. Jeg er ikke akkurat vakker, her jeg gaar rundt i mine schtoegge klaer. Men blaaser jeg i det? Kan si det saann.

I kveld blaaser det noe helt vanvittig. Ei kinesisk jente og jeg dro akkurat ut for aa kjoepe en flaske oel. Vi blaaste nesten over ende. Skikkelig koselig jente. Vi skal shoppe neste uke, naar jeg er tilbake fra Korea. Det blir moro. Tror jeg.

Ellers. Jeg er en latsabb. I dag sov jeg til halv elleve. Og jeg orket ikke aa gjoere saa mye. Merker at jeg ikke har den samme energien i meg, som for to aar siden. Har tenkt en del paa jobben og slikt. Og haaper jeg kan begynne med e'n gang jeg kommer tilbake. Men hvem vet. Haaper og krysser fingrene.

Over og ut.
Lindis Gnavlos, Beijing.

Advertisement



Tot: 0.19s; Tpl: 0.009s; cc: 8; qc: 45; dbt: 0.0612s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb