Goodbye Mombasa - Hello Arusha, Tanzania.

Tanzania's flag
Africa » Tanzania » North » Arusha
July 5th 2011
Published: July 6th 2011

Stig og SaraStig og SaraStig og Sara

Mange gode stunder har vi allerede haft sammen på nuværende tidspunkt.
Efter nogle meget skønne dage i Mombasa var turen kommet til at skulle videre. Vi havde aftalt at tage afsted med to lokale taxier kl. 4.30 om morgenen. Natten op til gik med at bekymre os om beslutningen nu også var den rigtige, da vi skulle igennem en frygtet skov, mens det endnu var mørkt. Så efter få timers søvn stod vi op, bad og sattte os i bilerne og kørte mod Tanzanias grænse - Taveta.
Morgenmaden blev nydt efter et par timer, i byen Voi, på en lokal restaurant - vi fik mandazi, samosa, chai og chapati.
De sidste 120 km (3.5 timer) mod grænsen var på meget dårlig vej, men heldigvis var vejen grænsende op til flere dyreparker, så vi stødte på flere elefantflokke (men kunne dog ikke finde kameraet i bilen lige da de stod lige foran os).
Ved grænsen ventede min onkel Allan (og Issa) med hans Landrover 110 og Toyota Landcruiser (to ældre modeller), så endeligt fik børnene oplevelsen af en "rigtig" TZ bil.
Vi tog umiddelbart efter grænsen ind på besøg på en anden af mine gamle skoler - International School of Moshi. Her tilbragte vi et par timer, hvor vi mindedes både gode, dårlige
Eating in VOI!Eating in VOI!Eating in VOI!

Skøn dejlig lokal morgenmad - de fleste elskede det.
og sjove minder.
Herfra til Arusha - ca. 1.5 time derfra, hvor vi blev mødt af Tabitha Jensen (gift med Torkild), missionærer i TZ i 24år - meget mere om dem senere😊 Vi bor de kommende dage på deres gæstehus, og blev mødt med meget åbne arme, kram og et varmt måltid mad til os alle 12 - TAK! Behøver jeg at sige det - vi sov virkeligt godt!

God energi!God energi!
God energi!

Afrika er bare fedt!
Godt på vej!Godt på vej!
Godt på vej!

Charlotte fik nok af de friturestegte mandazi!
Farvel Mombasa!Farvel Mombasa!
Farvel Mombasa!

Vi har haft nogle vidunderlige dage i Kenya:)

Tot: 0.093s; Tpl: 0.012s; cc: 7; qc: 49; dbt: 0.0499s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb