3.den - Cassablanca


Advertisement
Morocco's flag
Africa » Morocco » Grand Casablanca » Casablanca
October 7th 2015
Published: October 27th 2015
Edit Blog Post

Dnes sa mi spalo lepsie, zobudil som sa iba raz o 6/00 na hukot z mesity.

Bol som v tom,ze CS ide do skoly tak isto ako vcera, keby vim,ze ide o hodinu neskor este sa vyvalujem v posteli.

Rozlucka s mamou, sup ho do pooskieraneho auta a smer konecna elektricky.

Drobne skrabance sa vraj vobec pri nehodach neriesa, len sa clovek ospravedlni a ide sa dalej (no nevim ci by toto platilo keby ma neake fungel nove auto).

Na ceste opat mini zapcha.

Opat kupujem listok na mhd v budke a smer zastavka gare rabat (zel.stanica).

Na stanici (nic obrovske,taka mensia budova) kupujem listok na vlak Casa-Port na 9/30.

Do Casy (kazdy vola casablancu casa) ide vlak kazdu pol hodinku. len si treba ustrazit na ktoru stanicu. Casa-Port je blizsie k medine,mojmu vytipovanemu ubytku a k mesite Hassan II.

Listok mi pred vstupom na nastupiste skontroluje sbs. Su tu 2 nastupiska, pred kazdym obrazovka s vypisanym vlakom. Vsetko by bolo fajn keby to nebolo po arabsky (neskor sa to preplo na francuzstinu). Tak saskujem a idem dole schodami na zle nastupisko. No nist tak zas nazad a uz na spravne nastupisko. Inak na listku je napisane cislo vlaku aj s odchodom, neda sa pomylit, znacenie je moc dobre. No aj ked som saskoval trochu 😊

Na stanici chytam free wifi, po dvoch nociach sa ozyvam domov nech sa ukludnia. U CS som nemal pristup k netu.

Je tu kopa laviciek ale zelezne,tak dost studene to je.

K nastupistu prichadza prvy vlak, ten smeruje ale az do Casa-Voyageurs, po par minutach prichadza aj moj.

Stary poschodovy vlak riadne vychladeny. debil som si nechal na sebe kratke tricko s kratasami. Keby mam na sebe trenky tak si prehodim dlhe nohavice.

CS ma strasila,ze vlak bude preplneny ale v pohode je tu kopa miesta.

Hodinova cesta ubehla velmi rychlo. Okolie nestoji za rec, nic zaujimave. Ako pri kazdych kolajach aj tu su cestou postavene rozne chudobne stvrte.

Konecne vystupujem v Case, konecne teplo a bohuzial aj smrad. Sama rybacina.

Stanica je velka ,moderna budova. Vnutro kopa obchodikov, kaviarniciek. Nechybaju tu ani samoobsluzne automaty na kupenie si listku na vlak.

Zapinam GPS a smer ubytko YHI Hostel (vybrane z wikitravel,dorm za 80D). Blbe GPS ma viedlo cez medinu roznymi ulickami, parkrat vypadol signal, ak by som sa drzal LP mapy bol by som tam nasupu. No bol, dostal som sa na namesticko a niekde tu mal byt spominany hostel,kukam, obchadzam ho hore dole a nikde nic. Potom sa lepsie prizrem a metrova tabula HI Casa.

Idem dnu, prave to tu cistili, rozumej,vyliali kybel s vodou na zem a tu zotreli. S cenou hybat nechceli (80D s ranajkami), batozinu tiez mi tu nechceli uschovat, mam sa vratit po 12/00 (bolo 11/00), bo cul to tu cistia. Fajn recepcna, len upratovacka bola protivna.

Este ,ze mam maly batoh. Vybral som sa najst nieco pod zub. V neakej ulicke natrafam na fajn placku, nieco podobne co som jedol v indii len tu sa to je bez omacky.

V dost neprijemnom parku placku jem a planujem co dalej. Cakat tu hodinu alebo ist kuknut hned mesitu s najvyssim minaretom na svete. dalsie hotely sa mi obiehat nechcelo.

Je rozhodnute ide sa na mesitu. Trafit tam neni problem staci ist stale na sever po hlavnej ceste Boulevard des Almohades,cca 30.min pesi od ubytka.

Na pobrezi robia vystavbu modernych luxusnych budov (zrejme vsetko office),ked to dokoncia bude to tu paradne, teraz je tu len prach a hluk.

Vau, mesita je ozaj obrovska s velkym nadvorim.

Najskor is ju obzeram z pravej strany, kde sa usadzam na bet.ceste a sledujem rozburene more. Je tu kopa rybarov a ludi co nasavaju energiu z oceanu.

Je tu dost bordelu, fotim si to tu. Par ludi po mne divno kuka.

Po chvili sa presuvam na lavu stranu mesity. Su tu zatarasy a policajti ale nikoho nekontroluju.

Kocham sa obrovskou stavbou. Dnu neplanujem ist.

Usadam na lavu stranu mesity a opat sa kocham rozburenym oceanom.

V okoli mesity je dost chudobnych obydli aj s obyvatelmi.

Plny energie, ktora zo mna kazdu chvilu vyprchava,zrejme choroba z domu smer ubytko, zbavit sa batohu.

idem skratkou cez Boulevard Sour Jdid. Na ulici sa nachadzaju namorne kasarne. Vojacikovia v bielych uniformach aj s bielymi capicami ako vo filme. Mi to doslo riadne smiesne

Na ubytku vyplnam tlacivo o svojich udajoch,pas,meno,odkial idem,kam idem atd. Az teraz zistujem naco mi colnici na jednu stranu pasu pisali neake cislo. Je to moj identifikator, to treba tiez vyplnit do tlaciva.

V izbe je 5 posteli,zatial tu ma veci jeden clovek. Vyzera to tu fajn. V strede budovy je spolocenska miestnost, zrejme jedalen.

Po zhodeny veci idem na prieskum noveho mesta (trasa podla LP ale nakoniec sa jej vobec nedrzim). Prechadzam cez medinu, nic zaujimave opat veci made in china.

V jednom stanku kupujem dve ryby a dva zemiaky.

Jedlo si rozkladam na namesticku Place des Nations Unies. Okolo mna same moderne obchody. Prichadza za mnou prvy otrava. How are you, odkial si, chces sprievodcu. Nie nechcem, furt dobiedza,ignorujem ho. Skusa na mna rozne reci. Dokonca spustil aj po cesky jak se mas. nereagujem na nho a idem po svojom.

Po par metroch sa dostavam do parciku oproti starej poste. Zaujimava stara budova. relax v chladku. V parku je Sbs, ked sa mu volaco nelubi tak piska na ludi.

Pokracujem sikymyky. Nove mesto je fajn, upravene,pekne budovy.

Hlad sa ozyva, zapadam do kaviarne, objednavam si tajine. Tentoraz je v nom mlete maso v gulke,olivy,omacka,syr, chleba. Bolo to fajn. Jasne,ze ale ked uz som najedeny a pokracujem dalej ulicou, nachadzam lepsie vyzerajuce jedla. To jak naschval.

Po prehliadke noveho mesta pokracujem nazad do mediny (stare mesto). Predieram sa ulickamy plnych handier, neskor odbocujem do kludnejsich uliciek, tu sa totalne stracam ale idem furt tam kam ide vacsina ludi. V niektorych castiach ide na mna strach,ze ma tu niekde ovalia (ucinkuje psycho,bo co som cital dva cestopisy v oboch ludi v case okradli na ulici). V noci by som sa tu urcite dosral a to doslova. Uf neako som sa menej vabnymi, osarpanymi ulickami dostal na hlavnu cestu.

Na jedlo skacem k blizkemu bagetarovy. Odsledoval som kolko platia domaci a davam si to iste. ukazujem na surove maso za vyklenkom (ziadny chlad), to mi hadze na rozpalenu platnu, opecie,suka do bagety aj s prilohami, tada a vecera je na stole.

Tu jem na lavicke pred ubytkom. Zacinaju sa tu motat divny ludia, radsej zaliezam na ubytko.

Tu bola v plane sprcha. Na dverach napisane,ze ide az po 19/00. nabieham tam o 19/30 a tepla voda nikde.

idem za recepcnou/domacou (ina ako ta co ma ubytovavala), ta mi nerozumi,nevi ang, tak ukazujem posunkami. chape. Hovori,ze sprcha neni, potom ukazuje na opacny smer.

Nechapem co tym mysli. Po precitany jednej kapitoly knihy (sekera z bronzu,runo zo zlata od cervenaka, zmes greckej mytologie so slovanskou, fakt slabucka kniha oproti jeho ostatnym) idem tym smerom. Su tam zenske wc so sprchami. nabieham tam, testujem kohutik,tece vrela voda. Neni o com, z izby berem nadobicko a sup ho do zenskych sprch. jedna moslimka na mna len kukala,ze co tam hladam. Nasrat vam, mate pustit teplu vodu aj do panskych.

Volako mi je blbo. Zaspavam uz o 20/30

naklady (1€ = 10,6888 D)
mhd - 6D
vlak rabat - casa port - 35D
voda 1,5l - 5D
placka - 2D
ubytko Hi hostel, dorm 5 posteli,share wc + kupelna vratane ranajok - 80D
tajine - 25D
voda 1,5 - 6D
2xzemiak + 2x ryba - 7D
kuracia bageta - 10D

foto
casablanca

Advertisement



Tot: 1.083s; Tpl: 0.01s; cc: 11; qc: 49; dbt: 0.8276s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb