Smiling, happy people...


Advertisement
Kenya's flag
Africa » Kenya » Nairobi Province » Nairobi
October 21st 2007
Published: October 21st 2007
Edit Blog Post

Denne dagen har vært veldig fin! Vi sto opp til frokost klokka 9, vel vitende om at de andre nordmenne på anlegget hadde reist for flere timer siden. Etter frokost hadde vi halvannen time før bussen vår kom for å hente oss. Privatsjåfør er greit å ha 😉

Turen gikk til et sted utenfor byen som heter Ngong hills. Det er en rekke små topper, hvor mange av de lokale gjeter kyr og sauer. Vi måtte ha væpnet vakt med oss, for å sikre oss mot tyver eller bøffel, som kan finnes i området. Etter en halv times gange, var vi på toppen, hvor vi skulle ha pause. Der møtte vi en gjeng lokale ungdommer, som var veldig gjestfrie. De var der på piknikk, og inviterte oss på mat. Vi spilte fotball, pratet, tok mye bilder og koste oss veldig. Jeg ble også utfordret av noen av dem, til å springe omkapp. Det var gøy, jeg holdt nesten kenyansk standard. Etter en hyggelig stund, måtte vi dessverre gå ned igjen. På veien hjem, dro vi innom en giraff farm. Her fikk vi kraftfor å mate giraffene med, og de spiste rett fra hånda vår. Flere av oss, blant annet jeg, måtte selvfølgelig være litt ekstreme. Vi puttet foret i munnen, og giraffen spiste ut av munnen vår. Det var et realt vått tungekyss. Amerikanerne som sto og så på, ropte "Awwwh, GROSE!" Det var utrolig gøy, har noen pene bilder av dette 😉

Nå sitter vi i gjestehusene hvor vi bor, og spiller spill og drikker kenyans te og kaffe 😊

I min forrige blogg, skrev jeg om alt det som var bedre enn i Norge, og konkluderte med at Afrika leder 3-0 over Norge. I dag opplevde jeg enda flere ting, som forandrer denne stillingen. For det første, er folkene her, uansett hvor fattige og dårlig de lever, utrolig gjestfrie og glade. De smiler til oss hele tiden, og vi føler oss veldig velkomne her. 4-0 til Afrika. Og så tungekysset jeg en giraff, noe jeg aldri kunne gjort hjemme, 5-0. Men på vei hjem, så jeg et skilt i veikanten. Der sto det "Church on the rocks". I Norge har vi "whiskey on the rocks", her har de kirker. Dette er ikke bra nok, og jeg oppsummerer dagen med stillingen 5-1 til Afrika.

Har det utrolig bra, kommer bare til å bli bedre for hver dag. I morgen er det forelesning, og frokost halv 7...

GOD NATT!

Advertisement



Tot: 0.11s; Tpl: 0.008s; cc: 5; qc: 44; dbt: 0.0462s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb