143.den - presun sevan


Advertisement
Armenia's flag
Asia » Armenia
July 3rd 2019
Published: July 5th 2019
Edit Blog Post

Skore vstavanie, vyplatenie ubytka a smer vypadovka.

Stop zacinam az za pamantikom dvoch tvari a policajnou stanicou.

Cakacka na prve auto asi 10min

Nakladiak co ma odvaza na krizovatku smer armensko.

Inak skoro v kazdom druhom aute co slo, bol vojak.

Zacina druhy stop. Moc aut tymto smerom nejde.

Najhorsi je, ze sa ku mne pridava babka co chce tiez odviest. Tak sanca na auto opat miziva. Nastasti to na slnku dost dlho nevydzri a ide nazad do tiena. Hned ako odchadza mi zastavuje autak. Pytam sa ci zobere aj babku, nie.

Odvazaju ma len par km ale neva aspon som blizsie k mojej zastavke, mestecku vank.

Vyhadzuju ma medzi obilnymi poliami. Velmi pekne to vyzera.

No s autami bieda, premavka skoro nulova.

Prichadza ku mne chlapik, co tu caka na spolupracovnika. T.j. zas sa moja sanca na auto znizila.

Chlapik sluzil vo vychodnom nemecku. Velebi sovietsky zvaz. Kazdy mal robotu a bolo sveta zit.

Konecne odchadza. Zastavuje mi marsutka (mikrobus),neskor neoznaceny taxi.

Po hodine konecne auto co ide priamo do mojej destinacie. Ono som ale realne stopoval len pol hodinu, bo pol hodinu bol pri mne chlapik.

Povrch vozovky nic moc. Obcas diery zasypane kamenmi. Okolie opat paradne.

Ujko mi celu cestu nieco mle.

Vyhadzuje ma na zaciatku dediny vank.

Slapem do centra, rozumej par domov.

Lude po mne pokukuju.

Fotim mur na ktorom je kopa spzetiek, vraj trofeje z azerbajdzanskych aut.

Obzeram si hotel v tvare lode. Pri nom je tribuna, pod nou potok a za potokom podium.

Zacina stupanie po dobrej asfaltke ku klastoru gandzasar.

Podla mapy je tu skratka po polnej ceste ale miesta predavacka vravi aby som siel po asfaltke.

Stupam, po lavej strane opat krasne vyhlady. V doline vidim aj rozostavany betonovy skelet.

Konecne som po asi 2km pri klastore.

Pod nim maly cintorin.

Cez cestu velky cintorin.

Klastor dnu pekny, kostolik uz klasicky aj jeho vnutro. Tusim som uz objedeny miestnych kostolov.

Vyhlad na dedinku mi spestruje mladez co tu nacvicuje ludovy tanec.

Pekne tancuju. Podla toho co pozeram tu i nocuju.

Relax mimo arealu na slnku a lavicke.

Nazad sa nakonec vyberam polnackou co vravela tetula aby som nesiel.

Dole sa ide lahko ale hore to neodporucam.

Je tu este jedna atrakcia cca 3km. V skale je jaskyna a ta je umelecky pretvorena na hlavu leva (oci tesaky).

Miestny podgurazeny obcan ma tam posiela a ponuka pivom. Obe odmietam, nechce sa mi slapat a hlavne uz ma i cas trosku tlaci.

Este pofotenie divneho hotela a smer von z dediny.

Premavka takmer nulova, preto slapem na vzdialeny hlavny tah.

Asi po 2km sa mi podari stopnut dodavku.

V nej dvaja fajn chlapici. Jeden sofer a druhy je distributor zott a inych znaciek. Idu do jerevanu, takze ma zoberu k mojej dalsej zastavke, klastoru dadivank.

Okolie opat famozne, to treba vidiet, skoda, vsak povrchu vozovky.

Prichadzame ku klastoru, moj stop tam ide tez, tak parada, ma zoberu aspon az k jazeru sevan.

Ku klastoru stupame po fajn ceste.

Je tu par navstevnikov.

Na nestastie sa objekt rekonstruuje, tak na nadvori rusive elementy ako kopy strku, dosky a iny stav.material.

Pohlad z vrchu na kostolik pekny ale zatial stale vedie armensky pri jolfe.

Zacina skumanie objektu. Na stenach velmi pekne starodavne fresky. Super to vyzera.

Po prehliadke smer hranice.

Zastavka pri mensom vodopade kde sa posadka pokusala nabrat vodu ale bez uspechu.

Prechadzame po genialnej tiesnave. Okolo vysokanske skaly. Tu ked to padne amen tma.

Hranice opat len budova, ziadne zavory. Colnik najskor hovori, ze mozme ist. Druhy vsak chce vidiet nakladny priestor.

Nakonec odo mna pytaju pas, vyberaju registracny papier a ide sa.

Kontrola len aby sa nepovedalo. Mojo odvozci isli na obcanku ale tu ani colnik nestudoval.

Kusok za hranicami, vodic otvara chladic. Samozrejme vrela voda vyprskla. Dolieva studenu a zacina stupanie k nebesam.

Sama zakruta a uz klasicke paradne vyhlady.

Obchadzame velku povrchovu zlatu banu. Jeden kopec je cisto vytvoreny z vytazeneho kameniva a je dost velky.

V armensku su dve bane a v karabachu tiez dve. Vsetky vsak patria inym krajinam.

V minulosti sa tu tazila i med ci ine nerastne bohatstva.

Ako sme sa vysplhali do vysin totalna zmena krajiny.

Uz ziadne vrcholy ci obilne polia. Tie su nahradene zemiakovymi.

Citelne sa i ochladilo.

Miname cviciace delostrelecke jednotky.

Slovaci zo stepanakertu spali v diere vardenis, tonic v gavar. Obaja to opisuju ako fakt konec sveta, nuz cas mam dobry, mal by som sa dostat do sevan. To zas nem.par opisal tez ako dieru, kde je zaujimava akurat stare silo, kam ich pustil vartas.

A sme pri jazere, to obrovske, v dialke vysoke hory.

Popri ceste odstavene lady, na nich krabice s udenymi rybami. Skoro kazdych 200m neaky takyto predavaci.

Nechavam sa vyhodit pri dedine noratus.

V dedine je betonova cesta len na dvoch hlavnych tahoch, inak polnacka.

Co sa mi v armensku nelubi je riesenie plynofikacie. U nas je plyn vedeny v zemi, tu vsak na povrchu.

Dedinky vyzeraju ako male tovarne, vsade same trubky.

Na slavny cintorin s chackarmi prichadzam od zadu.

Takze najskor idem novym cintorinom. Po vynoreni sa pri starom na mna domaci len kukaju.

Ja zas kukam na suvenirove shopi. Hold turizmus prekvita i na cintorinoch.

Babusky mi chceli predat ponozky resp robit sprievodkyne ale to som odmietol. Neboli moc doterne.

Kopa starych pekne umelecky spravenych nahrobkov.

Bolo tu i par turistov. Kedze babusky poculi nemcinu resp ang dost tychto ludi otravovali s predajom svojich vyrobkov.

Po fotkach smer vypadovka cez nic moc dedinu.

Uz je citit, ze som v tur.zone. oproti mne sli asi 4 auta kde sedeli turisti. Vsetko prenajate. Ono ked su viacery cestovatelia auto sa oplati.

Zacina stop, hned druhe auto.

Dnu traja chalani, tak po armensky barev, oni co ti sibe, sak privet.

Vedeli ang ale na 10km trase sme moc nepokecali.

Vyviezli ma az na parkovisko pred kostolik hayravank.

Davaj brate sa ozivalo z auta. Lude okolo len kukali, vratane vyjaveneho knaza.

Kostolik uplne super, zatial topka.

Umiesteny na mensom kopceku, za nim velke jazero.

Toto miesto rozhodne odporucam.

Na parkovisko postupne prichadzali novy ludia.

Knaz sa netvaril nadsene ani tentoraz. Zrejme ma uz pokrk tolkych obkukacov.

Na hlavnej zacina stop.

Aut kopa, cakacka asi 15min.

Zastavuje mi dodavka a dnu biznismen ako sa chalan nazval.

Vlastny magazin s domacimi potrebami.

Na mobile mi ukazal live zaznam kamery z obchodu. Jedna predavacka tam prave hrala na metle, akoze ma gitaru, tak hned vybuchy smiechu.

Chalam kupil ojazdeny mercedes s, tak sa mu musi darit.

Vyhadzuje ma na odbocke do sevan.

Tu hned ku mne ide chlapik, ze on ide tez do sevan. Nakonec to bol taxi, este sa rozculoval preco nejdem taxikom a stopujem.

Obchadzam pokazene auto, toto je tu casty jav na cestach.

Na odpocivadle kopa aut a ludi. Vsetci cakali na bus.

Ja idem krizom cez pole do mestecka.

Pri jednom dome ma odchytavaju domaci a uz mam v ruke pivo. Potom mi nukaju aj zelene potesenie. To odmietam a smer mesto, najst nieco na spanie.

Na poli stado krav.

Mesto ozaj nic extra, cinziaky, kopa umyvarok (tie su vsade) a taktiez kopa automatov na kavu (tie su tiez vsade)

Chuj som si nevytipoval ubytka. Tak idem k prvemu co vidim na mape dream house.

To je medzi dvoma cinziakmi, ziadne oznacenie.

Chlapik na lavicke ma naviguje ale zamknute, teda otvorene ale nikto nikde.

Chlapik zacina obvolavat ludi. Mam cakat.

Vonku okolo 1900 dobra zima.

Pri chlapikovy je i chalan na vozicku.

Vabia ma na vodku, vravim najskor ubytko a potom jedlo. Ono som bez obeda. Nebolo casu a ani prilezitosti.

Dochadza majitel. Hned vravi, ze na bookingu je to za 6k, da mi to za 5k.

Cely apartman, tak to berem.

Po zhodeny veci do odporucanej restiky tochka mek.

Ta pripravena na turistov, vonku ang nazvy.

Davam super grilovanu rybu, nazad na ubytko.

Chlapik s vodku tu uz neni, na ubytku nahadzujem dlhe nohavice a prechadzka nezaujimavym mesteckom.

Co je zaujimave, baby tu nechodia samy po ulici (vynimocne same a vsimol som si to v celom armensku, karabachu). Vzdy idu v doprovode mami, ci kamosky ci muza.

V meste davam este kebab.

Na hlavnom tahu, banky, supermarket, fastfoody a obchodiky.

Opat ma zacina bolet hrdlo.

Na ubytku vrela sprcha a spanok.

Dnes narocny den, hlavne na logistiku.

Foto

Khndzorek

https://photos.app.goo.gl/uExZgTpfdauV5Qrg6

Shushi

https://photos.app.goo.gl/LttUkUvhrK7acjxV8

Stepanakert

https://photos.app.goo.gl/cyj73Yfjh4NPbMan8

Naklady :

Raffo and karin guesthouse ,3.dorm, share kupelka : 3000d
2xsladke pecivo (mayak food) : 300d
Ryba, hranolky, pivo (Tochka Mek) : 3000d
Dream house and hostel, private dvojpostel, share sprcha, kuchynka (mal som pre seba cely apartman) : 5000d
Kebab, cola 0.25l : 900d


Advertisement



Tot: 0.072s; Tpl: 0.014s; cc: 10; qc: 24; dbt: 0.0517s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb