10.den - presun Merzouga


Advertisement
Morocco's flag
Africa » Morocco » Meknès-Tafilalet » Merzouga
October 14th 2015
Published: November 11th 2015
Edit Blog Post

Budik nastaveny na 6/30 ale nakoniec padam z postele o 7/00.

Zachod moc nesplachuje,no co uz, budu mat na mna spomienku.

Rano premavka na ceste ziadna, dve auta,ani jedno sa nadomnou nezlutovalo a nezastalo mi. Skusam stopnut skolsky bus (na neakom fore som cital,ze zastavuju ludom), sofer len zamaval rukou a nic. Toto gesto znamena,ze ma nemoze zobrat, pouzivaju ho skoro vsetci, vratane taxikarov.

Po 20.min slapania konecne dalsie auto. Zastavuje mi moderny jeep. Vodicom je miestny guide, ktory vezie svojho kamosa do mesta do skoly.

Cestou sme videli jedno auto v priekope.

Vysadzaju ma pri hoteli oasis, ktory je oproti stanovisku dolmusov/ grand taxikov. Na hlavnej ceste zastavuju busy do roznych destinacii.

Kedze mam este cas, smerujem na ranajky na omeletu do znameho prostredia. Davam si ju z dvoch vajec. Opat mega dobra.

Najedeny smer hlavna cesta oproti hotelu oasis. Od chalana co tu predava listky kupeny listok. Dostavam ustrizok na ktorom neni nic pre mna zrozumitelne napisane. O 15.min prichadza moj bus, stary neoplan. V buse je aj jedna turistka.

Asi po jednom kilometri za mestom zachadza bus na pumpu. Cuva do garaze. Dvojity defekt, uf uz som sa zlakol,ze nieco vazne a do merzougy sa nedostanem. Zdrzanie asi 30.min.

Po vyrazeni nahadzujem na seba mikinu s kapucnou,bo v buse je dost velky prievan. Bus je uplne plny

Jaj v poslednom ubytku som sa zbavil dalsej casti oblecenia, odniesli si to ponozky,zas mam batoh o nieco lahsi.

Cesta ubehla rychlo, nic zaujimave.

V erfoude vyskakujem, na bus stanici cakaju neaky nadhanaci do merzougi ale ignorujem ich, prechadzam budovou stanice, pred nou stoja dolmusi. Robim sa ,ze rozumiem napisom na prednych sklach, z prveho riadne napraskaneho mini busu pocujem ako spoluvodic vykrikuje rissani. Najskor som sa chcel natlacit dozadu ale cestujuci ma posielaju na predne sedadlo k vodicovi.

Povodne som chcel kuknut aj toto mestecko ale stanica bola dost daleko od centra.

Cestovne vybera spoluvodic. Davam mu 10D, vydava mi nazad 4D. Ziadny odrbavaci teda, platim tak ako miestny. S odrbavanim som sa prakticky ani poriadne nestretol.

V Rissani je tiez bus stanica mimo centrum. Skoro som ani nevystupil,bo neaka zver sa hned pchala do minibusu. Fakt nechapem takychto dementov, vidia,ze ludia vystupuju ale nie oni sa budu drbat dovnutra.

V Rissani mensia dezorientacia.

Od bus stanice som siel stale po hlavnej na sever spolu s dalsimi ludmi. Presiel som vstupnou ozdobnou vysokou branou. Ludia zacali zatacat doprava do nie moc dobre vyzerajucej ulice, tak som siel stale rovno az som prisiel ku kruhacu. Po lavej strane som zbadal stanovisko grand taxikov. Ok. Kukam do LP mapy, moc mi to nepasovalo ale sak ok.

Trochu som sa tu pomotal po okoli s tym,ze sa niekde najem. Nikde nic, len spinave ulice a rozne dielne. Oproti stanovisku grand taxi je hotel sijilmasa, nabieham dnu, zistujem kolko stoji tajine, 60D, ti sibe. Padim von z hotela.

Pri taxikoch predavaju dzuse a sendvice, davam si sendvic s rybacou pomazankou. Majitel mi ukazuje konzervu a na nej datum spotreby,sak pohoda,hadam by nepredaval nieco po zaruke. Chcel som to zapit aj dzusom ale nechcel ist s cenou dole, pytal 6D

Po jedle zistene,ze som na zlom stanovisku,odtialto taxi do merzougy nechodia. Taxikari ma naviguju na druhe stanovisko.

Popri hradbach idem az na zlom hradieb, tu odbocujem doprava.

V miestnom obchodiku dokupujem vodu. A pre istotu sa pytam na grand taxi do merzougy. idem spravne, dostavam sa pred lekaren. Odtialto maju chodit grand taxi. Nikde vsak ziadny nevidim len minibusy, pytam sa teda sofera minibusu, hovori,ze mam pockat zachvilu neaky pride.

Z restiky vybieha majitel (?) zistuje co chcem. Vola neakeho cloveka (neskor zistene ,ze usmernovac grand taxikov), vraj mam cakat. Mam si ist sadnut k nemu na caj, to odmietam, zistujem od neho cenu taxiku, 20D.

Sedim na zemi oproti lekarni a cakam. Po 20.min prichadza taxi, usmernovac na mna mava. Vravi 15D (tak mi hovorili aj taxikari na prvom stanovisku a je tak pisane aj na nete). Nevim o co majitelovy restiky isli ked mi vravel 20D,debil. Prachy davam usmernovacovi, bagel hadzem do kufra stareho medaku. Sme len styria, chvilu cakame, nik dalsi tak sa ide.

Na konci mesta nakladame este dvoch ludi. Opat teda tlacenka na zadnom sedadle.

Cesta ide rychlo, sama rovinka a okolo kamenista pust, v dialke vidim aj piesocne duny. Musim povedat ,ze to je milionkrat lepsie ako v indii.

Postupne sa posadka taxiku vyprazdnuje. Dvaja podnikavci ma lakaju do svojho hotela a na svoj camel trip, vravim,ze uz mam vsetko zabookovane.

Na stanovisko grand taxi v merzouge prichadzam nakoniec iba ja. Po vystupeni som ocakal naval nadhanacov ale nikde nikto. To som dost prekvapeny, bo vsade som cital,ze tu budu kopy otravnych ludi, tak isto mali byt aj v erfoude a v rissani ale fakt nikto nikde.

Opat mi nefunguje dorucenie smsky na marocke cislo. Padam teda do prvej kaviarne kde je wifi (heslo menia kazdy den). Cez airbnb kontaktujem hostitela. Ani nie po 5.min ma prichadza vyzdvihnut majitel hostela Auberge le Gout du Sahara . Kedze som este mal plny pohar kavy s mliekom, dava mi instrukcie ako sa k nemu dostat. Proste furt rovno 😊

Airbnb je fakt vymakane, kazda emailova komunikacia je zaroven aj posielana vo forme smsky, samozrejme gratis. Takze ak aj clovek nema pristup k netu a nahodu hostitel zmeni/zrusi rezervaciu pride objednavatelovy hned smska.

Ubytko nachadzam bezproblemov, isiel som furt rovno na sever po hlavnej ulici. Ono je to tu prakticky centrum dedinky. Stanovisko grand taxi, obchodiky, kaviarnicky (asi 4) a ubytka. Od mojho ubytka je asi minutu zastavka a kancelaria supratouru. Tak paradicka.

V hosteli je jedna australcanka (tych je tu fakt kopa), majitel sa mi zda by neaky divny, moc mi nepasuje, mam z neho fakt blby pocit. Ukazuje mi moju izbu, na dvojposteli je natiahnuta dokonca sietka proti komarom. Izba velmi jednoducha s fakt tvrdimi poduskami. Kupelka a zachod su mimo, vsetko je share. Wifi funguje iba v hlavnej miestnosti. Ako 10USD by som za toto ubytko zrejme nedal este,ze to mam gratis.

Majitel vravel,ze peniaze za ubytko mu airbnb posle po 24 hod od mojho odchodu, to ,ze mam kupon na zlavu 10USD mu je fuk, bo airbnb to zafinancuje zo svojho. Vzdy sa plati dopredu ak sa bookuje cez airbnb. Pri bookingu ubytka mi airbnb strhlo 0€, takze zaplatene to mam 😊

Po vybaleni a zisteny,ze voda co som kupil v rissani neako smrdi,no zrejme smrdela len flasa ale radsej som to neriskoval a viac to nepil,smer piesocne duny.

Majitel sa ma pytal ci mam zaujem o camel trek, nie nemam. Pohoda, do nicoho ma netlacil.

Od stanoviska grand taxi pokracujem k dunam cez rozrobenu vstupnu branu, prechadzam okolo staveniska. Stavaju tu luxusne ubytko aspon podla robotnikov.

Ti ma zavolali k sebe na stavbu, po roznych divne pozbijanych doskach som sa vyskriabal na malu vezicku. jasne,ze robotnici len francuzsky a po berbersky. Hlavny iniciator co ma zavolal hore chcel moje cislo, resp daval mi svoje, ze ked skoncia robotu skocime na caj a poukazuje mi krajinu. No lenze nevedel po ang ani ceknut. Inak musim uznat, tu by som na stavbe robit nechcel, fakt vsetko manualna robota a strasne teplo. Beton miesali rucne, ziadna miesacka, nic.

Po zazitku s robotniky uz fakt smer duny. Piesok bol sfarbeny trocha do cervena, obrovske duny, v dialke tavy. Ozaj bomba.

Pristavili sa pri mne nadhanaci ale vravim,ze vsetko mam booknute tak opat pohoda. Nie jak v drbnutej indii kde isli za clovekom hlava nehlava.

Po okraji piesocnej puste som sa zacal presuvat ku keske pri kasbahu panorama. Sem tam som siel po piesku ,sem tam po ceste.

Sem tam som prechadzal cez miesta urcene na odpocinok tavam, v niektorych aj tavy boli spolu s majitelmi. Nieco podobne ako vybehy pre konov len bez ohrady. Obcas ma predbehol aj neake stvorkolkar.

Dostal som sa az do dedinky takojt. Tu kopa hlinennych domcekov, sem tam neake ubytko. ako som prechadzal ulickou v dialke som pocul spev. Idem blizsie a to miestne zeny staly v obdlzniku a spievali si. Hned ma ale zavetrili zasrani a vystratovali ku mne s natrcenymi rukami a dirham, dirham.

Konecne som prisiel ku keske pri kasbahu panorama. Fak paradny vyhlad na pust erg chebbi, merzougu a blizke okolie. Keby nebolo kesky tak sa sem veru ani vo sne nevyberiem. Aspon na nieco je dobra tato hra geocaching , clovek spozna miesta o ktorych ani netusil (i ked v poslednej dobe sa rodia nove kesky ako huby po dazdi bez rozmyslu,tak si treba fakt vyberat len neake specialne miesta).

Po relaxe smer ubytko. Zistene ,ze mam naruby tricko 😊

Domaci tu dost chovaju somarov.

Cely od piesku som sa dovalil do ubytka,ze dam sprchu. Na potvoru akurat cul nieco opravuju v dedine a voda netece. Az v noci.

Tak teda smer mini centrum a prieskum jedla. V restikach pre turistov vsetko predrazene, koncim v neakej domacej putike skoro oproti kanclu supratours pri predajcovi kobercov. Vonku ma plynovy gril a na nom postavene nadoby na tajine. Nazov ma po arabsky na velkej bielej plachte.

Chalan nevedel po anglicky. Tak mu ukazujem na vajcia, dva prsty a omlet. Pochopil,ze chcem kupit len dve vajcia. Nakonec sa ale dohadujeme a robi mi vajicka. Chcel som si umyt ruky ale voda furt netece, tak mlady neleni a podava mi flasu z vodu nech si ich oblejem.

V kancli supratouru kupujem listok do fezu. Zistene ,ze si mozem vybrat lubovolne sedadlo. To vyuzivam a vyberam si druhy rad a miesto v ulicke.

Inak dnes tu dost fuka, dufam,ze zajtra bude bezvetrie, to mam totiz v plane camel trek.

Na ubytku nuda, vzadu za dvorom mala byt terasa ale je tam tma.

Konecne tecie voda, davam sprchu a zbavujem sa zo seba piesku.

O 20/30 zalahinam do postele

Ozvala sa mi ceska z dar el khamlia, vraj ak chcem zajtra ma moze vyzdvihnut autom. To odmietam, sak je to kusok len cca 8km.

Domov som poslal spravu nech mi miriam spravi checkin na spiatocnu cestu. U ryanairu sa da spravit 7 dni pred odletom (ak si clovek nechce doplacat za vyber miesta). Prvy let z rabatu do madridu bez problemov, druhy z madridu do bratislavy s problemami. Nevedel sa jej nacitat moj email od ryanairu, nakonec jej posielam moje prihlasovacie hesla na centrum.sk. Tu sa jej sprava zobrazuje v poriadku,takze domov sa dostanem.

naklady
(1€ = 10,73D , spravil som priemer z prveho zamienania 10,68 a druheho 10,78 a tretieho vyber 10,74)

omeleta - 8D
bus tinghir-erfoud - 40D
dolmus erfou-rissani - 6D
sendvic s rybacou pomazankou - 8D
voda 1,5l - 6D
grand taxi rissani-merzouga - 15D
susienky - 8D
kava s mliekom - 6D
bus merzouga-fes (supratour) - 190D
voda 1,5l - 6D
omeleta - 7D

foto
merzouga

Advertisement



Tot: 0.592s; Tpl: 0.01s; cc: 13; qc: 46; dbt: 0.3402s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb