Mekong River


Advertisement
Cambodia's flag
Asia » Cambodia » Central » Kampong Chhnang
January 27th 2013
Published: January 27th 2013
Edit Blog Post

I dag var dagen kommet for cruise på Mekong River. Vi startet dagen med avreise fra hotellet kl. 11:30, for å komme til båten måtte vi først lide oss gjennom en busstur på 4,5 timer.. Kjedelig! Det var et par stopper underveis, først en kjøpe drikke/tissepause og deretter en liten stopp på en gummiplantasje.

På bussen snakket guiden om at det gjester fra Australia, England, Norge og Sverige. Jøss er det svensker her også sa Michael… Da måtte jeg svare som sant var at det nok mest sannsynlig var han det var snakk om..Michael er Svensk og innehar et Svensk pass… Og det stemte Svensken er Michael!!

Vi kom oss endelig frem til vårt nye ”hjem”. Kom om bord og hadde fått oppgradert rom til øverste dekk .

Til vår store forundring var vår bagasje allerede på plass i lugaren, den hadde de tydeligvis sendt meg egen bil for at vi skulle slippe å vente på bagasjen.. Sånt liker jeg.

Etter at vi hadde kommet oss om bord var det først velkomstdrink etterfulgt av praktisk info. Båten startet deretter ferden et stykke oppover elva før den snudde og reiste nedover igjen. Tro det eller ei etter denne turen opp og ned elva ankret vi opp 200 meter fra der vi gikk om bord.Ja-ja vi har i alle fall kommet oss noen meter på vei.. men nå er jeg neimen meg ikke sikker på om vi skal fortsett ferden oppe eller nedover i morgen!! Jeg satser på at kapteinen har retningssansen under kontroll og får oss på riktig vei.


Additional photos below
Photos: 5, Displayed: 5


Advertisement



Tot: 0.089s; Tpl: 0.009s; cc: 13; qc: 35; dbt: 0.0624s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb