Lake Nakuru & Amboseli NP

HOURS
MINS
SECS

tot vertrek rondreis Namibie, Botswana & Zimbabwe

Na twee dagen genoten te hebben van al het moois dat de Masai Mara te bieden heeft was het tijd om verder te gaan op weg naar Lake Nakuru. Dit meer staat bekend om de meer dan één miljoen flamingo's die het hele meer helemaal rose kleuren, we zijn erg benieuwd!

Maar voor we in Lake Nakuru zijn hebben we nog een lange rit te gaan over de geweldig hobbelige wegen van Kenya. De reisafstanden vallen op zich mee maar door deze slechte staat van de wegen duurt een trip van 250 km toch bijna 6 uur!!!

Eenmaal bij onze lodge aangekomen blijken de bedden erg klein te zijn. Aangezien ik toch al snel een halve meter met mijn benen uit bed stak hebben we bij de receptie gevraagd of er ergens ook wat grotere bedden waren...... Je raad het al, we wonnen de hoofdprijs en hebben heerlijk een nacht doorgebracht in de Honeymoon suite van de Lake Nakuru Sopa Lodge!
Heerlijk geluncht op een veranda met uitzicht op het meer en vlak voor ons speelden de bavianen tussen de impala’s, ach geen slecht decor om een heerlijk broodje te eten.

Na de lunch hebben we een gamedrive gemaakt in de omgeving van het meer. Vandaag voor het eerst in deze vakantie een drietal witte neushoorns gezien (waaronder moeder met jong). De enorme aantallen flamingo’s zijn indrukwekkend. Vanmiddag ook de African fish-eagle gezien, een eland antilope (grootste soort antilope) en een ruth giraffe (zeldzame giraffe met drie hoorns). Helaas nog geen luipaard…..

Ons verblijf in Nakuru is van korte duur. De volgende morgen moeten we al weer vroeg op om te vertrekken richting Amboseli NP. Dit park staat bekend om de grootste berg van het continent Afrika, De Mount Kilimanjaro (ruim 5.900 m). Voor mij moet dit één van de letterlijk en figuurlijke hoogtepunten van de vakantie worden. Onderweg stoppen we voor de lunch in Nairobi bij het wereldberoemde Carnivore restaurant. Hier wordt wild klaargemaakt op zwaarden die boven een groot vuur hangen. We eten o.a. krokodil, kameel en struisvogel (vooral dit laatste smaakt erg goed!).

Na deze heerlijke lunch zetten we onze reis voort. Gelukkig is de weg van Nairobi naar het zuiden voor een groot deel geasfalteerd. Dat wil echter niet zeggen dat er geen gaten in de weg zitten. Vlak voor zonsondergang komen we aan bij de entree van Amboseli NP. Om bij de Oltukai Lodge te komen rijden we door een meer dat in deze tijd van het jaar helemaal droog ligt. De weg over de bodem van het meer blijkt achteraf het prettigste wegdek van de hele vakantie!!!

Op onze weg naar de lodge stoppen we meerder keren om foto’s te maken van olifanten en een jackhals maar vooral om foto’s te maken van de enorme berg die voor ons ligt, Mount Kilimanjaro. Wouw! We hebben erg veel geluk aangezien de berg meestal met wolken bedekt is. Eenmaal aangekomen in onze prachtige lodge die midden in het park ligt dromen we van al het moois dat we de afgelopen dagen al gezien hebben.

De volgende morgen maken we al vroeg een gamedrive aangezien we vandaag naar Tanzania zullen vertrekken (Tarangire NP). Bij zonsopkomst en een strak blauwe lucht is de berg nog veel mooier dan gisterenavond! Elke Afrika reiziger droomt er van….. uitzicht op de Kilimanjaro met een giraffe of olifant op de voorgrond. Ons geluk houdt maar niet op. Vanmorgen zien we ook nog een zadelbek ooievaar, nijlpaarden, een spotted hyena en een groep leeuwen in het park (leeuwen worden hier zelden gezien).

Kortom Amboseli heeft aan al onze verwachtingen voldaan, Kenya bedankt!

25th November 2006

Mooie fotos!
Ik kwam jullie blog toevallig tegen, maar kom zeker nog eens terug!

Tot: 0.165s; Tpl: 0.011s; cc: 9; qc: 61; dbt: 0.1178s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb