Hjælp til Tanzanias børn - besøg hos Tabitha og Torkild Jensen, Arusha, Tanzania.

Tanzania's flag
Africa » Tanzania » North » Arusha
July 6th 2011
Published: July 6th 2011

Tabitha JensenTabitha JensenTabitha Jensen

En fantastiske kvinde som gør et fantastisk arbejde blandt Tanzanias børn.
Wow, hvilken gæstfrihed der har mødt os her i Arusha. Tabitha har taget imod os alle med vidt åbne arme og gryder😊 Torkild og Tabitha har været i Tanzania i 24 år og i alle årene bevaret fokus på at arbejde med Tanzanias børn. Idag var vi med i Arushas slumkvarter og se noget af arbejdet - besøget blev planlagt i løbet af få timer, og vi kom først på besøg i en børnehave for byens fattigste. Alle voksne og børn blev vi dybt rørt over mødet med disse børn i alderen 3-7 år. De sang for os, vi sang for dem, og Hagen og Conrad familierne dramatiserede en enkelt bibelhistorie - den om, at Jesus brugte en drengs fem brød og to fisk til at brødføde mere end 5000 mænd, plus kvinder og børn. Om at Gud kan gøre mirakler i dagligdagen😊
Vores børn hjalp med at dele grød ud til børnene, og vi fik delt historier, og hørte nogle af deres barske historier.
Herefter besøgte vi et børnehjem 500 meter derfra, hvor 8 børn boede - alle mellem 2 og 10 år, hvor mange havde mistet deres forældre pga. AIDS. Deres eneste legetøj var at de hver havde en hjemmestrikket bamse nogle damer fra Australien havde lavet, samt et par hjemmelavede bolde. Igen et rørende møde, der bare gjorde os taknemmelige for, at der er mennesker der bruger deres liv for at gøre en forskel for børn på disse steder - tak og en ros til Torkild og Tabitha.

Uddeling af majsvællingUddeling af majsvælling
Uddeling af majsvælling

Et rørende møde!

Tot: 0.067s; Tpl: 0.014s; cc: 9; qc: 31; dbt: 0.0298s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb