Longido og masaier

Tanzania's flag
Africa » Tanzania » East
September 26th 2008
Published: September 26th 2008

Idag tog vi ud til Longido, en masailandsby hvor vi skulle opleve hvordan de stadig holder fast i deres traditioner. Vi startede med et trek op til en hule hvor krigerne gik op for at samle kraefter til at tage ud i bushen med deres dyr. Her spiser de kun koed og drikker blod og maelk fra dyrerne, de er her omkring en maaned. Herefter besoegte vi en boma, som er masaiernes boplads. Husene er lavet af grene og kolort, og ser meget smaa ud udefra. Der er kvinderne som bygger disse huse og det tager ca. 2 maaneder. Hver masai har flere konerne, saa han gaar fra hus til hus og besoeger hans koner paa skift. Inde i huset et der kun et lille kikhul som vindue saa der er ret moerkt. Dog er der utrolig meget plads baade til gedekid, mand , kone og boern samt opbevaring steder til mad. Manden og konen sover i hvert sit rum da kvinderne ligger sammen med boernene.

Herefter besoegte vi kvindernes marked, som er for turister dvs. kun for os 4 idag. En masse haandlavede smykker. Vi koebte en del og var samtidig med til at stoette byen boerns skolegang.

En spaendende dag, og nu gaar turen videre til Usambara Mountains hvor vi skal vaere i 4 dage.

Ha det godt saa laenge, og tak for jeres hilsner hjemmefra!

Knus Camilla og Anders

Tot: 0.088s; Tpl: 0.009s; cc: 8; qc: 48; dbt: 0.0505s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb