249.den - presun phnom phen


Advertisement
Cambodia's flag
Asia » Cambodia » South » Phnom Penh
October 4th 2018
Published: October 5th 2018
Edit Blog Post

Plan ist na 7.45 bus vysiel , i ked som opat siel zbytocne skoro ale radsej skoro ako nestihnut let, i ked v pripade straty 14€ a kambodze by ma to nemrzelo.

Na nastupisti jeden splaseny turista. Kupil listok, vybehol hore, zas k predavacovy listkov, nieco zistoval.

Po nastupe do busu sa ma pyta odkial leti scoot air. Ci klia alebo klia2, sofer mu tez nevedel odpovedat.

Po vystupeni z busu na terminali som ho videl ako sprintoval za odchadzajucim busom.

Cesta na letisko asi moj novy rekord, len 45min.

Vo familimarte davam kelinkove nudle. Zas som nevedel pustit vrelu vodu. Handrove hlavy od stola mi to museli ukazat.

Este dokupujem plnenu ryzu tuniakom a lososom.

Da sa tu platit kartou, inak by som bol len na susienkach co mam este z indonezie.

V prvom samoobsluznom kiosku sa snazim vytlacit letenku. Po 5.min nic. Proste to nevytlacilo.

Ale nevadi, dalsi mi to vytlaca.

Ono mam eticket aj v mobile ale vzdy ked je moznost si to vytlacam.

Prva security ok, druha zas problem s gelom na holenie.

Vodu som vyhodil, bola i tak gratis z ubytka.

Idem az k poslednej gate, kde neni skoro nik. Pri prvych kopa ludi, sadnut si neni sanca.

Free rychli net, free voda len kurva zima.

Vodu si capujem do nadoby co som dostal v koreii.

Zacina boarding, teda len pustanie ku gate.

Zadny problem, nemam ani viza ani spiatocnu letenku.

Pred gate cakacka v nahovno hale.

V letadle vedla mna polka. Pytala si odo mna pero pri vyplnovani vstupneho formulara.

Pytala ho po polski, bo ocula jak som povedal kurva, ked nebolo miesto na moju batozinu.

Let v pohode.

Len ma sokoval pohlad na zem. Kopa vody, par domcekov zaplavenych, mekong moc v svojom koryte neni. Nuz bude to vesele.

Pristatie v pohode.

Po pristati vypisanie ziadosti o viza.

Kopa pomocnikov ak by to volakto nevedel.

Ubytko nahodne vybrate z wikitravel.

Odovzdanie formularu, pasu a dvoch fotiek. Prejdenie k druhemu okienku, tu po par minutach vyplatenie 30usd (moje prve a posledne viza na ceste). V pase nalepka s vizami. Hned smer zachody.

Pasovka, fotka tvare, odobratie odtlackou vsetkych 10prstov, na preclenie som nemal nic. Tada a som v kambodzi.

Po vyjdeny z haly sa na mna nalepil taxi ale po no money dal pokoj.

Inak ziadne supy.

Vchadzam do odletovej haly, tu zamienam 10rm.

V priletovej bolo kopa ludi (zabrzdeny sikamci)

Nuz ale tymto ukonom som stratil cas a nestihol free vlak do mesta. Mal odchadzat kazdych 30min ale pravda je tak, ze ide raz za 2hod

To sa mi nechcelo cakat a vonku chytam bus c.3

Bus nevydava, tak miesto 1.5k platim 2k.

V buse vodic + 4 kontrolori listkov a samy domaci.

Ako 4fakt nechapem, bo sa nastupuje predkom a prachy sa hadzu do krabicky. No tu sa nehadzali, kontrolor si ich pchal do vacku. Miestny s tym nemali problem, tak ani ja.

Cesta najskor ok, ale neskor zapchy.

Bus moderny a riadne vyklimovany.

Vyskakujem kusek pri central markete.

Idem do capital gh (markoff tip).

Cesta na kokot. Zadny chodnik, ked aj bol tak na nom najebane motorky alebo auta

Premavka strasne husta. Motorkari sa furt tlacili dopredu.

Prichadam k hotelu, singel, fan a share kupelka za 6usd, z privat kupelku za 7usd.

Berem prvu moznost. Ono co som kukal agodu da sa aj dorm za 2usd, len bud su nahovno recenzie abo total party ubytko (opily lude davaju skreslene info).

Berem teda toto ubytko, ono je tu hned aj bus zastavka.

Potrebujem kludne si naplanovat kambodzu, ono keby idem do dormu isto by som sa nechal nalakat na chlastacku.

Nemam prachy, smer hlavna cesta. Prva banka len visa karty, kanadska poplatok za vyber 5usd, kurvy.

A to im fungoval len jeden atm. A este dosol ku mne sbskar nech si dam dole klobuk.

Atm mi vyhodil dve stovky a dve desiny. To fakt potesi, ked pojdem kupovat jedlo za dolar a tetule dam 100usd

Idem smer pobrezie.

Davam prve kambodzke jedlo. Masove gulky, obalena paprika, chleba.

Bolo to fajn. No prekvapila cena, vyse 2usd ale mal som zas aj malu vodu, jej hodnota bola vyssia ako jedlo.

Idem platit s usd, to tetula nechce, chce domacu menu. Tolko ale nemam.

Posiela ma na roh nech si idem zamenit.

Normalna trafika kde menia aj prachy.

Davam ujkovy stovku a vravim, ze chcem zamenit len za 20usd, ostatne nech mi da v usd.

Najskor nechape, pisem mu to na papier.

No problem.

Predemnu tam menil este daky cinan, ten vsak obrovsky obnos aspon podla naukladanej kopky domacej meny.

Prachy mam, vraciam sa nazad, vyplacam tetulu a pokracujem dalej.

Premavka opat husta, neexistujuce chodniky.

Ale nemam s tym problem, proste idem a dufam, ze ma domaci vzdy obidu.

Nik po mne netrubi, v europe by som bol mimo trubenia pocastovany aj kopou nadavok.

Ulickami sa dostavam k Independence Monument.

Po jeho stranach dvojprudovky plne aut, motoriek a riksi.

Rikse su tu take ine. Motorka co taha koc. Napojenie je riesene ako u kamionov s navesmi.

Wat botum je dalsia moja zastavka.

Priestranstvo kde ludia hraju bedminton resp futbal. Miesto klasickej lopty maju taku malu drevennu (take drevenne motuze)

Zastavuje ma tu clovek a dava sa se mnu do reci.

Nevim co mozem ocakavat od tychto ludi. Tak vravim bosna, on vie, jeho dcera tam robi/la pre cerveny kriz. Normalne vedel aj mesta aj susedov.

Chlapik robi na lodi, ma volno kazdeho pol roka.

Velice sa zaujimal kolko zarabam, kolko mam penez.

Nakonec mi nechava cislo a mam sa mu ozvat ked tu zas budem. To nehrozi, nebudil vo mne doveru.

Zacina poprchat, sadam na nudle s pojazdneho stanku.

Som sa nepytal na cenu ale nevyzera, ze by ma chceli odrbat.

Popri kralovskom palaci (nieco podobne ako v bkk) som konecne na nabrezi.

Tu ludia predavaju kukuricu pre lietajuce prasata.

Ludia to hojne kupuju (hlavne cinanci, tych je tu kopa) a krmia tuto zver.

Na nabrezi kopa prechadzajucich sa ludi.

Predajcovia jedla, napojov.

Ludia co hraju futbal, bedminton.

Je tu aj outdoor telocvicna, obcas okolo mna prebehol bezec.

Co sa tyka kambodzaniek, tak su dost pekne.

Niektore sedeli len tak sami ale hned na pohlad to boli kurvy (vobec ne pekne)

Ako som siel dalej od kralovsleho palaca proti prudu rieky, zacali sa objavovat pri ceste bary s cedulkou tocene pivo za 0.75usd.

No ovladol som sa, dnes musim naplanovat kambodzu.

Inak mekong riadne hneda a dost rozvodnena, kopa konarov. Plavilo sa na nej aj dost vyletnych lodiek.

Som v soku bo som cakal, ze tu na mna budu pokrikovat nadhanaci, tuktuk ale nic. Vsetko v norme. Par ludi hej ale nic strasne.

Z nabrezia som sa pobral do nakupneho centra Sorya.

Siel som ulickou plnou barov, restik, tie neskor boli vystriedane maserskymi salonmi.

No ani odtial ludia na mna nepokrikovali.

Asi veda ze nemam love.

V supermarkete kupujem prve kambodzke pivo angkor.

Platim usd, baba mi vydava usd a kambodzke prachy.

Kurnik som z toho uplne mimo. Clovek aby to vsetko prerataval.

Spine mi zauctovali aj igelitku.

Na ubytku vypitie piva a spraveny plan :

Kambodza

4 - prilet 13/45 pp
5 - pp
6 - kamput pr
7 - kamput moto
8 - kamput moto kep
9 - sihanoukville
10 - sihanoukville
11 -sihanoukville
12 - pp
13 - battambang vlak
14 -battambang moto
15 battambang
16 siem reap
17 siem reap
18 bkk pt
19 bkk
20 bkk
21 bkk
22 bkk let 9.10

Z phnom phen do battambang jazdi gratis vlak, tak to vyuzijem. Normalne som kukal aj ofic.stranku kde sa da kupit listok aj je tam cena 0usd.

Vlakom som rozmyslal ist aj do kamput ale bus mam blizsie.

Co sa tyka pocasia, je to nahovno, to bol napad ist do kambodze v dazdivej sezone. Prakticky cely den je zamracene a poobede slaby dazd.

Naklady :

Vyber 225usd = 195.85€ (5usd je poplatok)
Vymena 10rm = 8,5k k
Vymena 20usd = 81k k
Bus pudu sentral - klia 2 : 12rm
Nakup : 0.6€ (2.85rm karta)
Nakup : 1.99€ (9.45rm karta)
Bus c.3 z letiska : 2k k (normalne 1.5k)
Jedlo + mala voda : 9k k
Jedlo : 4k k
Nakup : 3.05usd


Advertisement



Tot: 0.493s; Tpl: 0.01s; cc: 6; qc: 45; dbt: 0.2977s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb