Safari

Tanzania's flag
Africa » Tanzania » East
September 26th 2008
Published: September 26th 2008

Efter et par dejlige afslappende dage i Moshi er vores ben ved at komme sig over nedgangen fra Kili, ja selv smaa trapper er haarde at besejre😊 Herefter har vi vaeret ude paa 5 dages safari og afslapning i en jeep, hvor vi ikke skulle gaa ret meget herligt!!

Foerste stop var Tarangire national park, hvor de foerste loever blev spottet dog langt vaek, og baade zebraer og gnuer blev set i massevis som hvis vi saa danske malkekoer derhjemme... desuden saa vi en gepard, elefanter og giraffer. Ved gaten moedte vi 2 danskere som havde kaempet sammen med os paa Kili, damen naaede saa langt som C og manden kom helt op, ret pudsigt at stoede ind i dem, derudover kunne de berette at en som skulle overnatte i krateret var doed af hoejdesyge, saa hellere ikke naa toppen og saa faa set resten af Afrika i live og i god behold!!

Vi overnattede paa en camp/lodge med varmt vand - skulle vi virkelig til at gaa i bad hver dag!? men det var dejligt at faa skyllet stoevet af. Derudover var der svoemmingpool og bar. Maden blev tilberedt af en super kok, Jonathan, som havde det mest herligt grin hele turen.

Naeste stop var serengeti NP, som vi naaede til efter en meget lang og meget bumpet vej gennem Ngorongoro reservat for Masaier. Her oplevede vi stort set the big 5.
Flodheste hvor vi i bedst bubber og BS stil var ude af bilen og kom helt taet paa, i kan glaede jer til billederne. En hun loeve som netop havde spist et blodigt maaltid og laa og slappede af i flodkanten 3 meter fra bilen, om morgenen paa game drivet saa vi en leopard som havde slaebt en antilope op i et trae og selv slappede af nedenfor, dog med lidt action da den til aere for tilskuerne hoppede op i traeet for igen at slappe af. Boefler saa vi ogsaa taet paa, da en flok ungtyre stod i vejkanten og graessede. Desuden saa vi leopard unger ligge og slappe af paa en stor klippe, og en gepard helt taet paa som proevede at jage antiloper, men uden held da den havde ca. 10 biler omkring sig.

Vi overnattede paa en aaben camp hvor vi om natten hoerte gnuer som gaessede lige omkring campen, og Carlos en fra vores gruppe var alene og noget bange...
Efter serengeti koerte vi tilbage mod Ngorongoro krateret. Endnu en fantastisk oplevelse. Her saa vi den laenge ventede hanloeve!! Saa taet paa at vi kunne klappe ham, da han gik langs bilen, hans oejne indboed dog ikke til dette! Dette skete mens hans frue proevede at skaffe mad paa den anden side af bilen, men igen blev jagten forstyrret af de nu 30 bilen som holdt der. Men loever er som katte/tumle meget langsomme i optraekket. Her saa vi ogsaa hyaener som alle de andre steder. Det sorte naesehorn som der kun lever 20 stk af i krateret lod vente paa sig, og vores guide maate kalde paa Antonio (hans hjaelpende haand naar det galt om at finde dyr). Da der endelig loed besked igennem radioen styrtede alle biler til omraadet hvor den var blevet set, og vi fik da et glimt af den, mest igennem en kikkert, men aldrig helt taet paa maaske pga. de 40 biler som raesede derhen. Men saa har loeverne maaske faaet fred til at jage.
En super oplevelse, dog handler AFrikanerne meget efter princippet hakuna matata no hurry in afrika, og efter turen skulle vi op paa et bureau hvor Alex havde booket turen igennem. En meget vigtig mand mente vi skulle skrive en hilsen og at alt var som planlagt hmm... De andre i gruppen havde nemlig kun bestilt 4 dage og vi var blevet fortalt at 2 andre skulle med os den 5 dag, men vi var kun os 2.

Denne sidste dag blev brugt i Arusha NP, en meget frodig park men et mindre antal dyr og ingen rovdyr da den ligge taet paa beboet omraade. her ligge bla mt. meru 4600 m hoejt. En dejlig afstressende dag med en masse flot natur.

Tot: 0.286s; Tpl: 0.017s; cc: 6; qc: 43; dbt: 0.2562s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb