Cape coast, Kakum National park og Accra!


Advertisement
Ghana's flag
Africa » Ghana » Greater Accra » Accra
October 28th 2008
Published: October 28th 2008
Edit Blog Post

Hei Alle!

Lige nu sidder jeg paa en Netcafe i Adabraka i Accra! Adabraka er en del af Acrra, som jeg er blevet helt vild med! Jeg har vaeret i Accra i en dag nu, fordi jeg sku hente en pakke paa et hotel fra mor og far!
Naar jeg gaar rundt i Accra og moeder mennesker og bare oplever hvor nemt og enkelt det egentligt er at vaere her, taenker jeg at om 5 aar kunne jeg sagtens se mig selv bo her!
Den her by er meget fredligere og hyggeligere end Kumasi, og der er ALT! Jeg har fundet den bedste fast food restaurent, og er sted man kan faa pringles og snickers! YES!
Naarh.. Men udover det..! Torsdag morgen tog mig, karoline, sunniva, Natasha og Jessica til Cape Coast paa endnu en "mini ferie".

Vi tog afsted tidligt torsdag morgen og kom frem til Cape coast ved 16 tiden! Herfra tog vi en taxi til Elmina.
En lille, men super hyggelig by ca. 15 km uden for cape coast!
Her sad vi ved et Coconut Grove hotel(En luksus hotel kaede) og spiste aftensmad mens vi saa paa fiskebaaede og St. George Castel!
Det danske flag var paa mange af baadene!
Efter det gik vi til et lidt mindre fint hotel hvor vi sku sove om natten!

Fredag havde Sunniva 20 aars foedselsdag, og jeg havde koebt en pose bolcher og en ananas juice til hende!
Hun havde ikke ventet det, saa hun blev meget glad!:D
Efter det pakkede vi vores ting sammen og tog til Coconut Grove beach resort!
WOW DET VAR FEDT!
der var en stor pool vi kunne bade i, og saa kunne vi bade paa stranden! Boelgerne her er bare gigantiske, saa vi sku passe paa..! Vi blev kastet rundt i boelgerne naar vi badede paa stranden, men i poolen kunne vi slappe mere af og bare nyde det!
Vi brugte en helt dag fra 9 til 17 paa bare at ligge og sole os og bade!
Selvfoelgelig blev vi alle sammen lidt forbraendte! Jeg blev mindst forbraendt for jeg brugte godt med solcreme!

Efter denne tur tog vi tilbage til cape coast og tjekkede ind paa et hotel!
Loerdag morgen fik vi af vide at hotellet var kendt for Ghanas bedste pandekager!
Selvfoelgelig maatte jeg smage dem!!
Det var de bedste pandekager jeg har faaet laenge.. De smagte som bedstemors pandekager! MUMS!

Efter at have spist pandekager gik vi en tur rundt i Cape coast!
Foest gik vi ned til cape coast castle, og fandt en masse Craft shops hvor vi selvfoelgelig gik helt amok med at koebe gaver!
Saa gik vi op i byen og fandt en bogbutik med engelske boeger! Boegerne var lidt halv dyre, men eftersom vi ikke havde flere boeger at laese var vi noed til at koebe nogen!
Jeg koebte 3 engelske boeger!

Saa tog vi en taxi og tog til Hans Cottage Botel!
Det er et hotel som ligger ca 10 km udenfor Cape coast og ca 25 km fra Kakum national park!
Her brugte vi resten af dagen paa at haenge ved poolen og se paa krokodiller!
Restaurenten paa Hans Cottage hotel ligger nemlig ud til en stor soe med krokodiller! Eller den ligger faktisk midt i soen!

Soendag tog vi en taxi til Kakum national park, hvor man kan gaa paa smaa smalle haenge broer i 50 meter hoeje traer! Det var super fedt, og skraemmende paa en fed maade!
Broerne virkede ikke saerligt solide og der var kun et lille net i sidderne som beskyttelse, men det var virkeig en oplevelse!
Det kan bare ikke anbefales hvis man er bange for hoejder! hehe....
Resten af dagen brugte vi igen ved poolen!

Mandag tog vi tilbage til Cape coast, og de canadiske tog tilbage til Kumasi mens os andre tog til Accra!
Jeg skulle jo hente min pakke..
Vi fandt et hotel som kostede 100 kr per nat men som naesten er luksus!
Det er virkelig underligt, men her i hovedstaden er det fredligeste sted som jeg har vaeret og isaer om natten!
I alle andre byer er der musik eller haner som galer eller biler som dytter om natten! Men det er der intet af i Accra!
Naarh... Men mandag ringede jeg til hotellet og de sagde de ikke havde nogen pakke til mig. Saa jeg tog selvfoelgelig derhen for at snakke med dem, men de naegtede at give mig nogen pakke, saa jeg tog tilbage til det hotel vi boede paa igen!!

I morges taenkte jeg saa at jeg vil proeve igen!
Jeg ringede tidligt om morgnen, og nu sagde receptionisten at de havde en pakke.
Saa de to nordmaend tog tilbage til Kumasi, mens jeg besluttede at blive en ekstra dag i Accra og hente pakken!
Jeg fik fat i en taxa og hentede pakken, og efter det tog jeg et smut forbi kultur centret!

Resten af dagen har jeg bare slappet af paa hotellet, gaaet rundt i Adabraka, snakket med folk og laest!
I morgen tager jeg tilbage til Accra!

Nanna fra Afs har aendret min billet! Jeg har besluttet mig at komme hjem foer, fordi der er saa meget boevl med afs i min by, og hvis jeg skal ha en ny familie skal je flytte by! Kan kun bo i min familie indtil slutningen af november!
Saa nu har afs aendret min billet til d. 24. november!

SEE YAA!

Hilsen Lou


Advertisement



Tot: 0.053s; Tpl: 0.009s; cc: 9; qc: 45; dbt: 0.0305s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb