12.den - Khamlia, Merzouga, presun do Fezu


Advertisement
Morocco's flag
Africa » Morocco » Meknès-Tafilalet » Merzouga
October 16th 2015
Published: November 12th 2015
Edit Blog Post

Oci otvaram o 5/00 a definitivne sa vyhrabavam zo stanu (no stan,skor mini miestnost) o 6/00. Volanie prirody 😊

Na dune zacinam sledovat fascinujuci vychod slnka, len skoda,ze su tam neni piesocne duny ale len skaliska.

Obloha je neskutocne sfarbena, mozem povedat,ze lepsie nez zapad slnka vcera a to o milion percent.

Guide pomalicky chysta mojho jednohrbeho tatosa, doplnam tekutiny v podobe caju a moze sa vyrazit nazad k brahimovy.

Pred tym ale tak ako vcera vecer vykonal guide modlitbu na koberceku.

Spiatocna cesta je rovnaka ako vcera, paradne piesocne duny, po ktorych jazdia motoludia.

Jeden dzip to riadne rozfofroval, nadskocil na dune a tvrdo dopadol na predok, mensi naraz ale auto bolo ok. Spanieli co ho soferovali zbehli dolu do duny a nevedeli sa odtial dostat. Chvilu sme ich sledovali, guide sa pytal ci chcu pomoct,nie, tak sme sli dalej.

Pred domom zosadam cely vytraseny z tavy, lucim sa guidom. Brahim mi chysta ranajky (myslel som,ze budu v pusti), ja davam zatial horucu sprchu v zrekonstruovanej kupelke.

Ranajky su velmi bohate, vsetko som ani nezjedol, na cestu si beriem langosove chleby.

Ceska nevi co to je langos 😊

Inak som myslel, ze sa ponukne,ze ma zavezie do merzougy ale nic, sak naco, biznis dohodila dalej sa starat nemusi.

Brahimovy davam 400D (camel trip s vecerou a ranajkami stal 35€), zapocital som si tam obed co mi dal, obcerstvenie a 1,5l vodu. Neprotestoval.

Zaujimave je,ze nemaju ziadny nabytok v dome, vsetko oblecenie vraj skladuju v igelitkach.

Lucim sa a vydavam sa na pochod, tentokrat pojdem furt po ceste, vonku strasne pece.

Zastavuje mi hned druhe auto cca po 200m slapania. Bohuzial osadka nehovori ziadnym jazykom co poznam. Po par minutach sa davam vylozit pri merzouge. Tu mam prakticky cas cely den.

Sadam si na kavicku s mliekom, dnes je tu ina obsluha,stary majitel, t.j. kava je o 1D drahsia.

Presuvam sa do blizkej oazy, cestou stretavam mojho hostitela z hostela, ponuka mi gratis sprchu a mam ist k nemu relaxovat ak chcem, zdvorilo to odmietam,fakt mi ten clovek moc nepasuje. Pod palmou dorazam slabucku knihu od cervenaka.

Okolo mna su rozne policka.

Presun na berbersku omeletu,fakt mi to strasne moc chuti, s cajom. V obchodiku je mlady, dava mi cenu 17D, majitel ma teda natiahol o 3D. Davam si tu nabijat aj mobil, bo uz melie z posledneho. Mlademu nakonec nechavam tringelt 3D.

Hadzem sa pod strom a tu podriemkavam hadam aj 3 hod.

Dokupujem vodu, najskor chceli 7D, vravim,ze to je moc, tak chalani behli do skladu a doniesli mi za 6D inu znacku. Zrejme v obchodoch neodrbavaju,bo kazda znacka vody stoji inak.

Cakanie v cakarni na bus, ktory tu uz je odstaveny, pekne na slniecku,takze dnu bude riadna sauna.

To sa aj potvrdzuje ale sofer pusta pol hodinu pred odchodom klimu.

Sofer mi podava ruku a praje prijemnu cestu. Vau

U predajcu listkov zistujem ci je bus plny. Vobec nie, radi mi aby som si sadol dozadu, poslucham ho. Nuz mensie sklamanie, vzadu som cakal klasicku 5-ku ako v nasich busoch, su tu dvojky.

V buse su este dva turisti, oboch posiela sofer dozadu, japonec nechape co od neho sofer chce. Nakonec to ale pochopi a ide do zadu, druhy turista ostava na svojom mieste vpredu. Obaja si dokupuju aj batozinu.

Japonec dosol do maroka len na 9 dni a potom ide nazad do vlasti. Neviem ci by sa mi chcelo cestovat cez polku zemegule na taky kratky cas.

Par ludi pristupuje v rissani a erfoude, bus je plny asi do 1/4.

Zrejme v erfoude to v noci riadne zije, plne kaviarne. Osadenstvo tvorilo na sto percent muzske pohlavie. Zeny nikde.

Najskor som sa nevedel moc ulozit ale neskor som zalomil, caka ma nocna jazda busom.

naklady
(1€ = 10,73D , spravil som priemer z prveho zamienania 10,68 a druheho 10,78 a tretieho vyber 10,74)

camel trip (noc v stane,vecera,ranajky) - 350D (vravel 35€)
obed,voda,pohostenie - 50D
kava - 7D
berberska omeleta + konvica caju - 17D (10 omeleta + 7 caj) + 3D (tringelt)
voda 1,5l - 6D

foto
merzouga

Advertisement



Tot: 0.06s; Tpl: 0.009s; cc: 11; qc: 25; dbt: 0.0314s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb