Masai Mara NP part II

HOURS
MINS
SECS

tot vertrek rondreis Namibie, Botswana & Zimbabwe

Vanmorgen moesten we vroeg op voor onze eerste ochtend gamedrive. S' ochtends is het nog niet zo warm waardoor dit een perfecte tijd is om wild te spotten. Met name roofdieren zijn nog actief voordat de zon op komt en het snel warmer wordt op de savanne.

Ook nu hebben we weer veel geluk. We komen meerdere groepen met leeuwen tegen waaronder weer een aantal kleintjes van slechts een paar maanden oud en we zien voor het eerst de koning van Afrika: een mannetjes leeuw! Deze lag helemaal verscholen in het hoge gras. Hinga wist de leeuw tot op twee meter afstand te benaderen. Ik kan je vertellen dat het toch wel erg indrukwekkend is om de koning van Afrika van zo dichtbij te zien, wouw!!!

De koek was echter nog lang niet op. Zo hebben we vandaag o.a. olifanten, impala’s, topi’s, zebra’s, hartebeesten, struisvogels, cheetah’s, thomsongazelles, grandgazelles, kroonkraanvogels, secretarisvogels, wrattenzwijntjes en een enorme groep van, volgens onze gids Hinga, ongeveer 600 (!) buffels gezien! Dit alles met de Masai Mara als schitterend decor, genieten dus!

Na onze ochtend gamedrive gingen we terug naar de lodge om te lunchen. Na de lunch hebben we een nabijgelegen Masai dorp bezocht. Masai zijn de oorspronkelijke bewoners van deze regio in Kenya. Erg leuk om kennis te maken met hun traditionele muziek en dans. Hoogtepunt was voor mij echter het bezoeken van een van de hutten, manyatta’s genaamd. Mies en ik hebben allebei het boek ‘de blanke masai’ gelezen en waren erg benieuwd naar deze huisjes.

S’ middags zijn we op zoek gegaan naar het luipaard. Voor de rangers is het eigenlijk een soort van sport om voor de toeristen de zogenaamde Big 5 te spotten. Leeuwen, olifanten en buffels hadden we al gezien, nu nog een neushoorn en een luipaard……
Ons geluk was vanmiddag echter minder groot dan vanmorgen. Helaas geen luipaard of neushoorn maar we hebben nog wel een dik-dik antilope en een black-backed jackal gezien!

S’ avonds heerlijk gegeten in onze lodge en vervolgens nog lekker wat gedronken aan de bar. In de lobby waren ook bushbaby’s te zien. Dit zijn een soort van nachtaapjes die op zoek waren naar etensresten. Erg komische diertjes.

Al met al was het weer een fantastische dag in dit indrukwekkende land. Ik ben benieuwd wat voor moois ons de komende dagen allemaal te wachten staat…..

Tot: 0.139s; Tpl: 0.018s; cc: 12; qc: 68; dbt: 0.0698s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb