Hos Torkild og Tabitha Jensen, Arusha

Africa » Tanzania » North » Arusha
July 7th 2011
Published: July 8th 2011

Torkild og KadogoTorkild og KadogoTorkild og Kadogo

Børnene var ellevilde da dukken kom frem. Torkild gør det suverænt godt - og en kæmpe forskel for landets børn, og dermed fremtid.
Endnu en oplevelsesrig dag for os alle - endnu en dag, hvor vi alle blev rørt af arbejdet, som Tabitha og Torkild Jensen gør blandt Tanzanias børn og fattigste. Vi var i igår med på børnekampagne i Maroroni, lige nordøst for Arusha med Torkild og team. En smuk tur derud der gik tæt på Kilimanjaro og Tanzanias næsthøjeste bjerg Meru, og en tur hvor alle fik øvet dagens swahiligloser. Og idag var der forøget pres på, da vi alle (begge familier) skulle medvirke på dagens børnemøde. Maroroni er en lille landsby, men alligevel dukkede mere end 300 børn, plus mange voksne frem ud af "ingenting", da musikken begyndte at spille kl. 16.00. Efter fem lokale børnekor/duetter og dansegrupper var det familien Hagen, Conrad plus onkel Allan der alle sang danske/norske sange og lavede et dramastykke. Alle børn og voksne præsenterede sig selv på swahile. Herefter havde jeg fornøjelsen af, at holde at en børneprædiken - skønt at prædike på swahili igen, men også en udfordring at finde de relevante ord frem fra gemmerne! Torkild og den store dukke Kadogo tog virkeligt kegler, og børnen vred sig i latter. Disse børnekampagner varer i en uge ad gangen, og Tabitha og Torkild har
Onkel AllanOnkel AllanOnkel Allan

Fantastisk at have en onkel som Allan, som igen og igen stille op for os. Og så skulle i høre ham synge - super fedt, at han deltog i både sang og drama.
endnu ikke vendt tilbage til samme landsby to gange. Det var spændende og dejligt, at se hvilken forskel dette arbejde gør for de lokale børn, men også for hele landsbyen. Det skaber et positivt fokus på børnene i et samfund som ellers glemmer disse skatte.
Desværre var Charlotte og Jonathan ikke med idag, da Jonathan var sløj da han vågnede. De tilbragte istedet en hyggelig dag hjemme sammen med Tabitha med snak, videofilm og citronte😊

Issa - vores ven og chauffør!Issa - vores ven og chauffør!
Issa - vores ven og chauffør!

Issa er en gammel ven af familien, og min lillebror Stevens bedste kammerat. Fedt at være sammen med ham igen.
Vi øver!Vi øver!
Vi øver!

Det skabte skønt fællesskab at øve sammen, og at være på scenen sammen.
Enke der fletter kurve!Enke der fletter kurve!
Enke der fletter kurve!

Der skal arbejdes hårdt for at skrabe penge sammen til de to børn, og deres skolegang. Hun kræver 20 kr for 3dages arbejde:(

Tot: 0.064s; Tpl: 0.013s; cc: 6; qc: 24; dbt: 0.041s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb