Hakusembe River Lodge

Namibia's flag
Africa » Namibia » Caprivi
June 17th 2018
Published: July 15th 2018

Wat een verrassing vanmorgen op de patio voor ons huisje aan de Okavangorivier. Wanneer ik om 7.15 uit het raam kijk zie ik een dienblad met koffie en twee koekjes. Bovendien is het uitzicht over de rivier prachtig. De lage zon en de damp boven het water geven het geheel een mystieke sfeer. Dus snel een broek en een vest aan en naar buiten om te genieten van een kop koffie in een prachtige omgeving. Daarna snel aankleden en een ontbijtje nuttigen alvorens we om 10.00 in het kleine bootje stappen met onze birdwatching-gids Bernard. Het is een heerlijk tochtje waarbij hij veel vertelt over de verschillende vogels die hier te vinden zijn. Van de bij ons ook bekende reiger, tot aan kingfishers, aalscholvers en de afrikaanse fish eagle toe. Onderweg zien we ook veel mensen en kinderen langs de oever lopen en we zien een mokoro waarin 5 jongens staan te vissen. We verbazen ons over het gemak waarmee ze met zijn vijven het smalle bootje stabiel op het water laten drijven.Het feit dat de rivier ook de grens is roept bij ons vragen op over de controles. Het blijkt dat de mensen aan de Angolese kant met toestemming van de politie de rivier over mogen steken om boodschappen te doen in Rundu. De voor hen dichtstbijzijnde plaats in Angola is namelijk 400 kilometer verder. Om 12.00 uur nemen we afscheid van Bernard en lunchen we met een kopje cappuccino op het terras aan het water. ’s Middags lezen we wat aan het zwembad met een drankje er bij en de mannen weten zelfs een plaatsje te bemachtigen bij het personeel voor een voetbalwedstrijd. Ook deze avond sluiten we af met een gezellig en goed dinerbuffet.

Tot: 0.097s; Tpl: 0.01s; cc: 10; qc: 46; dbt: 0.0531s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb