Cambodia! Siem Reap 3apr t/m 9apr

Cambodia's flag
Asia » Cambodia » North » Siem Reap
May 8th 2012
Published: May 9th 2012

Vanaf Khao Lak waar de liveaboard weer aankwam met de hele groep nog een nacht gebleven en wezen stappen met alle mensen van de boot! Gezellige groep mensen bij elkaar.

Volgende dag vanaf Khao lak de nachtbus gepakt terug naar Bangkok, vanaf daar met de lokale bus naar de grensovergang naar Cambodja. Pff wat een gekte daar niet normaal, maar na veel gedoe toch geslaagd om een Visa te kopen en een bus te regelen naar Siem Reap. Na 24 uur reizen aangekomen in Siem Reap! Stem was totaal weg van de airco in de bus. In Siem Reap afgesproken met Victoria die ik had ontmoet op de liveaboard. Nieuw reismaatje en ze komt uit Londen dus erg goed voor mijn Engels! (kom je er wel achter dat wij wel Amerikaans Engels praten!)

Siem Reap is natuurlijk bekend van de tempel Ankor Wat, een Hindoeistische tempel die wordt beschouwd als het grootste religieuze bouwwerk ter wereld. De tempel is een van de belangrijkste overblijfselen uit de periode van het Khmer-rijk. Het Khmer-rijk bestond uit het huidige Thailand, Cambodja, Laos en een stuk van Vietnam. (zie foto landkaart)

Ankor Wat was natuurlijk de reden dat we naar Siem Reap waren gegaan, maar het stadje zelf is ook erg relax en heeft bovendien een SUPER Gym! Dus weer een aantal keer kunnen trainen! Leuke manier om lokale mensen te leren kennen en te spreken. Ik was de enige tourist in de Gym.

We zijn 1 dag op de fiets naar Ankor Wat gegaan om de tempel te bekijken en inderdaad wat een fantastische tempel.
Volgende dag eerst zonsopgang bij Ankor Wat gekeken en toen alle (de meeste) omliggende tempels met een TukTuk gedaan.
Een erg mooie tempel is de Lady tempel die ligt wat verder dan de andere tempels dus die hebben we de dag erna gedaan, weer met een TukTuk.

Erg geslaagde dagen en leuke sfeer in Siem Reap!

Wat meer foto's dan normaal maar is het kijken waard!

Groetjes Bart!

12th May 2012

toffe blogs
mooie reis zeg neef
13th May 2012

Goed voorbereid!
Wauw Bart, wat zie je veel, doe je veel en ben je goed voorbereid!!

Tot: 0.099s; Tpl: 0.014s; cc: 13; qc: 51; dbt: 0.0682s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb