4.den - Cinsky mur


Advertisement
China's flag
Asia » China » Beijing » Great Wall of China
September 10th 2012
Published: March 19th 2013
Edit Blog Post

Spal som v pohode,zobudil som sa o 23/00. Na zemi sa to dalo vydrzat,v noci som sa parkrat zobudil.To bude tym casovym posunom.Skore vstavanie a smer velky mur Muntaniy.

Fidel ma odprevadil na autobusovu stanicu,tu so mnou cakal asi 3/4 hodiny. Pozistoval odkial mi to ide a kedy.Na stanici sa pohyboval informator v modrej koseli. Je dost vytazeny,bo kazdy sa ho na nieco pyta.Potom ako fidel odisiel ostal som na nastupisti c.8 asi zhruba s 20 ludmi,vacsina cinania. Po chvili dobehla cinska zena a nieco splietala.Ako vysvitlo bus ma meskanie 2 hodiny.

Nastastie tam boli 2 mlady cinania a ti mali zalozny plan.Naverbovali mna a este asi 10 ludi a isli sme na iny bus,do stanice.Nastupili sme na 916 za 11 rmb a sli na konecnu.Obaval som sa ci to neni scam,ale nebol.Isli s nami aj 4 spanieli. Na konecnej nastal problem.Na mur to bolo este cca 25km. Nasi veduci nam zohnali dodavku.Najskor soferi pytali vela ale po druhom zjednavany klesli na 8rmb na osobu.Super cena. Rozlozili nas do 2 dodavok.Prva tam boli len cinania a druha som bol ja,spanieli a veduci . Cesta bola miestami adrenalinova,bo auta tu maju absolutnu prednost. Nas sofer si viedol dobre avsak druhe auto moc nie,tam sme ich museli cakat kym nas dobehnu.

Pri vchode na mur boli neake dopravne obmedzenia,tak sme si trochu zasli. Na parkovisku nebolo skoro ziadne auo.Dobre znamenie aspon nebude natrieskane. Cela nasa skupina sa vidala smer kasa..Cestu nam krizovali rozny predavaci a ponukali same predrazene veci. Bohuzial musel som u nich kupit vodu 0.5l za 5rmb,najskor chceli 10 rmb,v obchode stoji 1rmb. V kase som skusil prvy krat neplatnu euro 26.neuspel som.Zaplatil som plnu sumu 45rmb. Pesi vystup na mur sa mohol zacat. Nasa skupina sa rozpadla,ostal som s veducimi po celu dobu vyletu. Anglicky vedeli lepsie nez ja.Hlavne ta baba co vsetko vybavovala.Mur je paradny len sa na nom clovek moc nachodi.Neni to len rovina ale aj prudke klesanie a stupanie.Ocakaval som vela ludi ale bol dost prazdny. Stretol som tam aj cedokarov.Ale nic moc,ziadne info nedali.Veducich som vyprovokoval aby isli az do zakazanej zony,bol tam napis zakaz vstupu na konci mura,ale par ludi tam aj tak chodilo. Na spiatocnej ceste po mure bolo neuveritelne vela musiek.Furt nas napadali.okolo 15/00 sme boli pri vstupe,moc casu nam neostavalo,tak sme rychlo zosli dolu.Tobogan bol vzdialeny este 1/2 hodiny ale nechceli sme riskovat odbehnutie busu ,ktory bol posledny 16/00 a boli sme aj dost unaveny.

Dole sme sa postupne stretli s celou skupinou,pockali na bus a fiju smer peking.V buse je velmi malo miesta na nohy.Cesta nazad stala 16rmb. jaj a na mure sa da zjednat, voda za 3.5rmb ale treba kupit 3ks.V buse som si pustil mp3 a sledoval cestu.Zistil som,ze mozem vystupit o 2 zastavky skorej,mam to blizsie domov. V buse kontaktujem Fidela ci je doma,na sms neodpoveda a tel ma obsadene.Zacinam stresovat ci sa k nemu dostanem.Na druhy pokus nachadzam spravnu ulicu,je doma,uf som si vydychol. Po ceste som si este kupil maso na palicke za 3rmb,vraj som to kupil draho ale bolo to skvele.

Fidel ma zobral este na veceru.Zaujimave jedlo ale zas bez masa.Platil som ja 64rmb.Pred spanim si davame hrusku a ide sa spat.Zajtra ma caka peking.

Naklady

bus na velky mur - 11rmb
dodavka na mur - 8rmb
vstup na mur - 45rmb
voda 0.5l na mure 2x - 10mb
bus muntaniy peking - 16 rmb
vecera peking dve osoby - 64rmb
japonske pivo (som myslel,ze je cinske) v 7 eleven - 4rmb
voda 0.5l v 7 eleven- 1rmb
maso na palicke - 3rmb

fotky
http://min.us/mbeWMQVC0U9lrv

video


Advertisement



Tot: 0.571s; Tpl: 0.01s; cc: 10; qc: 49; dbt: 0.3136s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb