144.den - presun jerevan


Advertisement
Armenia's flag
Asia » Armenia
July 4th 2019
Published: July 5th 2019
Edit Blog Post

Z ubytka vypadnutie az po 1000.

V batohu som nasiel strihac na nechty, takze ho skrkam zo strat.

Bookol som odporucane ubytko welcome friend v jerevane pomocou referalu, hadam zabere. Len som to musel zajednat cez pc verzii, bo cez mobil to bolo lacnejsie a nevosiel by som sa do limitu 30aud.

Ranajky vybavene na hlavnom tahu vo fastfoode kde som si dal dve satocky.

Pokus o zamenie penez v bankach neuspesny, v prvej kurz 533.5, v dalsej 534 ale kopa ludi a v dalsej 532.

Nakonec prachy zamienam v zmenarni v supermarkete na hlavnej ceste. Tam bol 535 (xs pise 537). Tym padom mam hotovost uz len 100€.

V gruzinsku ma mat revolut tez nahovno kurz.

Okrajovou castou sevanu cez neaku dedinku prichadzam k vyhliadke nad zel.stanicou island.

Tu relax na slnicku pod krizom. Zjedol som pomarance co som nasol na ubytku, nechal ich tam neaky noclaznik predomnu.

Vyhlad na jazero pekny.

Tetuli z restiky cez cestu sa vybrali na kopec natrhat trochu cerstvej pozivne do jedal co pripravuju.

Ja klesam, fotim rozpadnutu zel.stanicu. osobaky uz tade nechodia, len nakladiaky.

Prechadzam cestu a hned ma zastavuje chlapik. Odkial som a tak. Zbiera mince, ci dake slovenske nemam. Dava mi odznak araratu a pokracujem po fungel novej asfaltke ku kostoliku sevanavank.

V zakrute buracka, stary medak a novy medak.

Na parkovisku pod kostolikom sok.

Totalne plne turistov, stanky so suvenírmi.

Slapem ku kostoliku, ten ok s pozadim jazera.

Turisti vsetko rusko hovoriaci.

Jeden mlady chalan si ma podozrivo obzera.

Neskor sa pyta odkial som, on cech.

Ma tipoval na cecha, bo mam rovnake topanky ako on resp jeho mama.

Tak sa davame do reci a popri zaujimavej budove spisovatelov klesame k jazeru.

Tu vacsina veci ohradena. Vsetko restiky ci kempy.

Samozrejme vsetko uz najvacsu slavu ma za sebou, takze vsetko vyzera dost uboho.

Kopa ludi co len tak posedava v pristreskoch, chysta si obed.

Do jedneho zapadame i my.

Skusam vodu, ladova ale par ludi sa i tak kupe.

Jazdia tu i vodne skutre.

Chalan z olomouca, bol trekovat v gruzinsku v okoli mestie. Isiel nie moc znamymi chodnikmi, sam len stan a on.

Teraz ide z dilijin, tam sa tez tulal po horach.

Ale moc sa mu tu nepaci. Nema rad rusov a tu pocuje vsade rustinu, je rozcarovany, ze mlady tu nehovoria ang.

S gruzinskom ma nepotesil, vraj su tam same cinske a ruske grupy. T.j. peklo na zemi.

Pokazila sa mu karta, tak ma k dispozicii len cca 200€ na 3tyzdne ale uz mu ostavaju len 3dni. Ono v horach i tak moc neminul a da sa mu platit bezkontaktne.

Pozyvam ho teda na pivo.

Okolie jazera nic moc, ziadna plaz ale pri pivke a dobrej muzike a peknej obsluhe sa mi tu uz zacina lubit.

Armenky pekne ale dost pupkate.

Rozlucka, chalan ide do mestecka sevan na dve noci, ja chytit stopa do jerevanu.

Cakacka opat do 10min.

Medak s ruskym iteckarom oracujucim tu, co ma odvaza asi 20km.

Chalan nema rad putina tak ako vraj cela moskva.

Pochodujem kusok po rychlostnej ceste (u nas dialnica) do tiena, kde som chcel zacat stopa.

No zastavuje pri mne dalsi medak a uz si to frcim na predmestie jerevanu.

Chalan moc nehovori ale pusta na plne gule rusky rap. Dobra to muzika.

Vyhadzuje ma na zastavke mhd asi 9km od mojho ubytka.

Cas mam dobry tak idem pesi pomedzi vysoke cinziaky.

Zacinaju sa tu objavovat pravoslavne kostoliky a vacsina nazvov je po rusky.

Prichadzam k victory parku, kde je obrovska socha matky armenska.

Pri vstupe do parku dve dobrovolnicky vyberali peniaze na neaku dobrocinost.

V parku kolotoce a rozne hry. Je este svetlo tak to moc nefici.

Pod sochou trocha vojenskej techniky a vyhlad na bajny ararat.

Mam smolu, vrchol je zahaleny.

Zacinam klesat po strasnej kope schodov az do centra.

Tato cast sa nazyva kaskada. Hore je to este nedostavane ale nizsie uz pekne kvety na medzistupnoch fontany a kopa ludi a peknych dievociek.

Pred kaskadov uz na hlavnom namesticku v strede rozne art veci. Po bokoch luxusne vyzerajuce restiky.

Ludi vsade kvantum. Normalny sok po dedinkach co som bol cul. Jak keby som bol v dakej vyspelej europe.

Mensi problem najst ubytko, vchod bol zo zadu cinziaku.

Na recepcii baba co ma prvy krat sluzbu, tak tu zmetkovala. Uterak nefasujem, bo nevedela odomknut sklad. Platit kartou nemozem, bo to nevie. Tak zaplatim neskor.

Sprcha a v lobby kontaktovanie dvoch cs. Jedna sa neoziva (vyzera na suku), s druhu mam zajtra stretko.

Na chodbe som stretol cinanku z goris. Na moje prekvapenie ma na uvitanie objala.

Recepcna si precvicovala s jednym hostom spanielcinu.

Na otazku kde sa najest dala klasicke hostelove odpovede, kde recepcny posielaju ludi do spriaznenych restik. Este mi odporucila kfc, pizza hut.

Inak fajn baba.

Okolo 2100 smer plne ulice a nie len tie boli plne, restiky kaviarnicky vsetko full.

Idem do karas restiky, ta full tez.

Nakonec kotvim v shawarma land kde si objednavam tanier. Som cakal kvantum jedla ale nic moc za tu sumu.

Da sa tu platit kartou co hned aj vyuzivam.

Na ubytku okamzity spanok.

V jerevane asi ostanem len tieto 3noci, je tu na mna moc ludi, kazdy sa ponahla. Na ubytku tez zatal zadny ok ludia. Su tu cinsky cestovatelia co sa zgrupuju (logicke i ja by som sa zgrupoval so slovakmi) a potom armensky chalani, ti mi moc nepasuju, taky namysleny ako vacsina ludi v meste. Uvidime zajtra co bude.

Foto

Vank

https://photos.app.goo.gl/LkPe5K2Eqb1sfshQ9

Dadivank

https://photos.app.goo.gl/CHpsgAFvT5hoMM5o6

Noratus

https://photos.app.goo.gl/uZq797kDAXdbqnH97

Naklady :

Vymena 50€ = 26 750d
2xsladke pecivo : 300d
2xpivo na plazi : 2000d
Sawarma tanier, pivo : 5.78€ (karta 3100d)


Advertisement



Tot: 0.066s; Tpl: 0.013s; cc: 7; qc: 27; dbt: 0.0451s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb