4.den - Presun do Marakesu


Advertisement
Morocco's flag
Africa » Morocco » Marrakech-Tensift-El Haouz » Marrakech
October 8th 2015
Published: October 30th 2015
Edit Blog Post

Po super spanku pobalenie a behnutie na ranajky co boli v cene.

Bageta, maslo, dzem, dzus, sladke pecivo a neaka placka + kava alebo caj.

Nakoniec sme boli na izbe traja. Nemec, ktory hrozne rychlo rozpraval s otrasnym nemeckym prizvukom, tak som mu skoro nic nerozumel ale ani nic zaujimave nehovoril a potom este jeden chalan ale s nim som ani nebol.

Inak zatial som ani moc turistov nepostretal.

Na zel.stanicu casa voyagers sa da dostat aj elektrickou, ktora ide od brany mediny na juhu ale ja som sa rozhodol ist pesi nech si este trochu obzriem casu. No ale cestou nic zaujimave, budovy, niekde spina, kopa ludi a aut.

Na mini stanici kupujem bezproblemov listok a smer blizky parcik.

Pred stanicou kopa taxi ale ziadny otravovia. Toto som fakt prekvapeny, cakal som viac otravnych ludi.

V parku slnenie a pozorovanie okolia. Studentky tu nosia rovnake biele plaste/bluzky.

Cez cestu v obchodiku kupujem paradny cokoladovy zakusok v mini obchodiku. Zjednavat nezjednavam, neni preco, bo co pozorujem zatial platim rovnako ako domaci. klop klop ziadny odrbavaci, to som tu tiez cakal kopu a nikde nic, uvidime co bude v mega turistickom marakesi.

Na peron ma pusta sbs az po kontrole listka. Prichadza v pohode vlak, kupecko porovnatelne s nasimi voznami (nie IC,resp regiojet). Tentokrat som uz nachystany na vychladeny vagon,ziadne kratase ale pekne dlhe nohavice a pre istotu nahadzujem aj dlhe tricko.

Moji spolucestovatelia sa bavili len po marocky. Student, mama s dcerou, neaka zenska a chlapik,ten sa nezapajal do rozhovoru.

Na jednej stanici naberame asi 30.min meskanie.

Okolie je vyprahnute,obcas stromy,palmy ale inak vsade sucho ako sa blizime k marakesu zacinaju sa objavovat aj hory.

Dorazam na stanici v marakesi. Kolaje tu koncia,nieco na sposob keleti v budapesti,len s tm rozdielom ,ze to tu je o dost mensie.

Vnutro stanice moderne, vsetko pekne pooznacovane.

V kancli/predajni supratour , kupujem bus listok smerom do ouarzazate. Predajna je mini, umiestene pri vychode zo zel.stanice na pravej strane. je to dost oznacene,tak neni problem to najst.

Pri vychode zo stanice taxi haved ale opat nikto neotravoval.

K blizkosti mediny sa da ist zo stanice aj mhd busom ale prednost davam pesej turistike nech si trochu obzriem aj tuto cast mesta. Nazad ale pojdem isto mhd.

Prechadzam neakou nobl stvrtou, samy viac hviezdickovy hotel a kopa turistov. Tych je tu zatial 100%!n(MISSING)arast oproti predchadzajucim mestam.

Mesto ako inak velmi ciste.

GPS ma naviguje do ulicky Rue el Ksour, mali by tu byt dva hosteli Kif-Kif a waka-waka. Druhy sa mi nepodarilo najst. Prvy nachadzam na jedno spytanie v restike,bo mali na nej reklamny putac.

Hostel uplne zapadnuty vo vedlajsej uzkej ulicke,bez neakeho velkeho znacenia.

Otvara mi fesna marocanka. Cena 60D (v bookingu rovnaka), davam si ukazovat dorm,4x dvojpostele v mini izbe,bez dveri na poschodi, vedla dalsia podobna izba, 3 kupelne, v jednej vana. Skusam zjednavat cenu, nechce,no nechce sa ani mne dalej bludit ulickami tak nakoniec ostavam. Poloha je fajn cca 5.min od znameho namestia jaama el fna.

Na izbe su 2 nemky ale cakaju na taxi co ich odveze na letisko, ziadne info nedali, pritom su v maroku uz mesiac.

Po zlozeni smer namestie el fna. Dole na prizemi v spolocenskej miestnosti, zistene,ze to tu je hulicske doupe,zacitil som nieco omamne od spolubyvajucich. Dokonca tu predavali aj pivo (30D/0,33l).

Cez uzke ulicky mediny plne obchodikov s blbostami sa dostavam na namestie mrtvych.

Tu je kopa predavajucich pomarancove dzusy vo vozoch na kolesach (tie tu ale stale ostavaju), zaklinaci hadov, opice a kreslicky na ruku henu.

Stanky s jedlami su este zavrete, otvaraju az vecer. Klasicke restiky su otvorene, nadhanaci lakaju ludi. Do jedneho zapadam a davam si 1/4kurata s hranolkami a zeleninou. Mnam.

Jedlo idem splachnut k vozu s dzusom, predavaci po mne pokrikuju nech idem prave k ich vozu. Zastavujem pri jednom, ten mi ako bonus dava este asi 1/4 pohara gratis. Dzus bol fajn, i ked mozno zriedeny trochou vody ale neni som si isty.

Ulickou Rue Moulay Ismaïl sa mini obklukou dostavam za mesitu Koutoubia do mini parciku sidi mimoun. Dost domacich tu oddychuje

Po oddychu smer ubytko hodit na seba dlhe nohavice a zobrat bundu, bo uz sa zacina postupne ochladzovat.

Ako si tak idem medzi ludmi smer namestie mrtvych zrazu naraz. Jeblina s dalsimi dvoma ludmi do mna narazila na skutry. nastastie uz bola v balancy a nenabrala ma plnou rychlostou. Odnasa si lytko. Chvalabohu to mam len narazene. Okolo pice sa hned zhrkli ludia a zacali jej pomahat, mna si nikto nevsimal. Drblina bere skuter a upaluje prec aj s komplicmi. Nakoniec jedna zena si ma vsima, ale vsetko je ok, len mala oskrenina a narazene lytko. Fakt nechapem preco nezakazu jazdit kokotom cez toto namestie resp blizke uzke ulicky, kde sa volade ledvaj vojdu traja ludia vedla seba.

V hulicskom doupeti sa banda uz nastasti pakuje prec.

Noha pobolieva ale zlomene to isto neni, len silno narazene.

Po mensej pauze a pockani kym zapadne slnko opat smer zname namestie.

Uplna bomba, este lepsie nez cez den. Zaklinaci hadov a opicaci zmizli. Nahradili ich spevaci, skupiny, rozpravaci, brusne tanecnice (zahalane) a otvorene vsetky stanky s jedlom.

Okolo ropravacov pribehov bolo fakt kopa ludi a dost im to zrali, skoda,ze som nerozumel o com rozpravaju. Niektore hud.skupiny mali nachystane aj stolicky a lavice aby nalakali ludi prave k nim. Po vystupeni vzdy obehali okolo davu a vyberali peniaze.

Fakt neskutocna atmosfera.

Medzi stankami som sa prechadzal hore dole, najskor ma zaujala polievka harira za 3D ale nakonec som sa oblbnuty atmosferou a milionmi nadhanacou k svojmu stanku nechal od jedneho ukecat. Dal som si kuskus, osudova chyba, uplny humus, ble.

Este na mna skusili maly odrb, dali mi popod nos na zvlast tanieriku olivy a neaku omacku. Ak by som z toho zacal jest tak by mi to este douctovali. Vacsina ludi o tom nevie, si myslia,ze to je gratis resp v cene. To som im hned ukazalo rukou,ze nie a tak to zobrali prec.

Takych 90%!s(MISSING)tankov bolo tvorenych cisto pre turistov, zvysne percenta mali velmi lacne jedla pre domacich. No ale ja som skoncil u turistov.

Keby ma neboli noha tak sa tu motam este dlhsie.

Cestou na ubytko sa zastavujem kupit vodu, chceli 7D, nasrat vam o ulicu dalej kupujem za 6D.

Na ubytku problem so zastrckou, vytahujem ventilator hadam,ho nik nezapne a pcham tam uplne vystavenu baterku z fotaku. V spol. miestnosti citam knihu.

Ludia nic moc, samy zhulenci.

naklady ((1€ = 10,6888 D) )
vlak casablanca - marakes - 90D
zakusok - 3D
bus supratour marakes - ourazazate - 90D
2x ubytko hostel kif-kif 8-dorm s ranajkami - 120D
2xdzus cca 3dcl - 8D
voda 1,5l - 6D
1/4kurata + hranloky + zelenina - 25D
kuskus - 30D

foto
casablanca
marakes

Advertisement



Tot: 0.452s; Tpl: 0.01s; cc: 6; qc: 45; dbt: 0.2077s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb