250.den - phnom phen


Advertisement
Cambodia's flag
Asia » Cambodia » South » Phnom Penh
October 5th 2018
Published: October 5th 2018
Edit Blog Post

Fajn vyspati i ked hore uz od 7.00.

Bolo trochu ocut aj premavku z vonku.

Wifi mi rano neslo ale este vcera som zistil, ze grab k killing fields stoji 16k k (jeden smer)

Po opusteny hotelu sa na mna vrha hned riksak.

Tak zistujem cenu, 30usd. No nic. Nevzdava sa a ide se mnu asi 50m.

Nakonec mu prcham.

Hned sa na mna vesia motorkar, 10usd. Nezajem.

No on ma stale sleduje, vravim, ze idem jest nech da pokoj.

Nedal, cakal kym sa najem a furt za mnu.

Spusta na 9, vravim 8usd. To sa mu nelubi, vraj musi jest a bla bla.

Nakonec povoluje, cakacka dohodnuta na hodinu.

Je to stary chuj, furt po ceste hundre, sak su to len dva dolare.

Premavka hrozna, v meste by som si veru netrufol soferovat.

Ideme na milimetre, taktiez brzdenie na poslednu chvilu.

Furt sa tlacime dopredu, hlavne, ze to nejde. Ale to robia vsetci.

Prechadzame roznymi stvrtami. Bohate, chudobne kde len barabizne budov.

Dalej miestny trh, tu pozavesovane kusy masa, stahnute sliepky, kacice.

Vsetko bez chladenia.

Kopa zeleniny a oblecenia.

Cesta je mokra, na jednom useku riadna barina.

Konecne sme v cieli.

Jebko ukazuje na hodinach presne hodinu, ak prekrocim tak priplatok.

Platim vstup 6usd, z 50usd mi vydava bez problemov.

Fasujem sprievodcu do usi, vyberam si jazyk ang.

Hned prva zastavka pri vezi kde su naukladane lebky a naspodku oblecenie obeti.

No to je asi jedina dobra vec v tomto muzeu.

Ostatok nic, jak keby som sa prechadzal parkom.

Masovy hrob len ohradena mini jama.

Neake tie tabule ako ludi mucili ale zadne foto nic.

Je tu aj jazero, v altanku teda relax.

Potom pokracujem v tour.

Uz sa tu vyrojilo kvantum bielych turistov.

Po drevennom chodniku idem okolo neakeho debilneho stromu, dalsi masovy hrob (opat nic), v sklenenych vitrinkach par kusov oblecenia a kosti .

Sklamany po 45.min opustam o nicom komplex. Skoda penez.

Motorkar ma uz rychlejsie privaza nazad do hotela.

Premavka opat hrozna.

Obcas som pochyboval o jeho jazdeckych schopnostiach.

Este mi ponukal nech si idem zastrilat zo zbrani.

Po zosadnuti mu davam presne 8usd este narieka nech mu dam 4k k na vodu. No kokot dostanes. Dohoda je dohoda.

Na ubytku sprcha a spanok.

Poobede smer central market.

Dostat sa sem pesi nadludsky vykon. Prijebany motorkari, zablokovany chodnik jebkovcami.

Nech uz som v druhom meste, resp mal som byt ubytovany pri rieke.

Central market nic speci. Velka budova, dnu a povonku predajcovia vsetkeho mozneho.

Ani som to nefotil, nic specialne.

Zastavka na fajn jedlo na palicke, i ked dost drahe. Nevim ci ma odrbavaju abo to ozaj tolko stoji.

Odsledovat domacich pri plateny nemam sancu. Este nepoznam bankovky.

Wat phnom cambodia dalsi ciel.

Je v strede kruhoveho objazdu. Vyzeralo to na super miesto na relax avsak iba pokial som prisiel pred vchod.

Som tam nabehol bez listka, sbs ma hned poslal do kasy.

1usd ale platia iba cudzinci, tak sa pojebte.

Plnymi ulicami sa dostavam k nabreziu.

Zapadam do restiky plnej bielych.

Supujem do seba 4 male tocene piva.

Po druhom mi casnik prinasa gratis oriesky.

Sedim vnutri, tak som aspon chraneny od par zebrakov a deti co predavaju suveniry.

Jasne, ze belosi davaju prachy a kupuju od deti veci.

Potom dojdu domov a budu sa rozplivat nad tym aka je detska praca v cine zla. A pritom oni detsku pracu prave teraz podporili.

V nalade po nabrezi odlovit dve kesky a najst volaco lacne pod zub.

Obloha nevesti nic dobre, ide cernota.

Dnes som si vsimol dost starych ludi s kambodzankami. Neskor aj mladych.

Na nete pobavil clanok od cecha co zije na filipinach kde sa ozenil.

Dava tipy kde najst normalnu filipinku (lekarne su vraj tutovka) a kde len na jednu noc (na vseobecne prekvapenie je odpoved bar) resp taku co ju zaujimaju prachy.

Spusta sa slaby dazd.

Prakticky idem rovnakou trasou ako vcera.

Prvu nenachadzam, druha je uboha.

Cestou som sa vzdy skoval pod strom a cakal kym dazd ustane.

V mojich totalne vydranych slapkach fakt krasa chodit po smykajucej sa podlahe. Ale uz to vydrzim.

Skoro som si objednal polivku s paprcami ale nastasti som to zavcas spozoroval.

Na jedlo nakonec zastavene na ulici.

4 kusky ugrilovaneho masa, ryza a uhorka s mrkvou. Ta bola nalozena v lade.

Kupa listku na bus do kampot.

Ten sa nekupuje pri restike capital (je tam okienko) ale na druhom rohu.

Tu vela ludi, pracovnicka uz riadne unavena, moc som jej nerozumel ale listok mam. Som cakal platbu v usd ale pytala domacu menu.

Na ubytku fasujem nove wifi heslo, no stare furt funguje.

Ozvala sa lenka, mozno 21.10. Bude v bkk tak volaco zas mozme podniknut.

Este vybieham von a kupujem dve mini bagety plne masom a inymi ingrediancami. Ono to je mala bageta prepolena na polovicku.

Mnam konecne zas europske pecivo.

V obchodiku kupene dve male plechovky piva.

Pred nim sedelo par bielych a chlastalo.

Jedlo aj pivo zjedene na izbe.

Som zvedavy na zajtrajsi bus a dalsie mesto.

Cul som kukal na mapu a som to nahovno naplanoval, mal som dat vrch a zo spodu sa presunut do bkk. Takto sa budem zbytocne vracat.

Naklady :

Nudlovo beef polivka : 5k k
Vstup killing fields : 6usd
3x maso na palicke, stvrt bagety s maslom, salat : 7k k
4x male capovane pivo : 3usd
Jedlo : 9k k
Bus phnom phen - kampot (capitol tour 7.00hod) : 25k k
2xmini bageta (kopa masa) : 2usd
2xmala plechovka piva : 5k k


Advertisement



Tot: 0.079s; Tpl: 0.01s; cc: 8; qc: 23; dbt: 0.0612s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb