7.den - Skoura


Advertisement
Morocco's flag
Africa » Morocco » Souss-Massa-Draâ
October 11th 2015
Published: November 3rd 2015
Edit Blog Post

Konecne som sa dobre vyspal i ked som vstal uz o 7/30. Hodinku som sa este vyvaloval v posteli.

Hned som dal nabijat mobil, bo opat len jedna zasuvka,prednost na noc dostala baterka do fotaku. dojdem zo zachoda a mobil sa uz nenabijal. Nevim ci chuj vypol elektriku alebo je neaky vypadok na dedine.

Idem na recepciu tam nik,ok, z izby berem zakusok zo vcera a smer terasa. Po chvili prichadza majitel, objednavam si ranajky, vraj budu hotove za hodinu (dosol za 30.min).

Citam knihu a cakam na jedlo. majitel mi na tacke prinasa ranajky, na prvy pohlad to nevyzera moc syto ale opak je pravdou. Jedna miska dzemu, jedna lekvaru , 2 placky, chleba, olivy, konvica caju a omeleta (z 1 vajca).

Jedlo mi zabralo neuveritelne dve hodiny.

Riadne napraskany som sa mohol vydat s minimom baterky v mobile smer palmove oazy.

Z ubytka sa vraciam cca 50m na prvu krizovatku, tu zabacam doprava a furt rovno. Sledoval som sipku s napisom KS (nevim co to oznacovalo).

Popri ceste kopa olivovnikov, palmy, domy z hliny. Vyzeralo to uzasne. Vsetko este podciarkuju fajn ludia co ma zdravili alebo len tak mi mavali. Skoda, len ze nehovorili ang resp ja fra.

Pohodovou cestou som sa dostal na krizovatku. Schadzam z asfaltovej cesty na polnu cestu (nad nou bol napis kasbah).

V dialke som spozoroval brod cez rieku. Vody nikde, uplne vyschnute.

Na jednom brehu ludia oberali z palmy datle. Nakladaly ich na vozik, ktory tahal somarik.

Pri opustany brodu ma zastavuje maly chalan na bicykli. Volaco blabocal ale nist v zrozumitelnej reci. Chvilu isiel som mnou ale fakt som mu nic nerozumel a ani on mne.

Pytam sa dvoch zien ci si ich mozem vyfoti so somarom, vravia no,no ale somara mozem.

Neskor vidim asi 100m predomnou turistu s velkym batohom, na krizovatke zahol doprava, tak ja idem dolava 😊

Prvy turista inak po dost dlhej dobe.

Zapinam gps a kukam kde to vlastne som. Furt rovno na juh, potom brod cez vyschnutu rieku a nazad na sever do ubytka. Tak mi to vychadzalo podla mapy.

Okolie pokracuje vo fajn scenerii, palmy a hlinenne domceky resp kasbahy, niektore rozpadnute ine po rekonstrukcii.

Minam zeny co prali oblecenie v potoku, vela deti, roznych cyklistov, motorkarov, obcas neake auto resp somarik (zviera,nie clovek)

Z potoka je spraveny aj zavlazovaci system mini zahradok.

Jedna skolacka oberala datle. Idem ju napodobnit, chytam este nezrele, v tom mi skolacka dava zo svojich naoberanych. podakoval som sa a idem dalej.

Dalte su neni tak moc cukrove ako v rabate ale i tak sa s nasimi nedaju porovnat. Mnam. CS mama z rabatu mi vravela,ze v tomto okoli maju datle specificku chut.

Palmova oaza konci, zacina kusok kamennej puste, zrychlujem nech som cim skorej v dalsej oaze.

Fakt tu neskutocne pece.

Po ceste stretavam stale milich ludi.

Ani neviem ako a dostavam sa ku kasbahu Amridil . Vstupne platit nemienim i ked je symbolicke. Fotim ho len z vonka. Proste ma uz moc muzea nebavia.

Vyschnutym korytom rieky smerujem nazad do skoury.

V jednu chvilu tak zafuka,ze sa vytvori vzdusny vir. Parada, to som este nevidel ale zas chvalabohu,ze ma minul. Keby sa to prezene cezo mna,neviem neviem ako by som dopadol, piesok by som mal aj v zadku 😊

Po chvili opustam rozpalene koryto vyschnutej rieky ale moc sa nemam preco tesit, napajam sa na polnu cestu bez paliem. Fakt pece, mal som ja veru sledovat turistu a neist dolava ale kto mohol vediet,ze tu bude kamenna pust. No a zas by som nevidel uz spominany impozantny kasbah.

Na ubytku davam sprchu, ani nehovorim domacemu nech pusti kotol, som cely rozpaleny a studena voda mi robi len dobre.

Dobra sprava ,elektrika uz funguje.

Zacina ma boliet zub ale mozno to je len prievan. Ked sa vratim domov musim ist na rocnu prehliadku, furt to len odkladam.

Po odpocinku smer dedina k mojmu "znamemu" na jedlo. Fajn chlapik ale opat sa nechyta na ang dokonca ani svk nic. Hruza s tymato francuzskymi krizencami.

Hranolky, chleba, kecup, mini klobasy, olivy a neaka omacka. Jedlo bol fajn. Hned pri jedle sa nachadza bus stanica resp len taky kumbal kde sa kupuju listky.

Overujem si info, ci zajtra ide bus o 8/30 do tinghiru za 30D. Jasne, clovek nechapal co chcem ale nastastie tam bol ang hovoriaci cestujuci. Listok kupim az zajtra,bo este je mozne, ze zmenim plany a pojdem na neaky neskorsi.

Vecer smer terasa, dennik, kniha, relax pri sledovani hviezd.

No relax bol vcera lepsi, dnes prisli novy ludia, partia nemcov a francuzsky par.

naklady (1€ = 10,73D , spravil som priemer z prveho zamienania 10,68 a druheho 10,78)

2x zakusok - 6D
hranolky,mini klobasy,olivy - 22D

foto
skoura

Advertisement



Tot: 0.091s; Tpl: 0.013s; cc: 11; qc: 28; dbt: 0.048s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb