Moggaboggadogga


Advertisement
China's flag
Asia » China » Beijing
February 9th 2006
Published: January 13th 2016
Edit Blog Post

MOGGABOGGADOGGA



Her kjem eit nytt innlegg fraa den reisande.
Oh. What to write about?

Det er saa mye og saa lite som skjer. Kommer an paa hvor giddalaus jeg er om dagene. Hoer: Jeg har en gjennomsnitts-sovetid paa veldig mange timer. Kanskje 7 timer. Og det er ikke lite. Det slaar ikke feil. Hver formiddag, naar jeg staar opp, ser jeg DET morratrynet. Kjenner ikke meg selv igjen, voettoe. Rene dragen av og til. SKRIIIK!

Det som forbauser meg. Og det forbauser meg MEGET, er at folk tror jeg er 20 aar gammel. Hva er DET for noe? Jeg ser jo eldst ut av dem alle. Lurer paa hvor de gikk feil i den gata der, ass.

Ellers har jeg faatt mange nye venner. I gaar spiste jeg middag og dro paa pub med en japse. Alle trodde selvsagt vi var et kinesisk ektepar. Vi skal spise Beijing duck i kveld, etter at jeg har vaert i Beijing operaen. Fikk ogsaa to koreanske venner i gaar kveld. Skal besoeke de i Seoul. Faktisk skal han ene gutten og jeg ta baat sammen til Korea. Lite kult, da. Lite toeft, da. Hoehoe.
Andre folk jeg har hengt med, kommer fra Storbritannia, Irland, Kina, Sverige og Japan. Det har vaert litt tomt med folk paa hostallene jeg har bodd paa, men ute, moeter jeg alltid nye folk. Har hatt noen ganske morsomme netter, ja!

Foer jeg gaar paa operaen , naa straks, maa jeg jo si at jeg har gjort de to tingene jeg kom til Kina for aa gjoere; Se Den Forbudte By. Og gaa paa den forbanna muren. Haha. Ett av mine livs MUST. But I tell you: EN MAA VAERE I GOD FORM! Hallooo... det er jo 150graders stigning. Ja, faktisk gaar man paa hodet enkelte steder.
Her er det forresten ikke snakk om at jeg har gaatt paa muren. Jeg og min ene japanske frende, som jeg ikke husker navnet paa naa, loep som noen villmenn paa muren. Her kommer viiiiiiiiiiiiiiiiii!

Nei, huff, saa kjedelig jeg skriver. Jeg kommer tilbake litt mer velformulert og morsom en eller annen gang. Nu maaste jag aaka. Eller som de ville sagt det paa kinesisk: Wo dei zou le.

Advertisement



Tot: 0.226s; Tpl: 0.016s; cc: 6; qc: 44; dbt: 0.0556s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb