3.den - Peking

China's flag
Asia » China » Beijing
September 9th 2012
Published: March 19th 2013

Hned po ranajkach sme vyfasovali arrivak karticky,treba tam vypisat meno,pas,viza,ubytovanie a dovod navstevy.To sa potom odovzda na colnici. Ubytko som si vymyslel. Pristatie bolo hladke. V Pekingu ma privitalo strasne teplo,mozno aj preto,ze som mal mikinu a dlhe nohavice a tur.topanky.

Z lietadla som sa ponahlal bo ma na metro stanici Sanyquan cakali dvaja ludia,markoff s listkom na vlak a CS hostitel. Bohuzial nemohol som im dat vediet,ze meskam zo slov.karty sa na cinske neda dovolat,to plati aj naopak,smsky funguju z 5 - 13 hod.meskanim. Letisko je dobre znacene,takze na colnicu a pre batozinu sa da lahko dostat,resp.staci sledovat dav. Pri ceste na colnicu ma zmiatla budka visa,uz som sa tam chcel postavit a potom ma napadlo,ze viza mam. Kontrola na telesnu teplotu sa nekonala a ani sa nevyplnovalo ziadne tlacivo o chorobach.Policajti sice sedeli za strojma ale pustene ich nemali. Colnica je rozdelena pre cinanov a ostatnych.Vsetko je pekne vypisane a este to tam usmernuje policajt. Ide to rychlo ako vsade,len treba odovzdat arrival karticku,ktora ma 2 casti,druhu vam policajt vrati,tu treba nechat na hranici pri opusteny ciny.Policajta este mozte ohodnotit ako sa k vam spraval,je tam taky maly pocitac. Staci zmacknut tlacitko.Ja som ho nehodnotil.

Batozina,moje stresy sa potvrdili,nebola na pase,ale zachvilu vysla neposkodena.S batozinou som sa vybral na airport express train .Je to dobre znacene,da sa to najst,ale este po ceste som vybral z bankomatu 2000rmb,viac mi to nedalo. Bankomat v pohode.

Po vlezeny na zastavku airport expres sa da listok kupit v automate alebo v okienku. Listok na airport som kupil v okienku. Hned som sa rozbehol k vlaku ale zastavil ma bezpecak a musel som dat batoh pod rontgen. David strasil,ze mi zoberu noz,ale bezpecaci ani nekukali na monitor. takze pohoda. Vlak prisiel zachvilu,nastupil som a modlil sa aby ma markoff a fidel cakali.

Hned na prvej zastavke som vystupil.Mali sme sa stretnut pri exite D.Ten som najskor nenasiel,boli oznacene len A a B. Pytam sa bezpecaka,rad poradil.Idem cez otvoreny turniket a v polke ma to tam zavrelo. Zabudol som strcit karticku z vlaku do pustacieho stroja.Vyslobodzujeme ma bezpecak a davam mu kartu. Vzdy treba kartu pri vstupe do metra prilozit k citacke a pri vystupe zasunut do turniketu sluziaceho na vystup.Po ceste som uz zbadal exit D.

Odchytava ma tu markoff,davam mu slovenske potraviny,on mi dava listok na vlak do xian. Po par prehodenych vetach kontaktujeme mojho CS,najskor nezdviha,potom vola nazad ale hovori cinsky. Telefonu sa chopila markofova priatelka,upresnujem mu miesto stretka,exit D.On ale rozumel B a tak po par hovoroch ho tam nachadzame. Lucim sa s markofom a zabudam na kopec veci co som sa chcel opytat. Tak mailom,teda mailom nie bo mi tu nejde nacitat centrum.sk , gmail funguje bez problemov.

Fidel moj CS ma vedie do svojho bytu. anglicky moc nevie,ale to nevadi sak ani ja. byt ma 1 izbu,kuchynu,wc spojene so sprchou a malu predsienku a balkon.Nakoniec spim na zemi,dava mi deku a mini paplon s poduskou.Na deku si davam paplon aby som to nemal moc tvrde,nastastie v noci neni zima. Sprcha je na takom principe ako u Dana,proste kut pri zachode a umyvadle. V byte je dost spiny ale spalna je cista.Cinziak ma 6 poschodi.,dost stary ale pohoda. Po prichode sa vybalujem a davam sprchu. Po sprche ma berie do mesta,zoznamit ma s metrom.

Presli sme asi 5 liniek,ukazal mi zakazane mesto zvonku,na moje prekvapenie je tam audio sprievodca v slovencine.Ako sme to tam obzerali,zrazu sa spustil hlasny spev vojakov,pochodovali po namesti a spievali,parada.Skoda,ze som nestihol vytiahnut fotak. Dalej sme islo k cinskemu bielemu domu,k mega knihkupectvu,7 poschodi plnych knih,obchodnej stvrti. Vobec to tu nevypada ako v neakej zaostalej komunistickej krajine.Vsade sa to hemzi technologiami,trebars v metre ked sa ide tak na vonkajsej strane ide reklama viditelna z vozna,vypada to super.Ludia sa na ulici bavia,hraju karty,cinske sachy,tancuju,spievaju,skacu na skatbordoch ale co je hlavne nikto na nikoho nepokrikuje aby prestal. Policajti su pri kazdej statnej budove doplneny vojakmi ale je to len cestna straz tak ako u nas pri prezidenstkom palaci,len tu su pri kazdej statnej budove.

Po malej prechadzke mestom ma zobral najest sa. Kedze je vegetarian ,maso som necakal. Objednal nam rozne jedlo,vid fotky,ked ich teda donesem domov a pivo k tomu.Platil on,cca 70 rmb. Uhorky boli skvele.

Po ceste domov sa sekol s jednym prestupom v metre,tak sme sa trocha previezli.Metro stoji 2rmb listok sa kupuje v automate alebo v okienku.Postup taky isty ako pri airport exprese.Da sa kupit aj predplatena karta ale vraj sa mi neoplati. Ked sme kartach,uz mam cinske tel.cislo,stalo 60rmb a je tam kredit 30 rmb,operator unicom. Pytal mi to on ale i tak si myslim,ze to malo byt lacnejsie.

vyber - 2000rmb
zistenie zostatku na ucte - 0.33 eura
airport express - 20rmb
cinska sim karta - 60 rmb
doplatok k vecery - 10 rmb
metro 3x - 6 rmb

Tot: 2.427s; Tpl: 0.056s; cc: 8; qc: 42; dbt: 0.0451s; 2; m:saturn w:www (104.131.125.221); sld: 1; ; mem: 1.3mb