Phnom Penh 17 Apr t/m 20 Apr 2012

Cambodia's flag
Asia » Cambodia » South » Phnom Penh
May 9th 2012
Published: May 10th 2012

Vanaf Sihanoukville hebben we de bus gepakt naar Phnom Penh de hoofdstad van Cambodia, gelegen zuidoosten van het land bij de rivieren de Mekong en de Tonle Sap.

's Avond aangekomen en had echt trek in een goed stuk vlees dus nu even geen nightmarket of lokaal restaurant maar een iets chiquer restaurant. Lekker genoten van een Steak!

In Phnom Penh is opzich niet heel veel te zien maar 15 kilometer buiten de stad ligt Choeung Ek (bekend als de Killing Feels) en de gevangenis Tuol Sleng (bekend als s-21) deze gevangenis is nu het Tuol Sleng museum, een herinnering aan diegenen die vermoord zijn door de Rode Khmer.

Eerst hebben we Choeung Ek gezocht, een plek waar vreselijke dingen zijn gebeurd, onvoorstelbaar. Op de plek staat nu een groot monument met een aantal van de gevonden schedels. Erg indrukwekkend is de audiotour. De audiotour vertelt je per informatiebord wat daar allemaal gebeurd is. Het is nu een mooie en vredige plek waar je goed na kan denken over het leven en wat daar allemaal gebeurd is.
Ik denk dat de fotos een betere impressie geven dan mijn woorden.

Daarna hebben we Tuol Sleng bezocht de gevangenis waar de mensen heen werden gebracht voordat ze naar Choeng Ek werden vervoerd.

Erg indrukwekkend en emotioneel.

Volgende dag naar Koninklijk paleis in Phnom Penh geweest.

Een iets minder vrolijk blog maar dit is een stuk geschiedenis van Cambodia die niet vergeten mag worden.

Bart.

PalmPalm
Palm

Dit werd gebruikt om de keel van de mensen door te snijden. De Rode Khmer gebruikten geen kogels.
MeerMeer

Mooie plaats om rustig na te denken. @Choeung Ek
Killing TreeKilling Tree
Killing Tree

Pfff geen woorden voor, deed raakte mijn diep in mijn hart.
Wapens Wapens
Wapens

Hiermee werden de mensen om het leven gebracht en dat is terug te zien als je de schedels bekijkt.
MassagravenMassagraven
Massagraven

Zo werden de mensen gevonden in de massagraven.
Kleding stukkenKleding stukken
Kleding stukken

Kledingstukken die nog steeds boven komen na een regenbui.

Tot: 0.036s; Tpl: 0.013s; cc: 9; qc: 23; dbt: 0.0183s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 2; ; mem: 1mb