Masai Mara NP

MINS
SECS

tot vertrek rondreis Namibie, Botswana & Zimbabwe

Op 2 juni zijn we dan eindelijk begonnen aan onze droomreis door Kenya, Tanzania & Zanzibar. Onze vlucht met KLM naar Nairobi verliep vlekkeloos. Na een overnachting in de stad die ook wel Nairobery wordt genoemd vertrokken we op 3 juni voor een lang en vooral hobbelig ritje naar Masai Mara NP. We hadden ons al voorbereid op niet al te beste wegen maar niets was minder waar...... de wegen in Kenya zijn echt slecht! Dit mocht de pret uiteraard niet drukken en onder leiding van onze gids Harison Hinga kwamen we aan het begin van de middag aan in de Masai Mara Sopa lodge. Deze lodge ligt aan de rand van het park dicht bij het Oloolaimutia gate (Oostkant van het park).

Tot onze grote verrassing vroeg Hinga (zo noemde alle andere Kenyanen onze gids) of we om 16.00 uur bij de receptie wilde verzamelen. We zouden onze eerste gamedrive van deze vakantie gaan maken! Dat dit ook meteen een van de mooiste game drives zou zijn van de vele die nog zouden volgen konden we toen nog niet bedenken……

Wat hebben we onze ogen uitgekeken. De Masai Mara is een schitterend natuurpark, een groen heuvelachtig landschap met een enorme verscheidenheid aan dieren. Op onze reis door Zuid-Afrika waren we al verwend en hebben we erg veel dieren gezien maar dat 'voelde' in de Masai Mara ‘gewoon’ anders. Het is een van de weinige wildparken waar de rangers de verharde wegen mogen verlaten en dat zorgt er voor dat je erg dicht bij de dieren kunt komen. Soms voelt dat niet juist aangezien er altijd mensen zijn die niet voldoende afstand houden en de rust van de dieren verstoren. Hinga bleek echter een super gids, hij had een neusje voor de mooiste plekjes zodat foto’s bijna niet konden mislukken.

Afbeeldingen zeggen vaak meer dan woorden dus laat ik de foto’s hun werk maar doen……

Tot: 0.111s; Tpl: 0.011s; cc: 10; qc: 28; dbt: 0.0666s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb