Ilala Lodge - Chobe Bush Lodge

Zimbabwe's flag
Africa » Zimbabwe » Victoria Falls
June 21st 2018
Published: July 15th 2018

Het is, zoals alle dagen tot nu toe, weer heerlijk weer. Om 8.30 uur zitten we al buiten aan het ontbijt, met op de achtergrond de geluiden van het neerstortende water. Zo’n 3 kwartier laten wandelen we naar de watervallen, gewaarschuwd door de receptie in verband met gesignaleerde olifanten op de route. En inderdaad na een paar honderd meter komen er drie vrouwen uit het park gerend: “Elephants!”. We moeten dus omlopen via de weg. Volgens de mannen moeten we niet het Zambezi N.P. in voor de watervallen, maar moeten we naar het Lookout-café. Kortom we lopen verkeerd en moeten nog twee keer omlopen vanwege de olifanten om uiteindelijk toch bij het Zambezi park naar binnen te gaan. We lopen eerst een deel van de uitkijkpunten af, bij sommige is er goed zicht, bij andere is er alleen nevel en worden we enigszins nat. Bij de brug over de Zambezi naar Zambia, vormt zich een mooie regenboog. Volgens de lokalen is de regenboog rond 13.00 uur volledig te zien. Ingrid en ik stellen voor om dan eerst koffie te gaan drinken en daarna de andere uitzichtpunten, om dan aan het eind nog een keer richting het uitzichtspunt bij de brug te gaan. Zo gezegd, zo gedaan. De zon staat na de koffiebreak iets hoger en het zicht is wat beter. Aan de andere kant zien we het beeld van Livingstone dat over de kloof met de waterval uitkijkt. Ook hier weer een kleine regenboog. We schieten nog wat mooie foto’s van elkaar en lopen dan naar het eindpunt. Echter de wind is ook wat aangetrokken, dus het laatste deel van onze wandeling worden we nat tot op de laatste draad ;-) Geen poncho was een bewuste keuze en daar moet je dan de gevolgen van dragen. Maar eerlijk is eerlijk, wij hebben die waterval tenminste ook gevoeld. Na het door Ingrid en mij gewenste plaatje van de regenboog verlaten we het park. Bij Ilala lodge laten we ons, onder het genot van een lekkere lunch, in het zonnetje opdrogen. Om 16.00 hebben we een transfer terug naar Chobe Bush Lodge. Het verloopt allemaal heel soepel, ook bij de grens. Een paar uur later zitten we dus alweer aan het avondeten in Botswana en is het daarna tijd om te gaan slapen. Morgen weer heel vroeg op.

Tot: 0.09s; Tpl: 0.01s; cc: 6; qc: 45; dbt: 0.0558s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb