Sihanoukville - Siem Reap

Asia » Cambodia
May 29th 2011
Published: June 1st 2011

Yöbussilla kohti Siem Reapia. Bussi makso 14 $ ja piti olla Vietnamista tuttu sleeper-bussi. Lähtö oli puol kasi ja säkkipimeessä hotellin eessä venailtiin bussia, jonka oli tarkotus noutaa meidät hotellilta. Edellisenä iltana nähtiin sleeperi jonka ikkunassa oli futispallon mentävä reikä. Mielenkiinnolla odotettiin minkälainen kyyti pihaan tällä kertaa kurvaa.

Bussi saapui ajallaan ja se oli sleeperi. Tosin hieman kotikutosempi kuin millä Vietnamissa matkattiin. Sängyt oli bussiin hitsattujen rautatolppien varaan kyhätyt vanerilevyt, joiden päällä oli patjat. Turvavöistä ei tietoakaan. Tosin Kambotsan tiet on huomattavasti paremmassa kunnossa, kun Vietnamin, joten ehkä niin pomppuista kyytia ei ole oletettavissa. Kabotsan pääteitä on jenkkirahoilla kunnostettu ja ne onkin siten aivan loistokunnossa. Mielenkiintoista tosin, että teiden rahoitus on hankittu ulkomaailmasta, mutta tietulleja on kuitenkin tämän tästä...

Tot: 0.154s; Tpl: 0.036s; cc: 5; qc: 44; dbt: 0.0969s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb