11.den - Khamlia, camel trek


Advertisement
Morocco's flag
Africa » Morocco » Meknès-Tafilalet » Merzouga
October 15th 2015
Published: November 12th 2015
Edit Blog Post

V noci domaci trochu buntosili.

Postel ale hlavne podusky boli neskutocne tvrde. Normalne som si musel dat pod hlavu mikinu.

O 6/00 klasicky budicek od stekacov z mesity.

Nieco po 9/00 opustam gratis ubytko a smer ranajky,tam kde som vcera veceral.

Mladik zo vcera tu neni, je tu iba majitel. Testujem berbersku omeletu s matovym cajom. Fakt mega syte. V pohodicke si vychutnavam jedlo a cajik.

Odpozoroval som ako piju caj domaci. Z cajnika si naleju tekutinu do dvoch malych poharkov a tie potom nazad naleju do cajnika. Nasledne si z vysky naleju caj do poharika. Ma to dobry efekt, nalievat takto z vysky (asi30cm).

O 10/30 zacinam svoju put na juh, do dedinky Khamlia.

Krizom cez vyprahnutu zem sa napajam na hlavny tah,cestu N13.

Skusam stopovat ale vsetko len tour auta, nikto nezastavuje. cca po 2,5km pri automuzeu menim trasu a vybodovam sa na stopa. Idem krizom cez zaciatok puste.

Na dunach pozorujem uz prvych turistov. Niektory sa len prechadzaju, iny jazdia na motorkach, 4kolkach resp dzipoch.

Asi v polovici cesty sa kamennista pust po ktorej kracam meni na piesocnu. Hned sa mi tazsie slape. Hlavu mam obalenu satkou,na ktorej je klobuk zo saigonu (fakt dlha zivotnost) + samozrejme okuliare.

Orientujem sa podla vezicky v dialke, mala by to byt mesita v khamlii. Ono sa zabludit neda bo cca 200m po mojej pravici je hlavna cesta,ktora prechadza touto dedinkou.

Konecne sa dostavam do dedinky, hned prveho cloveka sa pytam na dar el khamlia , privadza ma az pred prah hlinenneho domceka. Ono co zatial vidim cela dedinka je z hliny.

Vitam sa s majitelom Brahimom a ceskou z hedvabnejstezky co zije vo svedsku. Starsia pani co navstevuje tuto rodinu tusim uz 10 rokov. Dost prispieva o maroku aj na tripadvisore.

Brahim ma ponukol cajom, neskor som mal spolu s nimi aj obed, fajnovy tajine.

Medzi tym pokec s ceskou, ktora ma toho v maroko pozazivaneho az az.

tu je nieco co som si zapamatal :

- kupila mikrofon do mesity v khamlii

- dieta po narodeny do 6 mesiacov obvazuju lanom aby bolo silnejsie (predpokladam,ze len na dedinach)

- zazila tu aj mega svatbu, s tym,ze miesto manzela prisiel jeho nahradnik, bo buduci manzel mal vela roboty. Ceremonia trvala 3 dni v dome nevesty a potom sa cela ceremonia presunula do domu zenicha. Nevesta len sedela ani sa nepohla, ludia nej davali dary, bavili sa ale ona furt len sedela bez pohnutia.

- domaci vlastni pole na mineraly, ktore mu fajn vynasa. raz na poli nacapal cloveka co tam tazil nelegalne,tak to dal k sudu a clovek mu musel zaplatit odskodne.

- mineralov a hlavne skamenelin je tu plna kopa (rozne obchodiky po ceste), raz sa boli poprechadzat pri rieke a maly soplak v ruke niesol plny kybel skamenelin.

- brahim sa najskor chcel stat policajtom, papiere nebol problem vybavit len aby ho naverbovali musel dat uplatok 2500€ co je nemyslitelne

- zazila tu aj jeden pohreb, maleho clena rodiny zrazil nakladiak, na vine boli turisti (podla nej),bo maly sa rozbehol cez cestu k autu s turistami,ktory davali detom bonbony a nevsimol si nakladak, ktory siel jak divy po ceste.

- ubytko pre turistov tu maju na cierno, bo je okolo toho vela byrokracie (rozumej musi sa platit statu,takto su ciste peniaze)

- mini busy sa tu volaju fargo (hned ma napadol ten serial)

- z tripadvisoru ju vyslali spravit recenziu na restiku kde sa tocil film casablanca v case, velmi luxusna,draha restika

- v pusti zazila ozajstnu fatamorganu

- v case odporuca navstivit ostrovcek Sidi Abderrahman, je spojeny s pevninou mostom,podla fotiek to vyzeralo fajn,stare mesto/resp stvrt s uzkymi ulickami

Camel trek mal zacat o 16/00, nakoniec vyrazam o 17/00. Prichadza moj guide s tavou. Bohuzial nehovori ang, len fra, spa.

Nasadam na tavu, ta sa najskor stavia na zadne a az potom na predne. Zauimave, ze vodca tavy nevidava ziadne pazvuky ako tomu bolo u camelboyov v indii.

Guide berie tavu za voditko a moze sa zacat moja put do piesocnej puste.

Predbieha nas mini kolona 4x4 aut.

Duny su uplne paradne, vsade kam clovek pozrie len piesok a nic ine.

Asi po 1,5hod sa dostaveme do tabora na okraji puste medzi dunami.

Tabor sa sklada zo 4 stanov, v jednom vari a spi guide, v dalsom je spolocenska miestnost a dalsie dva su pre hosti. Velke stany o rozmeroch cca 3x10m pre 4 osoby. Dokonca v dalsej budke su aj klasicke splachovacie zachody. Nuz toto som veru necakal.

Sok, zistujem, ze tu budem len ja, guide a kuchar.

Vybieham na dunu sledovat zapad slnka. Dalsi sok, hned za dunou je dalsi tabor a za dalsou dalsi a tak dalej. Na dune je aj guide z vedlajsieho tabora, pekne osvetleneho nie ako moj, ktory vyzera uplne opusteny. Guidovy sa nelubi ,ze si fotim duny s jeho taborom v popredi. Uplny pako, tak sa posuvam o kusok dalej a fotim si to bez jeho debilneho tabora. Pri tom vsetky tabory su na vlas rovnake.

Zapad slnka fajn, presuvam sa do guide stanu a sledujem ako chystaju pre mna veceru, budem mat tajine.

Kusok kurata oblozili zemiakmi a zeleninou nakrajanymi na pasiky, zakryli lievikovou pokryvkou a dali to na plynovy ohrievac.

Relax na dune a sledovanie hviezd. Uplne paradna hviezdna obloha so skvelou mliecnou drahou.

Pochvili ma vola guide, idem do stanu kde je spolocenska miestnost. Prinasaju mi zeleninoovocny salat, tajine a chleba. Veceriam pri zapalenych svieckach uplne sam. Fakt to je nahovno ,ze tu nik iny neni.

Jedla bola strasna kopa, ani som to nezvladol vsetko zjest.

Po jedle este mini relax vonku na stolicke, presun do stanu.

Padam na matrac na zemi, ani sa neprezliekam a zaspavam.

V stane mam ledkovy lampas, nechal som ho svietit celu noc.

Z vedlajsich taborov som pocul bubnovanie potulnych muzikantov, do tohto tabora urcite nepridu, sak som tu len ja.

Okolo 1/00 som sa zobudil na pohyb okolo stanu. Guide spi odomna asi 100m.

naklady
(1€ = 10,73D , spravil som priemer z prveho zamienania 10,68 a druheho 10,78 a tretieho vyber 10,74)

voda 1,5l - 6D
berberska omeleta + konvica caju - 20D

foto
merzouga

Advertisement



Tot: 0.102s; Tpl: 0.009s; cc: 11; qc: 27; dbt: 0.0587s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb