6.den - Presun Skoura


Advertisement
Morocco's flag
Africa » Morocco » Souss-Massa-Draâ
October 10th 2015
Published: November 1st 2015
Edit Blog Post

Budicek 6/30. Holenie bez peny (nezohnal som doma penu na holenie do 100ml len volaky krem ale to som nechcel), ranajky, presne to iste co vcera. S tym,ze dnes som si dal menej kavy a viac mlieka.

V spol.miestnosti uz boli spanielky zo vcera co robili bordel spolu s domacimi recepcnymi. Cakali na taxi smer letisko.

Recepcneho zo vcera sa pytam ake cislo mhd ide na zel.stanicu. Nevedel resp skor nechcel povedat.

Tak som teda kopol do noh a smer ho na ulicu Avenue El Mouahidine oproti parku Arset El Bilk resp mesite koutobia kde je stanovisko mhd busov arset el bilk.

Nabieham do prveho busu, pytam sa vodica, hovori c.8. Kukam take cislo nikde, dalsia otazka smerovala na mladu zahalenkynu,ta nerozumela. No nic. Odchytavam koordinatora(?) na mini bus stanovisku. Zistujem kedy odchadza c.8, posiela ma na c.5. Kukam,zas nikde taky bus, zrazu na mna mava nech nastupim do busu. Dnu vchadza vodic a vyvesuje c.5., super.

Cesta trvala cca 10-15.min.MHD zastavka cca 50m od zastavky supratouru.

Na zmiesanej bus/vlakovej stanici supratour som o hodinu skorej, bus mi ide o 8/30. Stanica mala, s dost ludmi, chytam miesto na lavicke a cakam.

Supratour stanica je kusok od hlavnej zel,stanice smerom na zapad po ceste N8 cca 200m. (po vystupeny z vlaku,treba ist doprava a hned doprava ako keby nazad ku vlaku len po ceste)

Cca 20.min pred odchodom idem pred stanicu, tu uz cakal moj bus ale este nepustali ludi dnu iba obsluha v reflexnej veste nakladala batozinu do podpalubia. Za batozinu si bolo treba doplatit, ludi posielal zriadenec niekde za roh. Ja si svoj mini batoh berem hore. Mam cislo 1, t.j. sedim hned za vodicom. Hned ma napadlo ci neotestujem malajziu a nevyzujem sa 😊 Vedla mna sedi japonka co je na ceste uz 11.mesiacov, dokonca bola aj na svk a to nie len v pastejkove, navstivila spissky hrad. To som bol v soku, bo vacsina ludi co som zatial postretaval vzdy kukli len pijavicu na dunaji a hor sa dalej. Inak moc zhovorciva nebola.

Cesta marakesom prebehla rychlo, par ludi sme nakladali pri bab doukkala pri medine. Neviem ci to bola oficialna zastavka, bo za vodicom prisiel jeden spolucestujuci a nieco mu vravel, sofer nasrani ale zastavil.

Vozovka uplne super, dokonca miestami bol natiahnuty aj novy asfalt.

Postupne sme sa dostali do pohoria Atlas, paradna sceneria, same serpentiny, vo svahoch hlinenne domy. Bomba

V horach dost opravovali cesty (rozsirovanie), nabrali sme teda meskanie.

Zhruba hodinu pred mojou zastavkou si robime pauzu. Par ludi ide na caj, zachod, jedlo. Pytam sa sofera ci ma vyhodi v mini mestecku tabourahte, odtialto chodia grand taxi do ait ben haddou resp je to nieco cez 7km tak to by som aj doslapal pesi ak by bol taxi drahy. No sofer nesuhlasi. Neskor po ceste prichadzaju za soferom dalsi ludia ci im zastavi po ceste, jasne,ze nie. Vraj mali ist lokal busom. Chuj. Velky problem zastavit aby vyskakalo par ludi.

Na pispauze som sa snazil este zistit od jedneho paru turistov ci idu navstivit aj oni ait ben haddou,ze by sme zdielali taxi z ourzazate ale oni este nevedeli kam a co pojdu pozriet.

V Ourzazate bus zastavuje na hlavnej ceste Avenue Moulay Abdellah. Par ludi vystupuje. Zhavim GPS a smer hotel.

Cestou sa na mna lepi otravny nadhanac, dost trvalo kym som sa ho zbavil.

Ako si tak pochodujem ulicou, rozmyslam, kukam okolie, nic zaujimaveho len budovy v pusti,ziadna zelen, mensi bordel, prichadzam k nazoru, ze tu nebudem nocovat (uplne nesympaticke mesto) a idem do skoury. Ait ben haddou vypustam z planou, nebudem sa vracat spat nazad, filmove studia som videl po ceste z busu, moc velky dojem na mna nenechali,ze by som ich mal navstivit.

Vraciam sa na hlavnu bus stanicu (cca 200m nazad od vystupenia zo supratour busu), prednou hliadkuju policajti v dzipe. Vchadzam dnu, mensi chaos, rozhliadam sa po okienkach kde predavaju listky (vacsina ma napisy v arabcine), prichadza ku mne neaky chlapik co to tu zrejme ma na starosti, oznamuje mi,ze bus do skoury nejde. OK. Este vbieham na bus nastupista a pre istotu sa pytam dvoch soferov, veru nic, treba ist grand taxikom. Stanica veru fakt jak v zapadakove.

Hned pred stanciou je velke parkovisko plne grand taxikov (stary mercedes co ma najazdene cez milion km, dnu berie vzdy 6 pasazierov, 4 vzadu a dvaja vpredu + vodic).

Pytam sa prveho, ten ma posiela k dalsiemu, ten ma posiela dalej ku koordinatorovy. Zistujem cenu, 10D, hovorim,nech mi to napise, bo som mu moc nerozumel, zrazu sofer krici 15D. Tak aj takto vyzera moje zjednavanie. Po 10. minutach sa taxi naplna a smer skoura. Plati sa dopredu koordinatorovy.

Do kufra hadzem batoh a zacina moja prva jazda grand taxikom. Vzadu sa tlacime 4, vpredu sedia 3 vratane sofera. Jak sardinky v konzerve. Kukam na tachometer, ten sa zastavil pri 942 000km a viac sa uz radsej ani netoci.

Pri opustany hovno mesta zastavujeme na pumpe, tu vodic dava neake papieriky dalsiemu koordinatorovy.

Cesta je super, okolie kamenna pust, skaliska roznych tvarov, cervena zem, sem tam neaky kasbah.

V skoure vystupujem skorej cca 1km pred centrom spolu s jednou studentkou. Vystupenie skorej aby som sa zbavil nadhanacou co som ocakaval ale zbytocne nikto nikde. Ubytko mi ponukali len dvaja ludia ale povedal som ,ze uz mam booknute,tak neotravovali.

Dedinka je uplna diera, 2 hlavne ulice, nikde nic, bordel par mini obchodikov, restiky nula bodov. Mi to pripomenulo phonsavan v laose. Hlavne cesty su asfaltove, ostatne len prasne polne cesty.

Debil som stratil papier s vytipovanym ubytkom a jasne,ze som si to nedal do dig.formy do mobilu. Preto teda kotvim hned v prvom Kasbahu La Datte D'or . Zjednane zo 150D (mal tam vypisany cennik ale ktovie ci to neni len tak) na 100D, ranajky zjednane z 35D na 25D. Teraz ako to kukam, som nasiel jeho web , kurva ma napalil, tam ma vypisane za izbu 8€.

Izba v pohode, dvojpostel + jedna pristelka + umyvadlo. WC a sprcha je mimo izby. Na streche ma fajn terasu. Wifi je nahovno,strasne slaby signal (na terase neni sanca a v izbe mi to viac nejde nez ide), umiestnene izby tiez nahovno, okno smeruje k prasnej ulici, ked som isol do dediny zabudol som zavret okno, tak sa mi dnu dost naprasilo, este jedna nevyhoda, ked clovek chce teplu vodu musi to ist ohlasit. Majitel pusti plynovy kotol, ktory napaja plynova bomba. Jasne,ze to dlho trva kym to ohreje vodu. Po navrate z prieskumu tejto diery sa mi moc nechcelo cakat na teplu vodu tak sprcha vo vlaznej.

Po ubytku smer centrum. Kotvim u jedneho chlapika, davam si ryby, hranolky a oblohu. Mnam bolo to fajn.

Nikde ziadny turista, vsetko len domaci.

Je tu mini herna pre deti, stolny futbal, pc zo zaciatku storocia.

V mini obchodiku kupujem 5l vodu a zakusky.

Relax na terase. Po chvili krce v bruchu, nemal som ja ten obed zapijat vodou co mi domaci nacapoval do pohara.

Cely dom ma hlinennu fasadu, vyzera to fajn.

Po zapade slnka,sledovanie nocnej super oblohy. Paradne hviezdy, uz sa tesim do puste, tam to bude este lepsie.

Okolo 21/00 padam do postele. Som tu jediny ubytovany clovek.

naklady (1€ = 10,73D , spravil som priemer z prveho zamienania 10,68 a druheho 10,78)

grand taxi ourzazate - skoura - 15D (normalne asi stoji 10D)
jedlo v skoure - 20D (3platy ryby,hranolky,ryza,zelenina,chleba,voda)
voda 5l - 11,5D (cenovka na flase)
2xzakusok - 6D

foto
marakes
skoura

Advertisement



Tot: 0.577s; Tpl: 0.019s; cc: 9; qc: 50; dbt: 0.333s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb