Sihanoukville + Koh Rong 10 tm 17 Apr


Advertisement
Cambodia's flag
Asia » Cambodia » South » Sihanoukville
May 9th 2012
Published: May 10th 2012
Edit Blog Post

Vanaf Siem Reap zijn we naar Sihanoukville gegaan, dit ligt aan de kust van Cambodia. Het was weer hoog tijd om het strand te zien! Jaja het leven van een reiziger is zwaar. De eerste twee dagen gelegen aan het strand en nog een keer naar de sportschool geweest. Ook een brommer gehuurd om medicijnen te regelen voor mijn keel want die was ondertussen ontstoken.

We wilden graag duiken dus zijn 's avonds naar een duikshop gegaan, we kregen een goede deal omdat we konden verblijven op het eiland dichtbij de duikspot, eiland genoemd Koh Rong. Dus de volgende dag de boot naar Koh Rong, de boottocht duurde twee uur maar dat lag niet aan de afstand maar meer aan de technische staat en snelheid van de boot!
Heerlijk gevoel dat je niet weet wat de volgende dag brengt!

We hadden een bungalow gereserveerd, aangekomen bleek deze bezet te zijn en kregen we een upgrade naar een Tree House! Wat was dat gaaf, zie foto's voor het prachtige uitzicht! Een paradijs zou ik zeggen!! Hiervan hebben we 1 nacht mogen genieten! Volgende dag weer een goedkoop kamertje om de bungalow te compenseren.

Volgende dag was het eindelijk zover mijn eerste duiken in Cambodia! Wat was het toch weer fijn om onderwater te zijn!
Twee mooie duiken van een uur gehad, het reef daar is in topconditie! Genoten!

's Avonds was het tijd om Nieuwjaar te vieren! Dat is hier drie dagen lang. Leuk feest gehad met de lokale mensen van het dorp, de toeristen (dit waren er niet zoveel) en de mensen van de duikschool.
Lekker dansen op aziatische muziek afgewisseld met westerse muziek, met baby poeder op je gezicht! Het is hier een schoonheidsideaal om wit te zijn daarom smeren ze allemaal babypoeder op hun gezicht met Nieuwjaar.
Volgende dag beetje uitbrakken en genieten van het eiland.

Toen weer naar Sihanoukville gegaan en daar nog twee nachtjes gebleven.

Inhaalslag van mijn blog gaat de goede kant op! Veel leesplezier gewenst!

Groetjes Bart!


Additional photos below
Photos: 10, Displayed: 10


Advertisement

Dorp mensenDorp mensen
Dorp mensen

Overdag met nieuwjaar.


11th May 2012

Het wordt mooier en mooier!
Ziet er goed uit man! Ik ben ook in Cambodja geweest maar ik ben er iets sneller doorheen geploegd dan jij :-) Strand heb ik toen even links laten liggen.. Maar als ik dit nu zo zie heb ik daar wel een beetje spijt van zeg! Wat een vette ervaring daar! Binnenkort nog maar een keer skypen: kan je lachen want ik heb mijn neus gebroken op wintersport :/(

Tot: 0.077s; Tpl: 0.014s; cc: 11; qc: 51; dbt: 0.0466s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb